Go to commentsDocent vs kibol (po autocenzurze)
Text 43 of 106 from volume: Nieco z uśmiechem
Author
Genrehumor / grotesque
Formpoem / poetic tale
Date added2018-01-03
Linguistic correctness
Text quality
Views2631

Pokłoń się przed kibolem 


Do­cen­cie cherlawy 


Mi­zer­ny i słaby 


Wyk­ształco­ny nieuku 


Oka­leczo­na przez sys­tem m..rnoto 


Choć tyś je­go pod­porą  


Ja­ko lud­ność folwarczna 


Co w pys­ku jedynie 


Po cichu odważna



Wierszyk nie ma personalnego podtekstu a jest jedynie satyrą na ,,wyksztauciuchów` - docentów z PRL.




Przy­pomi­nam, że to ki­bice ja­ko pier­wsi pos­ta­wili się sko­rum­po­wanej i oskarżanej o agen­tu­ralność  eki­pie Do­nal­da Tuska. 


Wielu do­piero te­raz zaczy­na ro­zumieć skalę pa­tolo­gii tam­tej władzy .  


Co oz­nacza ni mniej, ni więcej że wewnętrzna du­ma i god­ność jest fun­da­men­tem wol­ności.jak i świado­mości.  


To właśnie ki­bice jak wspo­minał pe­wien ważny ge­nerał będą bro­nić oj­czyz­ny. Nies­te­ty niedługo po­tem zos­tał za­mor­do­wany - oficjalnie popełnił samobójstwo .


  Contents of volume
Comments (21)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
W 1943 kibole Cracovii i Wisły pobili się pod siedzibą Gestapo w Podgórzu. Reakcja komendanta była znamienna „(...) – Kto tam się bije, jakieś powstanie? – Nie, to Polacy między sobą. – A, to dobrze (...)”.
O krakowskich personalnych rozgrywkach w środowisku działaczy, piłkarzy, kiboli, niektórych oficjalnych wypowiedziach w rodzaju  „francowaci sędziowie wszyscy trzej z Cracovii k…, zaprowadzają znowu porządki żydowskie”  i więcej, można poczytać po otwarciu linku. http://historiawisly.pl/wiki/index.php?title=Okupacyjne_Mistrzostwa_Krakowa
avatar
Można wiele faktów przytaczać w każdym sporze .
Wszystkim można coś zarzucić .Ale fakty pozostają faktami. ,,Donald matol. twój rząd obala kibole"
Tak było .
avatar
niczego nie zmieniłeś. Dalej wychwalasz chuliganów. Rzeczywiście masz orientację, jak to piszesz w profilu, bardzo wyrazistą.
Ciekawi mnie, jakiej barwy koszule przeważają w Twej garderobie
avatar
Nie jestem kibicem .

Felicjano nic nie zrozumiałaś .
Więc pytanie pomocnicze
-kto w czasie przemian miał największy wpływ na świadomość polityczno-historyczną młodych ludzi ?
Przypominam o oprawach na stadionach po których świadomość Polakom zaczęła powracać .
Facebook - był nośnikiem jako niezależne niezależne źródło .
avatar
faktycznie fejs autorytetem. Ile ty masz lat - 10?
avatar
i Ty sądzisz, że to KIBOL-e zorganizowali? Hehe?
avatar
Wyjaśniam, bo jak widać potrzeba. W czasie, kiedy zawodnicy ganiali za piłką ku uciesze kibiców a działacze się żarli o stołki, w krakowskim getcie, Płaszowie i nieodległym Oświęcimiu masowo mordowano polskich obywateli. Na krakowskie rozgrywki odbywające się przez kilka lat, zezwolenia udzielił Frank, też zresztą kibic. W środowisku nie dostrzegał żadnego zagrożenia dla systemu i porządku okupacyjnego i jak pokazała historia miał rację.
Obecnym władzom podsuwam pomysł, by kibolami obsadzić wszelkie możliwe władze samorządowe.
avatar
Wersja przed zmianą była lepsza. Do komentarzy się nie odnoszę, bowiem polimizują z inną niż w utworze rzeczywistością.
avatar
Felicjano - to oni robili te gigantyczne stadionowe spektakle . I z tego co wiem były na różne tematy np. Powstania Warszawskiego itp. A kto był inicjatorem? trudno powiedzieć -wiele klubów wykazało niepokorność polityczną jednocześnie.
TĄ NIEPOKORNOŚĆ NA KTÓRĄ INNYCH NIE BYŁO STAĆ !!!
avatar
nie ma sensu nasz spór.Dla mnie brzmisz fanatycznie. Czy się mylę? Niewykluczone.
Patriotyzm Twych kiboli, to radykalny nacjonalizm, jak i Twoje poglądy.
Pod płaszczykiem starych czasów przemycasz kibolską pogardę i pochwałę miernoty.
Pluj na docentów i profesorów, ekspertów. Tylko bądź tak miły i zacznij od tych od "zamachu smoleńskiego"
avatar
Leo - przytaczasz fakty których kulisy nie są znane . Takie bójki mogły być sprowokowane - to doskonały akt by zniechęcać Polaków do oporu. Byli już akowcy bandytami , rolnicy kułakami a Wyborcza kreuje nasz naród jako debili. Czy czytasz Wyborczą ? Przypomnieć należy też ostatnie prowokacje słynny Andrzejek modlący oraz Policjanci przebrani za kibiców robiący burdy. SAM TO K.... WIDZIAŁEM !!!

