Go to commentsCały cmentarz twój
Text 255 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2020-05-18
Linguistic correctness
Text quality
Views1103

W kwietniowy ranek,

gdy pąki nabrzmiałe

niejeden ma wianek,

a ich twarze - białe:

cały cmentarz jest twój.


Za płotem, parkanem,

zdumienie szeptane,

spętane arkanem,

ze łzami zmieszane:

cały cmentarz jest twój.


Kulam się dzisiaj od rana, a przed północą siadam, żeby wylać. Wszystko przez żenujący kawałek Kazika „Mój ból jest lepszy niż twój”. Prawicowego Kazika, który czuje zwykłych ludzi jak Kaczyński i dla nich śpiewa, żeby jątrzyć. Tym razem pierdolnął bombę atomową, której moc zwielokrotnił naczelnik padliny zwanej kiedyś radiową „Trójką”. Tam za schyłkowej komuny, kiedy byłem dzieciakiem, Miecugow Grzegorz podawał heavy metal, który kocham na równi z muzyką poważną. Dziś te gatunki się splatają, a dawne „Szatany” grają koncerty w filharmoniach na całym świecie. Często wraz z orkiestrą. Choćby Yngwie Malmsteen, czy James Hetfield. Uciekałem z ostatniej lekcji, żeby zdążyć na czternastą włączyć radio. I Mann też był, ten sam Mann, który za komuny lansował Maanam i puszczał kawałek punkowej Moskwy…”Nigdy nie będę kurwą. Nigdy nie sprzedam Polski jak wy. Za jaką cenę będziecie kurwami?”. Tak, za komuny. Wyborcom PiS tylko pogratulować, ale jego funkcjonariuszom-naczelnikom, a nade wszystko lokajom i matołom nieskończonym, których dziesiątki tysięcy uczepiło się budżetu państwa i trwają w nadziei, należą się podziękowania.


Reanimator. Tak myślę o tym lokaju, który kazał podpisywać dziennikarzom Trójki, oświadczenia o fałszywym notowaniu radiowej listy przebojów i zlikwidował linki do hitu Kazika. W ten sposób rozpoczął Kazikowi darmową kampanię reklamową, a Kaczyńskiemu zajebał w miękkie podbrzusze. I ludzie śpiewają: „ Twój ból jest lepszy, niż mój”. A z Trójki, ten naczelnik-funkcjonariusz uczynił cuchnącą padlinę. Teraz, to już tylko absolwenci uczelni Najważniejszej- Toruńskiej mogą z Trójki zrobić konkurencję Radia Maryja, o ile Grzyb pobłogosławi. Co za matoł?! Wow! A może za darmo Suski będzie czytał swoje ody do Kaczyńskiego i opowiadał o Jego Wielkości, a Wencel będzie recytował tryptyk smoleński? Potem retransmisja koncertu Zenka z playback. I różaniec. Amen. Ale jazda! A mechanizm identyczny jak w Niemczech, w latach trzydziestych. A wszystko dlatego, że bez Kaczyńskiego, to zera. Za wyjątkiem tych cwaniaczków, którzy mają problemy z utrzymaniem mimiki, kiedy występują w pierdolonym, amerykańskim TVN. Oni sobie poradzą w każdych okolicznościach. Ale ten funkcjonariusz z Trójki, to chyba się w grobie położy obok Kaczyńskiego, no bo, co on ze sobą zrobi, kiedy tamtego nie będzie? Może miejsca zabraknąć na powierzchni i pod ziemią też. Amen.

  Contents of volume
Comments (21)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Legionie, wprost rewelacyjnie, lepiej wyrazić tego nie było można. Sama prawda. Za chwilę też coś wymyślę, ale w innej formie. Zwyczajowo coś znajduję w zakresie poprawności językowej. W pierwszym wersie wiersza należy zmienić ranek na poranek, by utrzymać stały rytm, gdyż ten wers ma pięć zgłosek, a pozostałe po sześć. Piszemy "z wyjątkiem", a nie "za wyjątkiem". No i kilka potknięć interpunkcyjnych.
avatar
Czyli też macie wrażenie, że wszystko nam schodzi na psy...

