Go to commentsŻar z lackiego kotła - (Audio)
Text 29 of 25 from volume: Transformacje
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2018-01-01
Linguistic correctness
Text quality
Views2500


Muzyka:  Daniel Bautista,   `S3M3 - Andante`



Legionie,


wybacz, że bez Twojej wiedzy, umuzykalniłem fragment Twojego niezwykłego

utworu pt. `Knieć`.  



`Żar z lackiego kotła. Przyzywanie Legionów.


Twoją duszę na krzyżu rozciągam i kroję

słowem jak brzytwa ostrym. Octem ciebie poję.

Zdychaj rodzie żmijowy, niech cię złożą w grobie!

Lecz byś znowu zmartwychwstał, zapłaczę po tobie:


Och, Lachu! Z grobu powstań, skądeś już powstawał!

Szablą świśnij i rozpędź upiorny karnawał!

Tyś Ziemię z posad ruszył, a Słońce zatrzymał!

Zmiótł krzyżacką potęgę, potop żeś wytrzymał!

Z niczym Turków pod Wiedniem odprawiłeś dzielnie,

wnet doceniłeś sztukę, a cyrkiel i kielnię

uchwyciłeś by wzrastać! Pierwszy traktat wzniosłeś:

fundament demokracji. Ty pierwszy dorosłeś!

Rozbłysłeś i... zgasłeś. Ech, Lachu...


Żarem zionę: rozniecam ogień w waszych sercach.

Jam jest Lach z krwi i kości! Mój krzyż, moja tęcza!

Krew waszych wielkich przodków wsiąkła w lacką ziemię.

To gniew z mogił się sączy. Oto jego tchnienie:

Zerwijcie lackie diabły zasłonę z żałoby!


Tylko w was jest nadzieja, usłyszcie ten skowyt...`




  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
" Chciałem od Państwa przede wszystkim usłyszeć, czy moje pisanie trzynastozgłoskowcem nadaje się, żeby coś grubszego napisać, czy jeszcze hen hen?"

Drogi Legionie,

nie daj się wcisnąć w jakiekolwiek ramki i nie poddawaj się współczesnej matrix. Pisz co Ci dusza podpowiada, bądź wierny swoim ideałom i sobie.
Nie długość zgłosek decyduje o talencie, a jeśli tak, to pluję na opinie znawców, którzy o tym decydują. Nie musisz żyć z poezji, a poezja sama się obroni, może nie dzisiaj, nie jutro, nie za rok. Cierpliwości. Tak będzie i z moją poezją, toteż brnę moją drogą i czekam przypadku.

To co napisałeś uderzyło we mnie jak piorun i jak piorun wznieciło potrzebę umuzykalnienia. Mam nadzieję, że wybaczysz. Nie jest to dobre wykonanie (tylko godzina na produkcję), ale spontaniczne. Wspaniale byłoby dodać obraz polskiej współczesności.

Jeśli zechcesz, natychmiast usunę mój niezapowiedziany wybryk.

Serdeczności

PS. odsłuchaj przy użyciu dobrych słuchawek, lub PC box-ów.
avatar
Wielkie dzięki Martin, ale wybacz, swojego tekstu nie będę oceniał. To niezwykłe usłyszeć samego siebie. Wielkie dzięki Martin. Słuchałem w słuchawkach i podoba mi się, rozumiem że nie możliwa jest Sarabanda, ale ten ostatni fragment napisałem kilkukrotnie słuchając od 3:35 heavy metalowej wersji: https://www.youtube.com/watch?v=bC-wWjgvKl0 i autentycznie czułem tę potęgę Polaków. Wielkoduszność, mądrość, wielkość. Wierzę w nią. Mimo wszystko. Dzięki Martinie. Niech Knieć hula zatem! Niech żyje własnym życiem.
avatar
Chyba jakieś problemy techniczne z rozpowszechnianiem mojego tekstu, ale nie chcę napisać na zapas, heh. Dwa razy zdążyłem posłuchać, heh.
avatar
Jeszcze raz. Kapitalna końcówka. Dzięki, wielkie dzięki Martin.
avatar
Hallo Legionie, to wielka przyjemność, że tak odebrałeś moją amatorszczyznę.

Wyobrażasz sobie, jak niezwykłe byłoby to nagranie w profesjonalnym studio, w profesjonalnym wykonaniu np. Cugowskiego z Budki Suflera.

Sarabanda w rockowym brzmieniu np.:

The Sarabande Of Haendel - Metal Cover (Nils Courbaron) (https://www.youtube.com/watch?v=q0TNIgw2JA0)

byłaby idealnym podkładem, ale nie posiadając licencji, nie mogę tego zrobić. Jeśli uda mi się wyszperać coś z licencją, obiecuję inną wersję.

Serdeczności
avatar
Żmijowe lackie plemię, jak Etruskowie, odejdzie w niepamięć & niebyt, "...przejdą lata i wieki przeminą..."

To po co było to całe cassino??
© 2010-2016 by Creative Media