Go to commentsobłożony klątwą
Text 17 of 24 from volume: teologiczne wykopaliska
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2018-01-16
Linguistic correctness
Text quality
Views1638

Jakby zareagowali dzisiaj ludzie, gdyby przemawiał Jezus Chrystus ?


Hierarchia kościelna skwitowałaby go fałszywym uśmieszkiem. Inni występowaliby  przeciw niemu w mediach publicznych. Jeszcze inni żądaliby , żeby sobór biskupów ukarał go za krzewienie herezji. Byłyby osoby  , które potraktowałyby Jezusa jako niewykształconego prostaka, a świecka władza zmusiłaby go do milczenia w sposób bardziej skuteczny niż ukrzyżowanie. Istnieje wiele  powodów, dla których Jezus Chrystus byłby na nowo wyklęty ze społeczeństwa. Dlatego nie  spodziewajmy się, że będzie znowu publicznie przemawiał. Są ku temu oczywiste powody.

  Contents of volume
Comments (13)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Mimo że staram się unikać w swoich próbach literackich unikać problematyki religijnej i światopoglądowej, to bardzo podoba mi się ta miniaturka publicystyczna, a szczególnie jej przesłanie. Język poprawny, tylko szkoda, że autor chyba przez przypadek zrobił kilka niepotrzebnych spacji. Jedna pojedyncza przed przecinkiem, jedna chyba potrójna przed przecinkiem i jedna przed pytajnikiem.
avatar
dziękuję za opinię
avatar
Arsene, nie jestem kobietą tylko facetem.

Nie chciałem prowokować, tylko pobudzić do myślenia jaki obecnie panuje klimat i duch w społeczeństwie.
avatar
W Polsce większość ludzi deklaruje się katolikami, trzeba odważnie i szczerze powiedzieć -że właśnie katolicka większość wywiera wpływ na klimat, kulturę, etykę czy morale w państwie. Mniejszości religijne nie mają dominującego wpływu na postawy i zachowania społeczne.

Dlatego najczęściej temat dotyczy katolików.
avatar
Przecież bardzo często katolicy poniżają innych katolików, czym to wytłumaczyć ?

Prawdopodobnie właśnie w ten sposób potraktowaliby Jezusa Chrystusa. Dlaczego tak sądzę ? Ponieważ osoby które potępiają rozpustę, cudzołóstwo, pijaństwo,wulgarną mowę, czyny homoseksualne, hazard, kradzież, kłamstwo - określa się śmiesznymi, zacofanymi i oderwanymi od rzeczywistości moralistami.Takie osoby są wyszydzane i publicznie kompromitowane. Wiemy że Jezus Chrystus i jego uczniowie bronili wysokich norm moralnych, które obecnie nie wzbudzają społecznego zainteresowania, nad czym osobiście ubolewam.
avatar
Capri, naraziłeś się ustosunkowanemu liderowi tego portalu i przypuszczam, że wkrótce będziesz nieustannie gnębiony kasacjami i blokadami. Ów cicerone Publixo to potrafi i okazuje się, że jest skuteczny.
avatar
Dziękuję Tadeuszu za pokrzepienie.pozdrawiam
avatar
Warto trzymać prosty kurs, na ile to możliwe utrzymywać pokój ze wszystkimi.
avatar
Arsene nie opuszczaj rąk, daj kolejną szansę innym.
avatar
Oliver Wendell Holmes junior, sędzia Sądu Najwyższego USA, w różnych orzeczeniach niejednokrotnie opowiadał się za wolnością słowa. Oto, co uważa za jej probierz: „Żadna zasada Konstytucji nie zasługuje bardziej na poszanowanie niż zasada wolności myśli — nie chodzi tu o zapewnienie jej tym, którzy się z nami zgadzają, lecz o to, by mogły z niej korzystać osoby, których poglądów nie znosimy” (Stany Zjednoczone przeciw Schwimmer, 1928).
avatar
Być może już przegapiliśmy jego powrót...
avatar
Krótko, zwięźle i na temat.
avatar
Żywy Chrystus jest jak zwierciadło, w którym przeglądają się grzesznicy, a ci fizycznie nie są w stanie ocenić ni Jego boskości, ni Jego majestatu. To dlatego bogowie nie mieszczą się w żadnym ludzkim umyśle.
© 2010-2016 by Creative Media