Go to commentsŚmieć - część 5
Text 5 of 53 from volume: Śmieć
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2014-01-16
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views2430

Śmieć

część 5


Tylko pamiętaj, że mimo wszystko już ostrzegałem przed zjadaniem własnego ogona. Czynimy to, my, Polacy, częstokroć bujając się na barowym stołku, co jest niezwykle szanowanym, przynależnym naszej nacji, patentem choreograficznym z ograniczoną odpowiedzialnością. Znowu ktoś się z kimś nie dogadał i wypada trochę ponarzekać na alkoholizm i biedę, toczące naród. Na politykę, finanse, gospodarkę i kto jest bardziej chory w towarzystwie rozmawiających. Pojawia się, zupełnie z nienacka, ta histeryczna pora ustawicznego narzekania na wszystko. Potem, cholera jasna, interweniuje policja, często działająca niczym zbrojne ramię rządzącej korporacji, nigdy nie stojąca po stronie „wypitego” czy mówiacego prawdę prosto w oczy. Wraz z nią „wykręca numery” prokuratura, byle tylko dopierdolić mu słodko za chwilę bezrozumnego gadania czy przemieszczania, w dodatku w nienagannie białych rekawiczkach. A to on, patriota, samotnie ratujący budżet państwa. I straszliwym cieniem na funkcjonowaniu tych służb nie kładą się, jak w Stanach Zjednoczonych, rasistowskie poglądy ale nieustanne nadużywanie przemocy przez wielu ich reprezentantów, którym się wydaje, iż nosząc czapkę z daszkiem czy też odpowiednią legitymację, mają więcej przywilejów czy rozumu od ciebie. Mają nas strzec, ale ludzie się ich po prostu boją. I mandaty, mandaty, fotoradary, kasa, mandaty, kasa,kasa! Tak to już jest – skurwysyna, złodzieja czy mafiosa kradnącego niemalże bezkarnie miliony złotych się nie zatrzymuje bo on przecież zawsze się wypłaci! A osranego pijaka z dworca tym bardziej nie, bo on przecież nie ma żadnych dochodów i jego zatrzymywanie nijak się państwu nie opłaca!

A mówicie: Europa! Satysfakcja gwarantowana! Pytam: dla kogo? Emeryta, który ma, w przeliczeniu, 240 Euro emerytury? I wiem prawie natychmiast dla kogo tak świetlista Europa. Wystarczy zmienić nazwę swojej sieci supermarketów raz na parę lat i znowu (na parę lat) nie zapłaci się podatku! In Poland Life is Beautiful! Reality Show!


  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media