Go to commentsPolska jest zbudowana
Text 29 of 40 from volume: Otwarte wrota Sezamu
Author
Genrehumor / grotesque
Formprose
Date added2015-08-30
Linguistic correctness
Text quality
Views1902

Polska jest zbudowana na proformie. I cały świat (i to, co do wielu aspektów, począwszy od politycznych, gospodarczych i społecznych), żeby tylko dla Polski jest najlepszym proformy przykładem. Czyż najbardziej nie liczy się zachowanie pozorów normalności (przyzwoitości, obiektywizmu, współpracy). O ironio, w dobie globalizacji. Chociaż, czy ja wiem, czy wszystko jest takie proste i oczywiste. Bo jeśli chodzi o przesiedleńców (czyli o uciekinierów wojennych, czy o emigrantów zarobkowych), to przecież (kiedyś, zawsze) w końcu to, co mają we krwi i w duszy będzie im bliższe i ważniejsze od tego, co dla nich jest i będzie tylko obczyzną.

  Contents of volume
Comments (1)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ludzie, skąd by nie byli, zawsze lgnęli/lgną/będą lgnąć do swojej - duchowej czy dotykalnej, z niepowtarzalnymi dźwiękami, zapachami i smakami - Jedynej Macierzy. Nasze własne emigracyjne Golgoty uczą, że Obczyzna, choćby najbardziej lukratywna - oj, to wcale nie nasz jednak dom! i daaaaleko jej do naszej naszości!

Ale tak mają WSZYSTKIE diaspory świata. Wędrowność i tułactwo - to rodzaj pielgrzymki, która nas JEDNOCZEŚNIE oddala i przybliża, bardzo oddalając.

W 4. Tysiącleciu problem zniknie samoistnie, bo teleportacja będzie nas przenosiła do tych pagórków zielonych, szeroko rozciągnionych na pstryknięcie :)

Odwagi! Może uda nam się do tych Rajskich Czasów dożyć!
© 2010-2016 by Creative Media