Ale to przecież nic nowego! Nasze wielkie Dziady i Przeddziady miały to samo!

Alternatywa jest od zawsze JEDNA:

albo będziesz suto jadł;
albo to ciebie zjedzą
avatar
Ludzka natura jest nieśmiertelna. Mdłe nasze ciało podlega fosylizacji lub sproszkowaniu, odwieczny duch jednak jest wolny i niepodległy jak morska bryza
avatar
Każdy zarządca kiedyś odejść musi - i to chciał nie chciał zawsze wraz z zarządzanymi
avatar
Za komuny bardzo proeuropejska i prozachodnia "Trójka" dla polskiej Głuchej Dolnej była prawdziwym oknem na świat. Kapitalne były programy Jana Ptaszyna-Wróblewskiego, Hirka Wrony, Tomasza Manna, Marii Szabłowskiej i Krzysztofa Szewczyka, Zygmunta Kałużyńskiego i Tomasza Raczka, świetne kabarety Starszych Panów, pod Egidą, pan Sułek kochany Marii Czubaszek, Friedmana dialogi na 4 nogi - długo by tu wymieniać, a tu pamięć szwankuje coraz bardziej. W szaroburym dookoła nas politycznym zakwasie to był świat pełen barw
avatar
Nadgorliwość miernych ale wiernych funkcjonariuszy, który usiłują na wyprzodki odgadnąć intencje wodzów, jest gorsza od faszyzmu. Trafna diagnoza.
avatar
Świetny felieton treściowo, trafiający w punkt.

Jest kilka potknięć w zapisie, ale drobnych; nie są rażące.
avatar
Dla mnie też trójka była pewnego rodzaju fenomenem - ale była na 100 % pod kontrolą i to wnikliwą . Każdy kto mógł mówić do milionów, przeszedł skrupulatną weryfikację - podpisywał donosił itp.
I trójka była tubą propagandową np. Olejnik - upadek .
Zależności i sympatie pozostały - lewizna tam okrzepła i się zadomowiła - trójka stała się jakby oddziałem medialnym ,,gazety wyborczej,,.

Zarzutów jest sporo - np. dziwne wysokie miejsca lewackich wokalistów i zespołów - nie wierzę by ludzie głosowali politycznie ? Wcześniej miałem sporo zastrzeżeń -mnóstwo wręcz . Lista była układana ! - dla mnie to bardzo wysoko prawdopodobne - BA! tak się robi na całym świcie . Przykład Deep Purple - polecam historię .
Programowa promocja – osób mocno określonych politycznie – Owsiak . Ochojska , Środa , Niesiołowski itp. Lecz prawdziwym symbolem i dowodem że trójka jest umaczana w układ to promocja Tokarczuk zwieńczona zresztą Noblem . Nie pierwszy to zdumiewający i kurews.o polityczny . Nobel to nie pierwszy tak mocno dziwny.

Kto pamięta ten festiwal po śmierci Adamowicza ? ponad tydzień pompowania bólu- wręcz do pożygu. Dla mnie żałosne i politycznie jasno określone - wręcz łajdackie .Sama śmierć zdumiewająco dziwna i nawet niepewna .

Tak więc trójka wymagała dekomunizacji albo nawet deubekizacji .

