Go to commentsDo Karola Wojtyły
Text 164 of 240 from volume: Znak czasu
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2017-11-26
Linguistic correctness
Text quality
Views2144

Na szczęście wszystko wróciło do normy

W porę przyszedłeś

Sama osoba Twoja uciszyła

I zawstydziła faryzeuszy


Gdy odejdziesz to znowu

Podniosą chciwe ręce i krzyk

A po cichu ludzie

Ginąć będą


Wypuszczą kłamstwo

Z puszki Pandory

Znak firmowy

Ich bytu


Lecz wszystko wraca do normy

Gdybyś wtedy nie przyszedł

Dziś

Nie dalibyśmy rady



  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
To według ciebie coś poszło ku lepszemu?
avatar
Optymisto- dzięki papieżowi po komunie Polska wracała do normalności. Za jego życia nie było rozpasanego złodziejstwa i nie ginęli ludzie w samobójstwach.
Po śmierci Wojtyły wystarczyło parę lat by normy moralne upadły ponownie na pysk.
Rządy PO są bez wątpienia wzorcem okradania oraz zależności od obcego państwa. Nadto był to czas niebywałej obłudy -kłamstwa.
Skala pozytywnych zmian obecnie chyba jest wyraźna aż nadto.
Do tych zmian był potrzebny niezwykły wysiłek organizacyjny oraz przywracania prawdy. A dobrze wiem co mówię bo trudno było o głupią salę do zebrań pro demokratycznych. TAKA BYŁA BLOKADA !
Twierdzę że gdyby nie dziedzictwo JP II nie mielibyśmy tej siły do takiej walki.
avatar
piękny pean na cześć wybitneo polaka,ale gdyby nie jego świetność to o co optymista pyta-co by było?
maslo i chleb na kartki czy ogolnie dostepna hameryka?ktora wygenerują sprzedajne swinie narodowe typu kulczyk i inni przewlaszczajacy to państwo za torby gruszek?
avatar
Jeśli Jan Paweł II zburzył stary porządek, to pospołu z Wałęsą. Bardziej się skłaniam ku wpływowi światowej polityki Reagana i resztkami rozsądku Gorbaczowa.
avatar
Czają się w tle zapewne jeszcze inne komentarze, więc je tylko wyprzedzę cytując pseudo-klasyka współczesności:odpierdolcie się od generała.I dodam, że użyłem słowa: generał w pozytywnym jego znaczeniu.

To rzadkość dziś, Autorze, potwierdzać życiem słowa i swoją twórczość. Tobie się to udaje.
avatar
Każdy sukces jest przepustką do kolejnego kryzysu.

/Henry Kissinger - sekretarz stanu, laureat pokojowej nagrody Nobla, doradca dwóch prezydentów USA, Nixona i Forda/
avatar
Następnego papieża Polaka doczekamy się już tylko w snach
© 2010-2016 by Creative Media