Go to commentsDżuma
Text 128 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2018-02-18
Linguistic correctness
Text quality
Views1793






`Każdy nosi w sobie dżumę, nikt bowiem, nikt na świecie nie jest od niej wolny.`

Dzieciom ojca Pannelaux`a poświęcam.



Koszulka narodowa


Dżuma, cholera, chrystianizacja Europy i zbrodniarze żydowscy. Bernard Rieux w kajdankach. Oto premierostwo Mateusza Morawieckiego. Ono jest jak ferrari z ptasim łajnem na środku maski. Oczywiście premier Mateusz Morawiecki ma się nijak do premier Beaty Szydło. Te dwie osobliwości polskiej polityki mimo wszystko dzieli przepaść. Szydło to premier przaśny, pachnący kruchtą, potem niedzielnym rosołem. W dzień powszedni troską o ludzi w serdakach. W dzień świąteczny – odpustem, jarmarkiem i dożynkami. Żółtym żakietem i broszką. Morawiecki to finansista liberał. Milioner, którego tato przekonał do misji. Gdyby nie stary Kornel i jego mesjanizm, to Mateusz byłby nadal rekinem finansowym. Pożerałby gotówkę należącą do suwerena i zbijał interesy z Żydami.


Zamienił Kaczyński siekierkę na kijek.


Jako rekin finansowy, Mateusz Morawiecki myśli sprawnie i logicznie, natomiast nie zdążył jeszcze pojąć, że środowisko biznesowe w którym się od lat obracał, ma się nijak do delikatnej materii jaką są tkanki: narodowa i międzynarodowa. Cyniczne myślenie i cyniczny język są czymś oczywistym w biznesie, ale w polityce już nie. Stąd się biorą jego szczere wytryski biznesowego myślenia.


Dżuma czy cholera?


Aż się prosi, aby panu premierowi po ewentualnym spotkaniu z prezydentem Trumpem zadać pytanie o zdrowie:

Jak pańskie zdrowie po kontakcie z prezydentem Trumpem, panie premierze Morawiecki?


Chrystianizacja Europy.


Aż się prosi, aby panu premierowi po powrocie z ewentualnych wizyt w krajach EU zadawać pytanie:

Jak przebiega Chrystianizacja Europy w Niemczech, a jak w Turcji?


Zbrodniarze Żydowscy.


Aż się prosi, aby panu premierowi zadać pytanie:

W którym polskim mieście powstanie pomnik polskich ofiar zbrodni żydowskich?


Polacy!


Przyjrzyjcie się wzorom na t-shircie, który wkleiłem. Już niedługo, każdy Polak, który opuści granice Rzeczpospolitej będzie nosił odzież z napisem: DŻUMA.

  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
My wolimy
bać się zimy.
Spać lubimy,
jak przymrozki
kłują w noski.
Jeść kochamy
sushi Yokohamy.
My się dżumy
nie boimy -
dżumy to my
pierdzielimy!
avatar
Po takim ostrzeżeniu Lotty aż strach się odezwać, ale się odważę. Słuszne i trafne spostrzeżenia, a przy tym zgrabnie skonstruowane. Mam drobne zastrzeżenia do poprawności językowej. Nie rozumiem, dlaczego słowa "Chrystianizacja" i "Żydowscy" piszesz wielkimi literami; chyba że jest to jakiś ukryty zamysł. Zbędne przecinki przed: Mateusz Morawiecki myśli, każdy Polak; brakuje przecinków przed: w którym, jakim są, będzie. Ewentualnie w pierwszej części przydałby się przecinek przed niedzielnym rosołem, ale to zmieniłoby treść na bardziej pikantną.
avatar
Bracia moi, doścignęło was nieszczęście, bracia moi, zasłużyliście na nie.

Nieszczęście minie.
© 2010-2016 by Creative Media