Przejdź do komentarzyJak byś mogła...
Tekst 2 z 8 ze zbioru: Po prostu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2013-01-18
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2765

(szkic szkicu)




Jak byś mogła z chwilą jakąś piękną

w czasie i przestrzeni wolnej, od tępego

jazgotu, szemrania, czy przelotnej śmierci

nastroić mnie, żebym nie była skazana na fałsz...

(gdybym był gitarą)

i jak byś mogła nigdy więcej mnie nie pogłaskać

tylko pokropić mój spodek mlekiem krowy,

nie musi być święta...

(gdybym był kotem)

i jeszcze, jak byś mogła usprawnić, coś podkręcić

w tym niepraktycznym urządzeniu, które tylko

mi przeszkadza, odwraca uwagę na światłach,

co z tego, że kierunkowskaz działa

(jakbym był nosicielem wrodzonej szarości)

Jak byś mogła nie dotykać serca...

Po co... Masz (prawie) takie samo.


To ja bym poprosił

w twoim języku...

i grzecznie

  Spis treści zbioru
Komentarze (17)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Pomijając ocenę interpunkcji, ten wiersz oceniam bardzo dobrze. Ciekawie się czyta.Podoba mi się.
avatar
Jak bym mogła zamiast Lwem być Wodnikiem...
avatar
bardzo mi to ciężko szło przez te "zaciśnięte zęby" i "zaciśnięte pięści" to: "Jak byś mogła..."
avatar
to może bądźmy kimś innym na chwilę, jakby nieco za dużo ..jak byś mogła :)
avatar
To jest wiersz sytuacyjny i nie posiada zamierzonych wartości uniwersalnych, ponadczasowych, a raczej chwilowe, ale "Jak Byś Mógł" to oceń jeszcze kiedyś jakiś mój wiersz. Pozdrawiam.
avatar
Szczerze mówiąc, ja sam nie wiem jakie dokładnie miałem intencje. Trochę tak automatycznie go napisałem. Obrazek (ma prawie dekadę) dorzuciłem w ostatniej chwili. Tłok tu się zrobił... nie wiem co o tym myśleć. To może być jakiś podstęp.
avatar
Przeczytałam jeszcze raz :) Znaczy jest dobry (bo mi się raz jeszcze chciało) :)
avatar
nie omieszkam pod warunkiem że nie zburzy to Twojego spokoju, bo i sępy maja swoje pierzaste serca :)))
avatar
Na mnie też wiersz zrobił duże wrażenie.
Obrazy, marzenia, i ta puenta - świetna! To słówko na końcu, "grzecznie" - nadaje charakter wierszowi.
Bardzo ci się udał!
A jakby co, to pisz "jakbyś" też razem.
avatar
Jak już mówiłem wiersz jest kompletnie nieprzemyślany. Właściwie to chciałem go po przeczytaniu przez jedną Osobę natychmiast usunąć, ale poruszenie jakie wywołał sparaliżowało mnie. Rzeczywiście mogłem zrezygnować z kilku znaków interpunkcyjnych. Mogłem wywalić ostatni nawias (razem z zawartością)... nie pomyślałem, to była chwila. Za dużo obcych pojawiło się we mnie emocji. Ja tylko pisałem. Dziękuję wszystkim za komentarze.
avatar
(Skoro jestem i oczywistość mamy już za sobą, to proszę, wpuść mnie i wiesz co będzie dalej, mniej więcej ...)

- Gdybyś mogła - ostudzić wodę zanim zniknę w jej zapachu, żeby mi się jeszcze chciało wracać dokądkolwiek, kiedyś.

- Gdybyś mogła - wyprowadzić z błędnego rycerstwa te wszystkie gekony, albo chociaż na dłuższy spacer, albo wytłumaczyć im, że to nie dla nich studzisz wodę, bo wejdą i zababrają.

- Gdybyś mogła - ogłosić wszem i wobec, że oślepłem. Wszyscy uwierzą. Mam czarne okulary i wrodzony talent do potykania się, brakuje mi tylko - słowa.

- Gdybyś mogła - podciąć mi pióra, wszyscy i tak już odlecieli do dalekich krajów, a ja bym tu może trochę posiedział z tobą.

- Gdybyś mogła - napuścić nowej wody (ta jest niedzisiejsza), chciałbym też (unikając powtórzeń) po pierwszych wyznaniach usłyszeć, jakim jesteś słowem (?).
avatar
Sam się teraz czuję jak "gekon w klatce z jeżami" (autorem tej sentencji jest moja druga (kolejno) miłość, chociaż Ona pewnie wolałaby być nazywana autorką, mniejsza o to).
avatar
Wiersz bardzo dobry, zatrzymał.
avatar
Oczekiwanie, że ktoś coś zrobi za nas - to świat myślenia magicznego. Wszystkie lekcje odrabiamy SAMI.

Piękna mądra liryka
avatar
To ten rodzaj modlitwy, która nas-potrafiących nawiązać emocjonalny kontakt z Absolutem najbardziej porusza, nieważne KOGO ten abstrakt uosabia.

A kogo uosabia On w tym pięknym wierszu?

Kogoś /U NAS w j. polskim/ rodzaju żeńskiego? Np. Łaskę? Śmierć? Tę, Która Znosi Cierpienie?

Powtarzalność motywu "Jakbyś mogła" i podpięty do tekstu szkic pięknej z otwartymi ustami kobiety-furii /w stylu naiwnym/ wskazywałyby, że modlitwa

NIE BĘDZIE wysłuchana
avatar
Co najważniejsze

NIE JEST TO MODLITWA PRYWATNA "DLA MNIE"

Poeta prosi o dar łaski dla nas wszystkich - TAKŻE dla gitary, dla kota; to ten dar błagania o zamiłowanie dla całego Universum.

Świat powstał z Chaosu - i dlatego JEST Chaosem. Nie chcemy tego, by nim pozostał. Chaos dookoła - to przekleństwo. Człowiek pragnie żyć w realu uporządkowanym, przewidywalnym
avatar
Jakbyś mogła nie dotykać serca

(patrz finalne błaganie)

Skoro nie da się nic zrobić- to, proszę, w kamień me serce zamień!

Ludzie nie noszą w piersi kamienia. Ten ból
© 2010-2016 by Creative Media
×