Go to commentsBÓG HONOR OJCZYZNA
Text 161 of 236 from volume: Sami swoi
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2017-01-04
Linguistic correctness
Text quality
Views2197

BÓG HONOR OJCZYZNA 


bezbronność szyby rechotem gawiedzi 

poćwiartowana - Chryste słyszysz brawa? 

brunatna ślina jednoczy chodniki 

po chrześcijańsku - rozszarpać kebaba 


Krakus Soplicy kluczyki powierza 

przechodzień szansy nie ma choć na pasach! 

gawiedź rozgrzesza `równi i równiejsi` 

polskie Jedwabno inność Barabasza



  Contents of volume
Comments (12)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
W końcu Ktoś się odważył ukazać rzeczywistość w sposób realny, ale z odniesieniem do historii i religii, refleksyjny, lecz stroniący od polityki, a jednocześnie na wysokim poziomie artystycznym.
avatar
Bardzo mądrze i bardzo ładnie.
avatar
Bardzo mądry i aktualny wiersz. Tylko jedna drobna uwaga. To chyba miało być Jedwabne, a nie Jedwabno.
avatar
Sprawdzałam jest gmina Jedwabno, więc chyba to nie jest pomyłka.
avatar
Cieszę się, że napisałeś ten wiersz. Takich głosów zawsze brakuje. Świetnie napisane, a przy tym bardzo mądre.
avatar
Puszku, jednak moje pytanie było zasadne. Wiem, że jest wieś Jedwabno w powiecie szczycieńskim, woj. warmińsko-mazurskie. Wieś ta jest siedzibą gminy wiejskiej.
Ale jest też miasteczko Jedwabne w powiecie łomżyńskim, woj. podlaskie. Miasteczko to jest siedzibą gminy miejsko-wiejskiej.
I to właśnie Jedwabne jest znane nie tylko w kraju z powodu słynnego mordu Żydów. A intuicja podpowiadała mi, że autorowi chodziło właśnie o tę miejscowość.
avatar
Bardzo dobry wiersz, treściowo i stylistycznie.
PS. Tez uważam, że Luciusowi chodziło o Jedwabne.
avatar
Dziękuję serdecznie za wyważone i pozytywne komentarze :)

Janko jest wnikliwym czytelnikiem z niezawodną intuicją, jeśli o moje wiersze chodzi. Przepraszam za błąd w nazwie miejscowości.
avatar
Bardzo na tak.
avatar
Marcinie, przeczytaj "dziełko" Rozara również o tytule "Bóg Honor Ojczyzna". Uderza w Ciebie tępym narzędziem.
avatar
Dzięki janko.

Taki gość nie jest w stanie mnie obrazić, szczególnie, że jego grafomania sięga niebotycznego poziomu.

https://oko.press/elk-pokaz-polskiego-rasizmu-piec-temu-doszloby-takiej-reakcji/
avatar
...bezbłędny..
© 2010-2016 by Creative Media