Go to commentsSzczęśliwa śmierć
Text 143 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2018-03-17
Linguistic correctness
Text quality
Views1657



Szczęśliwa śmierć


„Modlę się o mądrość dla papieża, o jego serce otwarte na działanie Ducha Świętego, a jeśli tego nie uczyni – modlę się o szybkie jego odejście do Domu Ojca. O szczęśliwą śmierć dla niego mogę zawsze prosić Boga, bo szczęśliwa śmierć to wielka łaska” - powiedział ks. prof. Edward Staniek podczas homilii.


Od początku pontyfikatu Franciszka wszystkie diabły przecierają gały. Jego słowa dudnią pod sklepieniami piekielnych pieczar, pękają głazy, a gruz sypie się diabłom na łby. Tępią mój miecz piekielny i rozcieńczają mój jad. Ten człowiek stoi na mojej drodze i wstrząsa moje bebechy.


Cóż to za papież, który rezygnuje z majestatu, rezygnuje z nieomylności, rezygnuje z czerwonych mokasynów szytych na miarę? Piekło tego nie pojmuje. Cóż to za papież, który się poniża? Gdzie jego potęga? Gdzie jego stanowczość, gdzie troska o dobra kapłanów i samego Kościoła?


Przeraża mnie nieodparte wrażenie, że ten papież nie stoi tam, gdzie grunty Kościoła Świętego, lecz tam, gdzie robactwo. Mam nieodparte wrażenie, że on mówi to samo, co ja – diabeł, tyle że innymi słowami. Ciarki chodzą mi po parchatych plecach.


Widzę, jak on zostawia wszystko, zostawia wiwatujący tłum i idzie do tego potwornie zniekształconego, chorego na kłykciny i obrzęk limfatyczny człowieka w kapturze. On go zauważa w tłumie! Obejmuje go! Wszystkie diabły wyją. Ktoś podpowiada, że to pod publiczkę. Potem słyszę, jak on w samolocie odpowiada na pytanie dziennikarza o pederastów: „a kim ja jestem, żeby ich oceniać?”. Wszystkie diabły stoją jak oniemiałe! Cóż on plecie? Przecież to papież! Nienasz! Nienasz! Nienasz!


Potem on nakłania do ubóstwa książęta Kościoła! Czyżby on widział ucho igielne? Mówi o regulacji urodzin! O niewolniczej roli kobiet w Kościele! Nie używając słowa eutanazja sugeruje prawo do godnej śmierci! Wreszcie bluźni ponad polskie wyobrażenie: „Dziś Chrystus jest uchodźcą”!


Oto jest papież do którego szatan nie ma dostępu. Zatem go ukrzyżujcie w imię Ojca waszego i Syna i Ducha Świętego. Amen.


  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Legionie, czytałem te wypowiedzi księdza profesora, rektora seminarium duchownego. A dlaczego ksiądz profesor modli się o mądrość dla papieża Franciszka? Modli się dlatego, że papież odważył się prosić parafie rzymskokatolickie o przyjęcie uchodźców muzułmanów oraz nie odtrącił od Kościoła rozwodników. Przecież w świętej Polsce katolickiej takie bezeceństwa są niedopuszczalne! Jak papież miał czelność tak postąpić?!
Bardzo dobrze, że podjąłeś ten temat. Też o tym myślałem, ale nie bardzo wiedziałem, jak się do tego zabrać.
Spodziewaj się ostrych ataków lub też najzwyklejszego wykasowania, co Ci się ostatnio chyba zdarzało.
Barwny i bogaty język oraz kilka drobnych potknięć. Nie widzę potrzeby, by drugi człon zwrotu "Kościół Święty" pisać wielką literą. W sformułowaniu "namawia do ubóstwa książęta Kościoła" widzę niekonsekwencję fleksyjną. Jest to biernik, więc namawia książąt, a nie książęta. Obydwa człony należy użyć w bierniku.
Brakuje przecinków przed: sugeruje prawo, do którego.
avatar
Ale się wypowiedzieli mądrzy:

https://www.deon.pl/religia/kosciol-i-swiat/z-zycia-kosciola/art,16093,watykan-ws-sakramentow-dla-rozwiedzionych.html

Wszystko spłycone, wszystko po łebkach, bez wniknięcia w sedno dramatów ludzi żyjących w ponownych niesakramentalnych związkach, którzy tak do końca od Kościoła nie odeszli.

A nie łaska sprawdzić działania (oraz efekty) w owym zakresie m.in. obecnego Metropolity Krakowskiego, przedtem Łódzkiego X Abpa Marka Jędraszewskiego?
avatar
Pan Bergolio;
1. Komuninista.
2...nie wiem...
3.Papierz.

Diable ! Dałeś się nabrać !
avatar
...komunista...
avatar
Bardzo dobry tekst Legionie, papież jest osaczony i na naszych oczach, i za naszym niemym przyzwoleniem przegrywa ze średniowiecznym kościołem katolickim.
avatar
Komunizm jest pięknym i niespełnionym snem człowieka. Jest marzeniem, pragnieniem i utopią. Podobnie jak chrześcijaństwo, islam, faszyzm i inne sny. Jezus Chrystus nie nauczał ogniem i mieczem, lecz się wystawił na pastwę, a jego sukcesorzy torturowali, mordowali i palili, aby zbudować królestwo boże na Ziemi.

Wszelka powszechna utopia wspólnotowa prowadzi do przemocy, cierpienia i zbrodni. Dlatego, że ludzie to nie mrówki. Każdy człowiek jest niezależną i samorządną jednostką społeczną, posiada wolną wolę, godność i dumę. Aby zbudować komunistyczną wspólnotę trzeba te wartości połamać. Trzeba zabić odrębność jednostki.

Cała siła i piękno naszego gatunku tkwi w różnorodności oraz nieskrępowanej myśli i wolności słowa. Wszelkie ideologie są grabarzami gatunku. Spójrzcie tylko za siebie.
avatar
Jakie conclave - taki Namaszczony. Następne wyłoni przedstawiciela innej niż biała rasy. Kościół nieuchronnie dryfuje w stronę rekonstrukcji
avatar
Zdjęcie bardzo wiele mówi. Tekst dopowiada.
Ten papież od początku mówił inaczej. Cechuje go wyrozumiałość dla zwykłego człowieka i inne wymagania wobec dostojników kościelnych. A my obserwujemy ze zdziwieniem, co z tego wynika.
avatar
Czy nam się to dzisiaj podoba, czy nie,

Czarna /katolicka/ Afryka - to obecnie lokomotywa chrześcijaństwa.

Europa - Kontynent Starych Ludzi - wymiera, tymczasem Murzynki z Nigerii czy Etiopki mają po czworo i więcej dzieci.

Czarny papież w Watykanie będzie już za parę lat codzienną n o r m ą.

Kiedy przyjedzie do Polski z duszpasterską wizytą, zastanie u nas lud

w 70% złożony z emerytów,
w 15% z samotnych matek
i w 15% z dzieci

Gdzie ci mężczyźni?
Orły, herosy?!
Gdzie te chłopy!!!

- za komuny w tamtym stuleciu śpiewała Danuta Rinn, i traktowaliśmy wtedy jej piosenkę jak dziwaczny zagadkowy żart.

Teraz widzimy, że to było wizjonerskie
© 2010-2016 by Creative Media