Go to commentsBól jest jak fala
Text 2 of 102 from volume: Gadki do lustra
Author
Genrephilosophy
Formpoem / poetic tale
Date added2018-03-25
Linguistic correctness
Text quality
Views1979

Ból jest jak fala

Jednych wynosi

Drugich obala

To jest jak fala


Ból jest jak fala

Czasem przybliża

Często oddala

To jest jak fala


Ból jest jak fala

Kości rachuje

Serce ci skuje

To jest jak fala


marzec 2018

  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Zachwyciłaś.
Ból - jednych złamie, innych zbuduje i utwardzi, o ile nie przekroczy granicy wytrzymaości.
avatar
Można nawet to zaśpiewać,jeśli przy bólu ma się jeszcze ochotę na śpiew...
avatar
O tak, najgorszy ten egzystencjalny, przypływ, odpływ, a pomiędzy względna homeostaza. Świetny tekst:)
avatar
Trochę jak protest song, chociaż bólowi trudno się sprzeciwiać, przychodzi i już. Można próbować zwalczać różnymi metodami. Jest potrzebny, bo wskazuje na coś, co się nie zgadza.
avatar
Dziękuję :)

Wesołych Świąt!

Postscriptum: Christos woskriesie :) Co to znaczy na nasze, wszyscy sercem rozumieją
avatar
dodałbym jeszcze: Bum, cyk, cyk, tralala. Szprotko
avatar
świetnie napisane i to prawda - jedno sobie radzą inni nie - "jednych wznosi drugich obala"...
avatar
Świetne! Jest jak fala. Ból. Lubię angielskie Pain, wydaje mi się jakby właściwsze, ale to dlatego, że ból nie jest jednoznaczny. Można się w bólu zatracić aż do samounicestwienia. Ból jest pociągający. Nikt nie lubi bólu, ale dla niektórych mózgów bywa pociągający. Specyficzne jego odmiany, bo nie wszystkie. Ból zęba raczej nie jest pociągający. W nim się nie można zatracić, a co najwyżej stracić przytomność. Ale już ból skojarzony seksualnie ma zupełnie inny wymiar. Podobnie, kiedy dojdzie do zmian organicznych w odpowiedzialnych za "interpretację bólu" obszarach mózgu, wówczas pewne jego rodzaje mogą stać się wartością samą w sobie. Zresztą ośrodki bólu i przyjemności leżą obok siebie. Są po sąsiedzku, a w dodatku bez miedzy. Przenikają się i stąd wynikające z tego "stany patologiczne" są powszechne. Różnią się tylko stopniem nasilenia.

A kiedy ból porywa, wówczas swędzi. Świąd pochodzi z miednicy i rozlewa się, ale epicentra tworzą się w obszarach bezpośredniego kontaktu z materią będącą przyczyną bólu. One się tej materii poddają i rozrastają. Świąd potęguję się. Naprawdę można zajść bardzo daleko. Żaden problem nawet przejść na drugą stronę.
avatar
W ten sposób w tym maksymalnie prostym w trzech strofach sześciozgłoskowcu tak na powrotnej fali się kołysząc - a płaczki całego świata pod wpływem cierpienia robią to bezwiednie, obejmując się ramionami, zawodząc i kiwając w przód/do tyłu - w ten sposób, na fali tego wierszyka jakoś każdy z nas może mniej (?) "cierpi"? Przecież kiedy chcemy utulić płaczące dziecko - przytulamy je do siebie i jak odwieczna fala kołyszemy. To patent stary jak kolebka.

Dziękuję za piękny rezonans. Wesołych Świąt z Zajączkiem, Barankiem, Kurczaczkami i wszelkim innym Bożym Stworzeniem :)
© 2010-2016 by Creative Media