Przejdź do komentarzyGrabowski i Engelking mają rację . Komentarz do artykułu w Gazecie Wyborczej
Tekst 146 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpopularnonaukowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2021-02-17
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1281

Niewielu zapewne wie lub zdaje sprawę ze skali ,,przedsiębiorstwa holokaust,,.


Nie jestem dobrze zorientowany, ale zasłyszałem, że Niemcy już zapłacili Żydom cos około stu miliardów dolarów, zaś Szwajcaria około dziesięciu. Z czego osoby poszkodowane albo ich rodziny prawdopodobnie nie dostały nic- zasłyszane w jednym telewizyjnym wywiadzie.


Niektórzy publicyści twierdzą, że przyszedł czas na Polskę i padły nawet pewne sumy 20 potem 100 i dwieście miliardów. Spekulacje te przerwał w swym wystąpieniu Jarosław Kaczyński, że nic nie damy -lecz niedługo potem Polonia w USA dzwoniła na alarm, że wchodzi ustawa 447, która to jednak zmusi Polskę do płacenia. Potem były prostowania, że nie o to chodzi itp. Typowe mydlenie oczu, bo ciężko o większą zuchwałość i wręcz samobójczą politykę międzynarodową - ale. Pokazuje to jednak jak wpływowe są środowiska Żydowskie w USA.


Przedsiębiorstwo holokaust to też silna i wyraźna propaganda, która trwa już dobre dwadzieścia lat a może i dłużej. Nawet prezydent Obama wspomniał o polskich obozach zagłady, a był już pewnie ze pięćdziesiątym takim specjalistą w tej narracji. Oczywiście były i inne takie tematy. Obecnie modny i lansowany to o polskim faktycznym udziale w zbrodniach i chodzi tu o bagatela 200 tyś ofiar. Tak, tak dosłownie, gotują nas pomału, - jak żaby w tym doświadczeniu, byśmy zaakceptowali totalne bzdury bez krzyku.  Jednak sensacje te są na zewnętrzny, Europejski oraz Amerykański rynek no i oczywiście Izraelski.


Proszę o wybaczenie, ale musiałem zrobić stosowny wstęp do tematu, byś czytelniku zrozumiał lub był przygotowany o co idzie. To nie jest walka o snopek siana tylko o grube miliardy !


Więc,- minister Gowin w rządzie PiS, zafundował za nasze pieniążki coś około pięćset tys. złotych finansowanie książki dla dwojga Żydów o udziale Polaków w mordowaniu Żydów. Tak, tak - nie do uwierzenia, ale my Goje współfinansujemy paszkwile  na nasz temat, które to mają nas zmusić do płacenia gigantycznych sum.


Książka się ukazała,- lecz zaraz jakaś kobieta podała autorów do sądu za zniesławienie swego wuja i wygrała co też zostało propagandowo wykorzystane, że w Polsce ,,jest nadal noc,, zgodnie z tytułem tej książki -=paszkwila .


Więc do sedna - Gazeta Wyborcza ( żydowska gazeta dla Polaków - jak mówi red. Michalkiewicz) napisała artykuł ,, Pomagaliśmy Niemcom mordować Żydów ,, co według historyka Ewy Kurek rzeczywiście jest prawdą a to z prostej przyczyny.! Autorzy są Żydami albo jak Grabowski się określa Polakiem Żydowskim. Więc pod tym względem jak najbardziej.

Tak Żydzi pomagali Niemcom mordować Żydów i to w skali przerażającej. W getcie łódzkim Rumkowski lub getto warszawskie , sławna policja żydowska to przykłady, które kładą się krwawym cieniem na naród starszych braci . Sami Żydzi Żydów i nikt wiecej choć na polecenie Niemców, wyciagali z domów i pakowali do wagonów z napisem Oświęcim.

Jak wyobrazimy proces zabierania na przykład  dzieci od rodziców by wysłać je na śmierć, to pałowanie w ich domach, ciągnięcie dziecka za włosy, to włos się jeży i nie tylko na głowie, - bo i na karku.


Więc sytuacja na ringu jest ciekawa.


Polacy kontra Żydzi z przemysłu holokaust.


Po naszej stronie prawda, że aż boli po ich propaganda i sprawne kłamstwo, zachodnie media i uległe uniwersytety, Hollywood oraz komisje Noblowskie i inne, a może i polski PiS-owski rząd.


Walka trwa. Aaa!  Dodać trzeba, że po stronie Żydów tych od holokaustu jest też część polskiego społeczeństwa, propagandowo urobiona, ale jednak.-- Jak to Lenin mówił na takich?

Wynik tej walki jest niezwykle frapujący.

  Spis treści zbioru
Komentarze (12)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Co sądzicie, Państwo, o artykule/eseju (vide obrany gatunek literacki)

czyli o takiej wypowiedzi, która nie jest "kawałem" ani primaaprilisowym żartem, a zaczyna się od

"Nie jestem dobrze zorientowany, ale zasłyszałem..." itd., itd. ??

(patrz fatalny falstart)

i, jakby tego było nie dość, żadna z poruszanych tez nie ma umocowania w jakiejkolwiek monografii?? Polonia dzwoniła, Obama powiedział, historyk Ewa Kurek, red. Michalkiewicz, Gowin, nawet Lenin - i żadnych odsyłaczy do źródeł!

