Go to commentsSatyryczny Przegląd Wydarzeń
Text 1 of 5 from volume: Satyryczny Przegląd Wydarzeń
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2018-07-25
Linguistic correctness
Text quality
Views1411

Satyryczny Przegląd Wydarzeń



Sto lat! Sto lat! Sto lat! W zimnej celi. – proponuje nadzwyczajne złagodzenie kar minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro w miejsce niehumanitarnego dożywocia. Gratulujemy!


Sędzia powinien mieć mentalność służebną (wobec aparatu władzy) – wywodzi Stanisław Piotrowicz, najwybitniejszy przedstawiciel wymiaru sprawiedliwości w wolnej Polsce, przygotowując się do objęcia stanowiska pierwszego prezesa Sądu Najwyższego w przypadku braku kandydatów o mentalności służebnej na to stanowisko. Życzymy owocnej służby!


Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej - Andrzej Duda, pytany o to, kto jest obecnie pierwszym prezesem Sądu Najwyższego bez wahania odpowiada: sędzia Józef Iwulski. Na uwagę dziennikarza, że sam Iwulski nie czuje się pierwszym prezesem, a jedynie zastępuje urzędującą na tym stanowisku do roku 2020 sędzię Małgorzatę Gersdorf, odpowiada: „to niech się poczuje”. Tymczasem członek uzdrowionej KRS, która negatywnie zweryfikowała Iwulskiego, pan Maciej Nawacki twierdzi, że stanowisko pierwszego prezesa Sądu Najwyższego jest nieobsadzone. Gratulujemy pluralizmu!


Problemy z procedowaniem wniosku o referendum pana prezydenta Andrzeja Dudy w senacie. Marszałek senatu – Stanisław Karczewski przyjmuje procedurę własną i nie podejmuje decyzji o procedowaniu wniosku referendalnego. Sprawę komentuje sekretarz stanu w kancelarii prezydenta Andrzeja Dudy: „ciekawa dywersja”. Przypominamy, że dywersja obok sabotażu była głównym elementem walki z niemieckim okupantem w czasie II wojny światowej. Wszystkim wyborcom dobrej zmiany życzymy dobrego samopoczucia przy urnach wyborczych!


W związku z zaistniałą sytuacją i na wypadek ewentualnej niedyspozycyjności prezydenta Andrzeja Dudy, rezerwowy kandydat na prezydenta – Marek Siuśki przygotowuje się do startu w wyborach prezydenckich: „Jarosław Kaczyński nie ożenił się, bo służył Polsce i nie chciał unieszczęśliwiać jakiejś kobiety, którą by pozostawiał służąc Polsce. Jest to polityk, który swoje dokonania, jeśli mówić o niwie politycznej, ma nawet większe od Józefa Piłsudskiego (…)Nie mówię o tych wojskowych dokonaniach w walce o odzyskanie niepodległości, no bo na polu walki Piłsudski ma dokonania”. Mimo wszystko wierzymy, że Jarosław Kaczyński zdąży jeszcze przed samym końcem poślubić jakąś piękną kobietę, by nie zostawiać po sobie głupich plotek!


Wciąż tkwi w szufladzie sejmowej obywatelski projekt ustawy antymasturbacyjnej. Czy po: „Aborcja stop!” i  „Stop NOP” ujrzymy wreszcie kolejne ze szczytowych osiągnięć inicjatywy obywatelskiej i doczekamy się debaty w izbie niższej i wyższej na temat masturbacji i procedowania ustawy eliminującej masturbację z życia społecznego? Być może dobrym pomysłem byłoby wpisanie pytania o masturbację do prezydenckiego zestawu pytań referendalnych?


Od kilku dni brak komunikatów na temat kolana. Nie jest pewne, czy kolano się zgina i czy po zgięciu łatwo je wyprostować? Nikt nie wie, czy obecnie prezes Jarosław Kaczyński jest w stanie samodzielnie wejść na drabinkę. Życzymy wytrwałości!


Prezydent Trump ma problemy z nagraniami. Całe życie jego nagrywali wrogowie i przyjaciele. Nawet osobisty prawnik go nagrywał. W wyniku nagrań musi teraz zaprzeczać własnym wypowiedziom, sugerować przejęzyczenia i błędną interpretację. Świat czeka na coming out. Ludzie i tak wiedzą, że wszystko się kręci wokół dupy.


Sezon ogórkowy w pełni, ale ogórki nie obrodziły. Średnia cena: trzy złote i czterdzieści groszy za kilogram.


Robert Lewandowski do niedawna najlepszy napastnik bundesligi inwestuje w nieruchomości. Jego majątek szacowany jest na blisko czterysta milionów. Winszujemy, panie Robercie!


Znany z roli ubeków w filmie „Przesłuchanie” i „Psy”, Janusz Gajos, tym razem będzie profanował sutannę i niczym Jerzy Urban w programie „Skandaliści”, wcieli się w postać arcybiskupa w najnowszym filmie Smarzowskiego: „Kler”. Pomidory będą do nabycia na straganach w bliskim sąsiedztwie wszystkich kin na terytorium kraju. Zespół redakcyjny życzy pysznej zabawy!

  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Bardzo ciekawe spostrzeżenia!
avatar
Bardzo trafny, aktualny przeglądzik satyryczny. Razi mnie dowcip z przekręceniem nazwiska.
avatar
Świetny zapis dnia dzisiejszego w formie felietonu. Brawo!
Moje sugestie do zapisu:
*celi. - proponuje - celi - proponuje (gdy narracja po wypowiedzi zaczyna się słowem określającym wymowę "powiedział, krzyknął, proponuje", nie stawiamy kropki). Prawidłowy zapis jest przy wypowiedzi Pawłowicza,
*odpowiada: sędzia Józef Iwulski (wziąłbym w nawias wypowiedź, tak jak jest dalej w tekście, aby utrzymać jednolity zapis),
- bliskie powtórzenie słowa "nagrywał" i stylistycznie pierwsze zdanie niezbyt brzmi.. Można to zniwelować przez połączenie dwóch zdań w jedno, np: Całe życie nagrywali go wrogowie i przyjaciele, nawet osobisty prawnik.
*bundesligi - Bundesligi (to nazwa własna)
avatar
Dziękuję i bardzo przepraszam za błąd w nazwisku pana posła Marka Suskiego. To zwyczajny lapsus, nie wiem, może jakieś freudowskie przejęzyczenie, ale nic poza tym. Bardzo przepraszam.
avatar
Już wiem: to lapsus clavis! Tak proszę zaprotokółować: lapsus clavis!
avatar
Świetny, a Suski to rzeczywiście Siuśki. Podzielam zdanie Hardego oraz dodam: zbędne myślniki przed: Andrzej Duda, Stanisław Karczewski, Marek Siuśki; zbędne przecinki: pustawy, rezerwowy, tym razem; brakuje przecinków przed: bez wahania, służąc.
© 2010-2016 by Creative Media