Go to commentsBOŻENARODZENIOWO?
Text 11 of 29 from volume: Rżyska
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2014-12-25
Linguistic correctness
Text quality
Views3752

Tak dziś odmiennie

pogodnie

niczym na Łysej Górze

po wiadomej imprezie -


gdzie ja

połamana gałąź

wleczona

po gołoborzach


przez furiata

rozjuszone powietrze

które pachnie

upraną bielizną -


i mokrym igliwiem

  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Przed chwilą zaprezentowany wiersz od użytkowniczki "idetty" otrzymał - wraz z komentarzem - oceny następujące:

a) poprawność językowa - "do przyjęcia",
b) poziom literacki - "słaby"
c) treść komentarza: ".........."

Od bardzo długiego czasu wojuje się z - częstokroć "wziętymi z sufitu" - ocenami za językową poprawność, ponieważ "poziom literacki" to już indywidualna ocena każdego odbiorcy.
Wojuje, i? Grochem o ścianę...
W zasadzie powinno się pokornie przyjmować klasyfikacje piszącego na Portalu Koleżeństwa, jednak nie można sobie równocześnie pozwolić na to, aby owo "Koleżeństwo" w sposób nieuzasadniony zaniżało stopień językowej poprawności bez odpowiednio umotywowanego uzasadnienia.
A ten pseudokomentarz? Co niby ma oznaczać owych dziesięć kropeczek?
Wykasowałam zatem wiersz, wymienioną użytkowniczą umieszczając na czarnej liście do momentu, dopóki owa użytkowniczka nie nabierze wprawy w redagowaniu - niekoniecznie autorom przychylnych, niemniej rzeczowych dlań - komentarzy.
avatar
Uważam, że publikując coś, musimy liczyć się z różnymi komentarzami. Jakie one są, to już jest sprawa kultury ich autorów.
Życzę pomyślności w nowym roku.
avatar
Befana ty pisz poezję i nie zastanawiaj się, aż tyle nad komentarzami. Poświąteczne życzenia.
avatar
Niestety, z Befany bardziej "kretek" niż wierszopiska ;-))))
avatar
W moim odbiorze, jest to pełen filozoficznych, egzystencjalnych odniesień i symboli, zaskakujący skojarzeniowo i odważny wiersz, dlatego intuicyjnie stawiam ocenę najwyższą za poziom. Jeśli zaś moja intuicja językowa mnie zawiodła(gdyż naukowej wiedzy na temat pisania nie posiadam) i może przeoczyłem jakiś błąd, gotów jestem przyjąć na siebie całą winę za przeoczenie.
avatar
Panie Alfie, Drogi!
Pod względem językowym, zapewne źle nie jest ;-) Dalsza jednak interpretacja, to - rumieńce po czoło i szyję - moim zdaniem - raczej na wyrost :-)
Meteoropatką li tylko jestem ;-))))
avatar
Bardzo nastrojowo, aczkolwiek raczej nie "bożonarodzeniowo" (wiadoma impreza też mało pasuje). Ta gałąź wleczona po gołoborzach świetna.
avatar
Do końca pierwszego dnia Świąt mieliśmy pogodę jak na Łysej Górze... Halny wiał. Dopiero wczoraj spadł śnieg ;-)
avatar
dla mnie zbyt przewidywalnie
© 2010-2016 by Creative Media