Go to commentssirocco
Text 57 of 57 from volume: Last minute
Author
Genrepoetry
Formblank verse
Date added2014-12-06
Linguistic correctness
Text quality
Views2268

jak samotny wiatr wpadasz tylko na chwilę, by oberwać

nabiegłe krwią  płatki  róży damasceńskiej. zostawiasz

na skórze dreszcz  i czerwony śnieg na ustach.


zabierasz ciepło nawet dłoniom. odrętwiałe przesypują

po omacku piasek  ze stłuczonej klepsydry.


  Contents of volume
Comments (11)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ajw, przecudne strofy. Mam słabość do Twojej poezji. Trudno, nic na to nie poradzę :)

Róża damsceńska, w moim bardzo ulubionym lila-róż :)
avatar
Cudny wiersz. Nic więcej dodawał nie będę.
avatar
witaj cóż pisać, pozdrówki,zajrzyj czasem do mnie :)
avatar
Piękny wiersz. Tylko co do róży damasceńskiej mam kłopot, bo wolałabym tylko różę. W moich uszach brzmi trochę jak imię i nazwisko, chociaż wystarczy mi tylko imię. Róża jest różą, jest różą, jest różą.
avatar
Bardzo dziękuję wszystkim za pozytywny odbiór. Ten wiersz debiutuje tutaj właśnie (jest świeży), wiec nie rozumiem w ogóle o co chodzi befanie i dlaczego pod moim wierszem taki dziwny komentarz. Pozdrawiam wszystkich serdecznie :)
avatar
To rzecz o gwałcie i zniszczeniu. Taki jest SENS istnienia tego sirocco.
avatar
Emilia, chyba bierzesz go zbyt dosłownie, ale taka rola czytelnika - widzieć w wierszu to, co chce się zobaczyć.
avatar
Sirocco

(patrz tekst i tytuły)

to stały wiosenny gorący jak z pieca suchy wiatr z drobinkami pustynnego piasku znad Sahary wiejący przez M. Śródziemne w kierunku Włoch i południowej Francji. Na Sycylii, na Korsyce i na Sardynii jego uderzenie wywołuje spore szkody na plantacjach cytrusów, ryżu, pomidorów, w uprawach winorośli itp.

Przeczytajmy uważnie ostatnie wersy, które otwartym tekstem mówią o śmierci i zniszczeniu.

Stłuczona szklana klepsydra, stygnąca dłoń i rozsypany piasek - to obraz szkód i krzywd wyrządzonych /tutaj/ przez człowieka równie nieobliczalnego jak sirocco
avatar
W świetle tych ustaleń NIE DA SIĘ odczytać tego inaczej. Damsko-męskie związki,

bo o tym mowa w tej pięknej miniaturze,

nie zawsze są budujące. W dzisiejszych statystykach najczęściej już po kilku latach /miesiącach??/ kończą się katastrofą
avatar
Jeśli masz na myśli gwałt na psychice to się zgodzę.
avatar
Czym się różni - dokonywany na żywym czującym człow8eku - gwałt fizyczny od gwałtu psychicznego? Przecież nie gwałcisz martwej lalki z lateksu!
© 2010-2016 by Creative Media