Go to commentsJestem inny niż ty
Text 255 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2022-10-28
Linguistic correctness
Text quality
Views532


Największym nieporozumieniem i grzechem jaki może popełnić jednostka społeczna jest hołdowanie bałwochwalczemu i zużytemu jak kawał szmaty w warsztacie samochodowym sloganowi, że `wszyscy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny`. Gówno prawda i jeszcze raz gówno prawda.


Jestem inny niż moi rodzice, niż moi bracia i siostry, niż moje dzieci, a co dopiero mam powiedzieć o niespokrewnionych? Jestem inny od tych, których kochałem i tych, których kocham, a co dopiero od tych z którymi nie łączy mnie nic, prócz języka i obywatelstwa? A z mojej inności jestem dumny i zarazem cieszy mnie twoja inność, bo jeśli byłoby inaczej, to rozpaczałbym jak pani na balu, która nagle dostrzegła na parkiecie inną panią w identycznej kreacji.


Bynajmniej nie chodzi o morfologię. To nasze dusze się różnią. Jak noc od dnia. Jak wschód różni się od zachodu. Jak masyw od wąwozu.


Polska to nie wioska murzyńska jakby chciały stada baranów posklejane wszelką iluzją. I chcę ci powiedzieć, że tak naprawdę, to nic nas nie łączy, prócz tego, że chcę, żebyś... był. Tylko tyle i aż tyle. Aż tyle, bo mój świat bez ciebie byłby... uboższy. Zatem bądź. Kimkolwiek jesteś i jakakolwiek jest twoja dusza. Bądź i pozwól innym być innym.

  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Krótko, ale niezwykle rzeczowo i mądrze. W Twoich kolejnych tekstach dostrzegam nieustannie potknięcia interpunkcyjne. Wskażę je, co być może w przyszłości pozwoli Ci ich uniknąć.
Brakuje przecinków przed: jaki może, jest hołdowanie, z którymi, jakby chciały.
Zbędne przecinki przed: prócz języka, prócz tego, to nic.
avatar
Trzeba być ciężkim baranem, żeby nie widzieć, że ludzie to nie owce
avatar
Z jednego żebra Adama
I sama Adama dama
I Kain i brat Kaina
Lecz to nie przyczyna
Byś nie widział ni Murzyna
Ni Metysa ni Hanysa
Ni czerwonych ani żółtych
Co to siedzą w kinach
W Chinach czy nie w Chinach
avatar
Urawniłowka, strzyżenie i sztancowanie ludzi wg odgórnie narzuconego /urojonego/ modelu "my"

/zawsze w opozycji do i n n y c h - czyli "gorszych" - niż "my" "wy"/

to ta strategia, która z całkiem różnych odrębnych ludzi robi /głupie/ stado,

co pójdzie za pierwszym lepszym przewodnikiem jak te owce
avatar
Polska - to nie wioska!
Ludzie - nie barany!

Taka moja piosnka:
Wiwat w s z y s t k i e stany!
avatar
"Wszyscy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny", i dlatego z tej przyczyny chłopcy to dziewczyny.
© 2010-2016 by Creative Media