Go to commentsPożyczka
Text 3 of 51 from volume: poważne historie
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2015-02-11
Linguistic correctness
Text quality
Views2456

POŻYCZKA

Miałem pewnego dnia wizję. Ja i wielu moich kolegów jesteśmy w wieku, kiedy jej urzeczywistnienie jest teoretycznie możliwe. Zamarzył mi się punkowy gig: pod sceną w muzycznym uniesieniu kilku machających futrem z pożyczek. Punk rude!!!

Oczywiście wiecie jak wygląda fryzura na pożyczkę? Kiedy górną część czaszki dotyka efekt cieplarniany dawno temu modne było zapuszczanie na jednym z boków dłuższych pasm włosów i zaczesywanie ich na łysinę. Obscena na maxa. To nie jest historia przedwieczna – nie z otchłani PRL – u. Jeszcze w czasie Euro 2012 tak nosił się znany dziennikarz sportowy Dariusz Szpakowski. A skoro taki znany i w mediach pokazywany tak się nosił, to i wielu nieznanych szaraczków też tak się czesało. I pewnie robi to do dziś.

A widziałem już naprawdę wiele punkowych fryzur -  irokezy, diszczery, dredy, głowy wygolone na wszystkie sposoby. Wszystkie są malownicze, wyglądają groźnie, ale żadna z nich nie jest tak obsceniczna jak uczesanie na pożyczkę. Żadna nie okazuje takiej pogardy dla powszechnej estetyki.

Zaproponowałem bratu i Jackowi ( oni organizują koncerty), by na plakacie umieścili informację, że uczesani na pożyczkę dostaną zniżkę przy wejściu. Nie wierzę, by tak uczesani trafili na koncert – tu jestem realistą – ale jaką siłę ma taka informacja na plakacie reklamującym punkowy koncert! Nie zgodzili się.

Jednak wizja kilku uczesanych na pożyczkę machających piórami pod sceną jest tak piękna ( choć piękna inaczej), że trudno mi ją tak po prostu porzucić.

Podobnie jak za najbardziej punkowe nakrycie głowy uważam berecik z antenką.  Choćby nie wiem jak się starać nie da się dziś wymyślić nic bardziej szokującego i powszechnego zarazem. Bo brzydota i estetyczna abnegacja rodem z PRL – u dziś jest punk rulez!!!


  Contents of volume
Comments (1)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Szalenie awangardowa i zawsze na chodzie fryzura "na pożyczkę" jest nie do zdarcia o każdej porze dnia i nocy 365/6 dób na okrągło
© 2010-2016 by Creative Media