Go to commentsKawa z cynamonem
Text 102 of 117 from volume: Wierszyki
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2018-03-16
Linguistic correctness
Text quality
Views1365

Kawa zapach czaru

rozkoszy wnętrza

płynących uczuć

mądrości poematu


Wiedzie poprzez

porcelanę i grafikę

strojna uśmiechem

cynamonu i mleka



Łagodzi zmysły

roztacza aromaty

wabi smakiem

pozornie gasi pragnienie


  Contents of volume
Comments (11)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
W sam raz jako reklama :-)))
avatar
no w sam raz-myślę,że konkurs na reklamę kawy mogłabym wygrać?:)
avatar
Ja t ń곀ę,a właściwie nie trawię,niedobrze mi na samą myśl o mleku.
avatar
Wyszedł ładny spocik reklamowy, ale z kawą nie jest wszystko tak do końca jasne. Potrafi być cholernie szkodliwa... gorzej, niż papierosy. Trzeba szukać producentów kawy z krajów, w których zabronione jest stosowanie pestycydów. Trzeba pić kawę bio... szukać na kawie misia.
Kawa, to złudzenie, jak papieros... a w efekcie stanowi rozrzutność energetyczną organizmu, który miast się wzmocnić, przypomina balon z małą ilością powietrza. Papierosy wcale nie uspakajają, a wręcz pobudzają i to jest podobny miraż, jak przy kawie, chociaż w innej kolejności.
Mleko krowie jest przeznaczone dla cieląt i trudno zrozumieć dlaczego ludzie go piją, tym bardziej, że jest coraz gorszej jakości. Może niedługo trzeba zacząć doić kobiety po porodzie i zająć się przetwórstwem mleka?
Cukier w kawie, to zbytek łaski. Podnosi gwałtownie poziom cukru, na co gwałtownie reaguje trzustka wysyłając oddziały insuliny, która z kolei obniża poziom cukru i powoduje przygnębienie.
Kawa, to drugi na świecie, po nafcie, produkt o największych zyskach handlowych. Co roku zyski wynoszą 70 mld złotych i produkcja kawy zatrudnia 50% niewolników, w tym dzieci od sześciu lat. Dorośli zarabiają 100˘dolarów z czego mieszkanie kosztuje 80... zatem kawa to krew i pot.
Kawa, to stres, który sobie fundujemy w pogoni za nawykami. I podobnie, jak stres może wywoływać u kobiet przedmiesiączkowe napięcie, jak wszystkie sztuczne stymulatory, które mogą prowadzić do bezpłodności, czy impotencji.
Zatem z umiarem i tylko bio, bo o tym, co powodują w ludzkich organizmach pestycydy użyte do zwalczania pleśni, grzybów i innych żyjątek... zabrakłoby miejsca, a i włosy się jeżą na głowie, jak pestycydy degradują organizm... genetyczne zniekształcenia nawet w czterech pokoleniach.
avatar
Póki co trzeba pamiętać, że popyt na kawę znacznie przekracza możliwość jej uzyskania, zatem producenci gorszą odmianę kawy "uszlachetniają" chemicznymi substytutami smakowymi, co powoduje jeszcze większe szkody u smakoszy tej czarnej śmierci.
Zatem kawa z pewnego źródła, bio i nie więcej, niż trzy dziennie. Wszystko zależy od wagi i trzeba mnieć świadomość, że dziecko, które wypija 250 ml coca coli, można porównać do dorosłej osoby, która duszkiem wypija cztery, mocne kawy...
avatar
Jednak po kawie należałoby wypić szklankę chłodnej wody,dla urody,nie sceptycy czy krytycy uważają,ale chemicy i naukowcy uważają,że kawa wysusza organizm,więc z pewnością skórę:)i mają rację.
Niie ma mnie,ponieważ mam wiele zajęć:)))
avatar
Czemu przynudzasz?
Kawa na ławę?
Bo lubisz kawę!
Kawa pobudza,
Kawa łagodzi,
Co ci już teraz
Bokiem wychodzi!
avatar
Wietnamska kawa z koz8m mlekiem i łyżeczką miodu... Ambrozje, powiadam wam!
avatar
NA MARGINESIE

uwaga

dlaczego /mimo swoich walorów literackich/ tego typu poezja NIE TRAFIA do wszystkich?

BO WIELKOŚĆ SZTUKI WCALE NIE POLEGA NA MYDLENIU /OCZU/, GŁASKANIU I DOPIESZCZANIU WIDZA /SŁUCHACZA/

??

Wielka Sztuka m u s i szukać odpowiedzi na problemy, z jakimi zmaga się tzw. zwykły szary człowiek-Ziemianin

/który przecież dopiero relatywnie niedawno przestał być wiecznym głąbem i analfabetą - i to nie Król Wszechmogący, a on zadaje dzisiaj pytania!/
avatar
Co robi kawa

/kiwi, homary, chili, avocado, szampan, kubańskie cygaro, jacuzzi, lot na Majorkę, chanel nr 5, lamborghini itd./,

wie teraz nie tylko wierzchołek góry lodowej - elitarne jaśniepaństwo

- to już wiemy w s z y s c y
avatar
Czym jest kawa z cynamonem?

N I C Z Y M

??
© 2010-2016 by Creative Media