Felicjano nasz spór ma sens, jeśli nie teraz to za jakiś czas obecna analiza może być analogią by coś drgnęło w stanowiskach.
By być uczciwym a ocenie innych należy być bezwzględnie posłusznym faktom. Przy przywracaniu świadomości oraz godności Polakom niezbite zasługi mają kibice - to FAKT. Twoje stanowisko wynika ze stereotypu jaki Ci wpojono. Nie lubisz kibiców i dlatego nie możesz pogodzić się z odmienną tezą . A co do pr. doc. itp. to komuna wyprodukowała nie tylko pseudo inteligenta ale nowego człowieka nazwanego swego czasu homo-sowietikus.
avatar
Fakty, to fakty. A o kulisach w miarę wyczerpująco http://historiawisly.pl/wiki/index.php?title=Okupacyjne_Mistrzostwa_Krakowa
Nie TVP ani Wyborcza. Po prawdzie bliżej mi do kibiców Legii, bo pełno ich na osiedlu. Dominuje choroba legionistów w przeciwieństwie do tej zza oceanu objawiająca się nie sraczką, ale głuchotą.
avatar
Trudno mi się odnieść - nie wiem jak było naprawdę ale za to wiem że można komentować mówiąc prawdę a zarazem wypaczać obraz. Tak było wiele razy , można pominąć jakiś szczegół i wszystko jest inne. Są też sytuacje niszowe a wyjaskrawione fałszują obraz.
Dezinformacja i propaganda mają już swoją historię i to właśnie faszyści a w szczególności komuniści wypracowali niezwykłą skuteczność.
Taka dezinformacją jest bez wątpienia szkalowanie na różne sposoby narodu Polskiego. I ta niższość została już wypracowana - to poczucie bycia gorszym . A w rzeczywistości to Polacy mogą być dumni jak inny naród Europy - jesteśmy my i długo nic. Taki jest bilans po II wojnie światowej. A epizody które podajesz magą mieć swój cel. Pomniejszanie wartości Polaków jako narodu było i jest akcją zorganizowaną i prowadzoną już od wielu lat. Ostatnie ujawnianie fundacji Sorosa potwierdza kierunek tej polityki. Tu można nawet rzucać nazwiskami.Itp.itp. A teraz oceń kto bardziej wyważonych opinii udziela .
avatar
Tak się składa, że mam zaszczyt blisko znać kilku żyjących powstańców warszawskich. W ich zgodnej opinii lepiej, żeby środowiska kiboli, czy nacjonalistów nie poniewierały tego, co dla Nich jest świętością.
avatar
No, ale wielkość każdej nacji objawia się poprzez nazwiska i poprzez dokonania. Na przykład Cheops, Aleksander Macedoński, Kopernik, Leonardo da Vinci, Bach, Mozart, Chopin, Szekspir, Słowacki, itd... A w Polsce ze współczesnych objawia się między innymi w Michniku, w Tusku, w Rzeplińskim, w Wałęsie i innych. Cóż... to nie są ludzie z pisowskiej bajki. Natomiast jeśli chodzi o wielkość w czystym jej znaczeniu, to objawia się także w Kaczyńskim, Rydzyku i Lipińskim Adamie. Poza nimi w nikim tam się nic nie przejawia. Usuńcie te trzy nazwiska, a ujrzycie nagą prawdę o dobrej zmianie. To wszystko stoi na tej trójcy. Przetrąćcie jedną nogę, a zacznie się chwiać. To żenujące. Jest szansa, że wsiądą kiedyś razem do jednego samolotu? heheh
avatar
Legionku, czyżbyś był jednak zwolennikiem teorii zamachu? To przeczy Twoim teoriom o Smoleńsku.
Wsiąść do samolotu byle jakiego i ściskać w dłoni... zawleczkę granatu?
No, no... ale się odkryłeś :)
Może wiesz coś na ten temat?
avatar
Pokłoń się, kibolu,
Aż po samą ziemię -
W szkołach dwójki-ś łapał,
Bity równo w ciemię.

Do docenta pięty
Nie dorośniesz wcale,
Choćbyś grzbiet naprężał
W Spale czy nie w Spale.
avatar
Lansowanie hasła "Pokłoń się, procencie!" D Z I S I A J - w dobie powszechnego dostępu do wyższych uczelni nawet w Wąsoszu, Przasnyszu czy w Przemyślu - zakrawa na jakiś totalny odlot do Krainy Oz
avatar
Poprawnie napiszemy

W Y K S Z T A Ł C I U C H Y
avatar
Napisałam

"Pokłoń się, D O C E N C I E!",

ale edytor wiedział lepiej i wstawił co innego.

Tekst społecznie szkodliwy, promujący nieuctwo i lekceważenie powszechnie szanowantch autorytetów
avatar
Tekst społecznie pożyteczny bo pokazuje że nie samą nauką człowiek rozumu nabiera.
Szczepienia pokazały że właśnie nie wyksztalcenie stanowi o świadomości.
Tu pozdrawiam czytelników Gazety Wyborczej :-)
© 2010-2016 by Creative Media