Jedna baba drugiej babie
Powiedziała coś o Łabie...
Coś o Łebie?? Labie?!
Drabie?? Druga baba nie wie.
avatar
Autor wypowiada się nie na temat, jak przygotować kotlet mielony - mowa o holokauście, który pochłonął miliony ofiar. I zabiera głos tak, jakby był bezpośrednim świadkiem wszystkich tych z Polonią telefonów, to z nim Obama poruszał te tematy, a red. Michalkiewicz, Gowin, historyk Ewa Kurek, nawet Lenin - z nim obgadywali rzecz całą. I - chociaż "nie jest dobrze zorientowany" - wszystko to dokładnie zasłyszał i teraz nam wiarygodnie relacjonuje.

Toż to tragifarsa jakaś
avatar
Walka trwa. Aaa!

(patrz ostatni akapit)
avatar
No proszę, Wyborcza trafiła pod strzechy.
avatar
Emilio wszystko jest umocowane .
,,Nie jestem dobrze zorientowany,, dotyczy kwoty którą Niemcy zapłacili żydom . Czyli nie jestem pewien czy 50 lub 150 miliardów ale że zapłacili jestem pewien .
Proszę zatem wybierz którykolwiek aspekt tematu - a ja przedstawię Ci źródła i dokumentację .
Zapraszam - o ile masz odwagę do konfrontacji z tym tekstem na poważnie .
Przypuszczam że nie podejmiesz rękawicy z przyczyny ,, marności Twej osobistej ,, :-)))

Leo jest jaki jest i nie nadaje się do komentowania ani podejmowania dialogu.
avatar
Żeby być wiarygodnym w eseistyce, trzeba posługiwać się materiałami źródłowymi. K R O P K A.

Nie jest wiarygodne, kiedy mówisz "Obama powiedział", "Lenin powiedział", "Ewa Kurek powiedziała" etc., etc., nie podając żadnych odsyłaczy.

To fun-da-men-ta-lny brak tego tekstu. Cała reszta jak się patrzy
avatar
Postać wspomnianego tutaj Chaima Rumkowskiego - to jak w starogreckim teatrze postać tragiczna. To inna wersja Mojżesza, który przez 40 lat przez piekło pustyni wyprowadzał swój naród z niewoli.

Ilu Żydów tym sposobem ocalił, "Biblia" na ten temat milczy. Kości całej reszty przysypały pustynne wydmy
avatar
W bardzo beztroskim lekkim tonie po 76 latach od wojny Autor wypowiada się na temat, o którym z autopsji nie ma żadnego pojęcia. To zaledwie takie sobie teoretyzowanie, a tymczasem mowa o niewyobrażalnym hardcorowym doświadczeniu 60 milionów śmiertelnych OFIAR hitlerowskiego terroru

ORAZ

setek milionów wszystkich tych, którzy tę apokalipsę jakimś Boskim cudem jednak przeżyli.

JAKIE zadośćuczynienie przywróci tym wszystkim narodom utracone życie, ich majętności, zniszczone dobra narodowe - i to, co najważniejsze dla każdego z nas: radość życia??
avatar
Emilio dziękuję za opinie
Ale parę błędów - cytaty Obamy, Lenina no i po części Ewy Kurek są - były powszechnie znane.
Oczywiście że nie znam z autopsji okropieństw wojny - to naturalne - ale czy przez to nie powinienem analizować tamtych czasów ?
avatar
Analizujmy wszystko, co się da!

Pod warunkiem,

że będzie to analiza możliwie całościowa i od historycznej strony rzetelna.

Stylistyka jarmarczna w stylu "kiedyś słyszałem, że" , "nie pamiętam, ale...", "nie jestem pewien, jednak...", "wszyscy wiedzą, że..." dopuszczalna jest jedynie wówczas, kiedy przedmiotem analizy jest temat łatwy, lekki i przyjemny. O sprawach cięższego formatu trzeba mówić wyłącznie to, co się wie na 100% - i to mówić, niczego nie owijając w bawełnę, czyli wprost, opierając się na konkretnych źródłach.

Lenin, Obama, Grabowski czy inny Engelking mówili masę rzeczy, a ich słuchacz nie nagrywarka
avatar
Tematy związane z biznesem ,,holokaust,, są tabu.
Każdy kto dotyka tego tematu spada na margines a nawet ginie w niewyjaśnionych okolicznościach jak prof. Ratajczak z Opola.
Że Obama wspomniał o POLSKICH obozach zagłady było głośno swego czasu.
Lenin mówił o takich ? Czyli o naiwnych z zachodu. - słowo symbol - ,,pożyteczni idioci,, to już kanon.
Ewa Kurek - jest na you tube .
W Twoich komentarzach aż roi się od tez niepopartych faktami - no bo to by było już szaleństwo :-)
avatar
Myli Pan literaturę z mową potoczną.

W komentarzach możesz mówić i pisać, co chcieć, bo to wypowiedź spontaniczna.

Tutaj mówimy o

e s e j a c h, które jako gatunek literacki powinny być dużo bardziej precyzyjne tak w doborze argumentów, jak też w swoim przekazie.

I tyle miałabym do powiedzenia na ten temat
© 2010-2016 by Creative Media
×