Wszyscy co w komunie mówili do ludzi podlegali diabłu- UB. Tak było i teraz to wychodzi.
avatar
Mój ojciec pracował w UB. Ale nic o trójce nie wspominał. Za to o 4. Chodzi o oddział 4. - Jak już wytępimy te wszystkie łajdackie gawrony, to wreszcie w kościołach będzie można otworzyć magazyny zbożowe.
avatar
Cóż tutaj dodać. Niedoceniany i niedostrzegany artystycznie przez wile lat Zaror szuka możliwości spełnienia się. A skoro takich możliwości nadal nie ma i nikt nie dostrzega jego rzekomej artystycznej i patriotycznej wielkości, to zaczyna pluć na naszą rzeczywistość. Jednak skoro plucie przez mocno przerzedzone i zdewastowane zębiska nie daje efektu, to wyrzuca z kloacznej gęby cuchnące pomówienia. Konkluduję więc w ten sposób:
Gdyby Rozar pluł ci w twarz,
wiedz, że honor ty swój masz,
lecz gdyby pieprzył głupoty,
powstrzymaj swoje wymioty.
avatar
Rozar może pieprzyć co najwyżej kozę. Ale chodziłem do klasy biol- chem i obserwacje Rozarowych zachowań zaliczam do pracy badawczej.
avatar
Radiowa *Trójka* zainicjowała swoją działalność 1 kwietnia 1962 r. Ma za sobą bez mała 60 lat pięknej i bardzo pożytecznej pracy u podstaw. Wzorowana na dorobku przedwojennej polskiej szkoły radiowej wnosiła w naszym biedakraju nad Wisłą światowy sznyt i powiew wolności.

Ps. Praca w "Trójce" za PRL-u - to była nobilitacja i wielki honor. To dzięki temu programowi nawet ci w pegeerowskich gumiakach Polacy-wieśniacy czuli się Europejczykami
avatar
Zasług Trójce trudno odmówić .
Tak, to był wyższy poziom i cała gama wielkich redaktorów od muzyki i to tej najlepszej. Bogactwo na wyciągnięcie ucha.
Dlatego obecna sytuacja mocno mnie nurtuje .
Pozostaje -tylko to ,,ale,, ............ i ta trudna historia .
Opinii Janko i arcydzieła nie komentuję.
avatar
A co tu prawdę komentować?
Potęga oszołomstwa staje się wprost proporcjonalna do długości rządów obecnej władzy.
Qwa, wszędzie spiski, ubeki, komuchy. lesby i homosie...
Ależ trzeba mieć nawalone do gara.
avatar
Dziękuję wszystkim za czytanie i komentarze.

Mi chodziło o głupotę komisarzy ludowych, a nie o to, co jest programowo promowane w mediach i w Sztokholmie. W Polsce nie ma cenzury, ponieważ od dawna nie istnieją przepisy o cenzurze, procedury, ani cenzorzy. Natomiast istnieją:

OBSRANI ZE STRACHU O STOŁECZKI NIEUDACZNICY I MATOŁY, KTÓRE PRAGNĄ JEDYNIE TRWANIA DOJNEJ ZMIANY. I SPOKOJU. CISZY W ETERZE.

A JEŚLI BĘDĄ CHCIELI WYSKROBAĆ KOCHANKĘ LUB CÓRKĘ, TO PO CICHUTKU WYWIOZĄ JE DO CZECH. JEŚLI BĘDĄ CHCIELI PRZYĆPAĆ I PORUCHAĆ - DO AMSTKA ALBO NA SOHO. JEŚLI WYSTAWIĆ HACJENDĘ - TO W LASACH GDZIEŚ ALBO NAD ADRIATYKIEM. A NA WIDOKU - DO KOŚCIÓŁKA I W BLOKU. ŻEBY PLEBSU NIE GORSZYĆ. PRZECIEŻ TYLKO O TO CHODZI.

Kaczyński przypomina mi Belzebuba. Muchy się zleciały i łażą po nim całymi rojami. Rady nie można dać z tymi muchami, ale jak się na padlinie i stęchlinie urządza Wielkie Żarcie, to proste, że muchy się zlecą, a nie motyle, no nie?
avatar
Nieszczęśliwy Rozarze,
pójdź dzisiaj na ołtarze,
a w mig z ich wysokości
poskromisz sobie podłości.
avatar
Stłamsili człowieka pracującego, teraz się zabierają za iloraz. Nawet na Liście Przebojów nie można mieć większości. Przypomina mi się przedszkole - kiś kiś. I to wszystko w dniach stuletniej urodzin człowieka, którym się zasłaniają. Człowieka do którego miałem wielki szacunek. A oni, ci pazerni łajdacy, myślą, cóż, jest to odpowiedzialność zbiorowa, że jak się nim pozasłaniają, to ich nie widać. Gówno, bydło i ból. Co jest coraz mniejszy. Bo ich ból jest większy niż mój.
Przechodząc do sprawy. Dożyliśmy czasów, znaczy ja dożyłem, że lepiej mi się podpisywać pod wyznawcą diabła, niż w te ich herezje inwestować. Bo diabeł polski to wiadomo, wygra w karty, ale nie zniczy purchawki. A ta hołota, sodomia i gomora, to już k... nie wiadomo co z nimi zrobić.

Pozdrawiam. ale nie tak jak oni. Piękne słowa i chuj poza tym.
avatar
Doda napisała:

Afera Kazika? Doda mówi o cenzurze w mediach... komercyjnych. "To jeb***a ściema"
wczoraj, 11:22
Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

YouTube
Jeśli czekaliście na głos Dody w sprawie cenzury to się nie zawiedliście. Ale piosenkarka opowiedziała o cenzurze w mediach prywatnych, a nie państwowych.
Dorota Rabczewska w swoim stylu odniosła się do sprawy cenzury w mediach. Nie mówiła jednak o Kaziku, czy aferze z Listą Przebojów Trójki. Nawiązała do tego, jak nagrania trafiają do rozgłośni radiowych, jasno sugerując, że stoi za tym system oparty nawet na łapówkach.

Oto emocjonalny wpis artystki:

A co do cenzury w mediach, to zwracam się do moich szanownych, znajomych muzyków choć, może nawet bardziej menadżerów: od lat jesteśmy cenzurowani za pomocą tak zwanych "badań" w stacjach komercyjnych. wszyscy wiemy jak to wygląda i jaka to jest je***a ściema. więc może w końcu szanowne rozgłośnie ustalą jawny cennik: ile za "piosenkę tygodnia", "miesiąca" itp. zamiast zamiatać "gifty" pod stołem a Wy (menadżerowie) nie będziecie musieli zmagać się z hipokryzją, krzycząc teraz na lewo i prawo o cenzurze w Trójce...”

Ta pani powinna Ci być, Legionku, nad wyraz bliska ;) Odszukaj, proszę, jej wypowiedzi na temat Biblii ;-) Dlatego tekścik "O weryfikacji listy przebojów" dzięki złoto-kryształowej bezstronności tegoż, to mówiąc z krakowska: "Nic, ino w sroc..."
avatar
Aby nie być gołosłowną, to odszukałam jeden z wielu [tekstów]:

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,18976040,grzywna-dla-dody-za-slowa-o-biblii-spisal-jakis-napruty-winem.html

:-)
avatar
No dobra. To Soros za tym stoi. Zapłacił Kazikowi, żeby nagrał piosenkę, a Niedźwieckiemu, żeby ją umieścił na 1 miejscu listy. Słuchacze zawsze mieli gówno do powiedzenia, ale tym razem to Soros. Zaplanował wrogie przejęcie i kiedy w Trójce zostanie tylko Kowalczewski, to ją ją kupi razem z nim i to będzie żydowska stacja radiowa bo Kowalczewski przejdzie na wyznanie Mojżeszowe. Wielu polityków z rządu PiS będzie tam wkrótce występować i będą pobierać w szeklach.
avatar
Uzupełnienie:

https://niezalezna.pl/330814-byly-prezenter-trojki-zdradza-jak-ukladano-listy-przebojow-czytaja-gotowce-z-plytowych-wytworni

:-D
© 2010-2016 by Creative Media