Go to commentsTylko świnie tankują do pełna
Text 255 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2023-09-29
Linguistic correctness
Text quality
Views237

Widziałem takie `reklamy` Orlenu w sieci, bo jacyś tam z Orlenu prosili, żeby nie tankować do pełna. Chodzi o to, żeby po obecnych cenach starczyło paliwa do wyborów. Zdawałoby się, że każdej firmie zależy na sprzedaży, im więcej się sprzeda tym lepiej. Chyba o to chodzi w biznesie, żeby więcej i więcej? A, tu, kurwa, proszą, zeby nie wykupywać! Zajebiście! Jebie komuną, aż zatyka, no chyba, że ktoś całkiem węch stracił. A, jeśli się ktoś ze mną nie zgadza, to ja się zgadzam, że to jebie cenowym wałem przedwyborczym. Tylko świnie tankują do pełna!


Największe otwarcie roku na seansach `Zielonej granicy` - prawie sto czterdzieści tysięcy świn w kinach! Po seansie w Białymstoku niektórzy widzowie twierdzili, że w rzeczywistości zdarzały się sceny ostrzejsze, niż Holland pokazała w filmie. W prasie zagranicznej ukazały się opinie ekspertów przedstawiające `Zieloną granicę` jako faworyta do Oscara, ale nie będzie statuetki, bo film nie został polskim kandydatem do tytułu. Jann też nie został, bo... zapyziałość, gnuśność, stęchlizna, i kurwa, Zenek - król najpotworniejszego korowodu tanecznego w historii Polski nie dopuścili. Ohh! Jakaż szkoda, że Tokarczuk tak się nie dało nie dopuścić...


Minister Czaputowicz, były minister spraw zagranicznych pisowskiego rządu wyznał, że PiS rozmyślnie puszczał przez lata emigrantow z Afryki i Azji na polskich wizach, żeby zalewali Unię Europejską. Mówi się już o liczbie prawie czterystu tysięcy ludzi rasy czarnej i żółtej na polskich papierach. We wtorek odbędzie się debata w parlamencie europejskim na ten temat oraz mija termin oczekiwania na wyjaśnienia PiSu w tej sprawie. Kaczyński gada, że to bajka, a świnie na całym świecie przecierają oczy. Ależ się, kurwa, zagęszcza, nie? Jak tryśnie sok z buraków, to będą gadać w świecie o polskim rządzie Monty Pythona. Po polsku to będzie: rząd Kaczopytona.


Oglądam spotkania wyborcze z Tuskiem. Zajebisty jest. Najlepszy. Zawszego lubiłem, ale teraz naprawdę go doceniam. Klasa. Nie to, co konkurent, prawda? Bardzo to musi być irytujące dla oponentów, choć oni się w gruncie rzeczy godzą na tę zapyziałość, przaśność i wszelkie mankamenty swojego lidera, ale ten drugi bardzo ich kole w ślepia. Oni widzą tę różnicę zaklętą w świeżości, elokwencji, elegancji, smaku... To jest bardzo bolesne. Widzą pod postacią sennego koszmaru, bo TVP uwolniła ich od oglądania prawdziwego wizerunku Tuska. Ale jakiż to jest dramat: patrzeć i nie widzieć... Nie widzieć polityka światowego formatu, niczym nie splamionego i mającego świetne relacje z najważniejszymi politykami UE i nie tylko. Ale czas nadejdzie i ślepi przejrzą, a głusi usłyszą. Tusk zapowiedział porządek na Woronicza w ciągu dwudziestu czterech godzin. Szatan trzyma za słowo! Tym bardziej, że Tusk powiedział coś jeszcze..., zreflektował się po chwili i próbował odwrócić kota, ogonem, ale powiedział to. Powiedział, że:

będzie PIEKŁO.


https://youtu.be/Rb483VxUDHM?t=6069





  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Legionie, Twoje rozważania są niezwykle rzeczowe, a sugestie trafiają w sedno sprawy. Czyżby oni nie słyszeli jeszcze, że Watykan przyznał "Zielonej gra nicy" swoją nagrodę, kóorą papież Franciszek wręcz Agnieszce Holland 13 listopada, a wcześniej film obejrzy w tamtejszym kinie. I co na to Lewusek Jędruś? Tam też były i będą świnie?
Teraz kilka słów o poprawności językowej. Jesteś przykładem, że poprawna interpunkcja to trudna sztuka. Wskaże tylko jeden przykład, o którym ci wielokrotnie pisałem. W sformułowaniach typu chyba że, dlatego że, mimo że przed "że" nie stawiamy przecinków, a jedynie przed słowem poprzedzający. I druga uwaga. "Och" i "ach" piszemy z "ch". Ty co prawda tych zwrotów dokładnie nie użyłeś, ale napisałeś "Ohh". Moim zdaniem jest to błąd ortograficzny.
avatar
Nazywanie ludzi świniami

/verfluchte polnische Schweine/

jest w naszym polskim prawie

K A R A L N E

(patrz "Kodeks Karny" art. 216 paragraf 1)

Nie ma zgody na taki język polski w debacie publicznej!
avatar
- zastanawiam się, czy to przypadkiem - w ramach przyjaźni polsko - węgiersko - rosyjskiej - owe paliwo nie jest za pośrednictwem MOL-a (Magyar Olaj – és Gázipari Nyilvánosan Működő Részvénytársaság) sprowadzane z Rosji, zasilając tamtejszy budżet wojenny?!!
avatar
No to sobie poczytałem. Z przyjemnością będe patrzył, jak już w pierwszym miesiącu (mam nadzieję) miotły będą wypkurzać za drzwi tych wszystkich "nasłańców prezesa" do rządu, spółek i różnorakich fundacji. Stacji Augiasza nadchodzi czas sprzątania...

PS. 10-9 lat temu pisałem tu felietony "Posłaniec pana B.", teraz czytam podobne u Ciebie. I dobrze. Sztafeta musi trwać...
avatar
Dziękuję za komentarze!
Och, faktycznie to "ohh" błąd w pisowni. To moje prywatne i nie powinno się znaleźć w tekście. Takie przeciągłe ochch po prostu.

Dzięki Hardy, że uznałeś mnie godnym przejęcia pałeczki.

Emilio, określenie "świnie" to przecież werbalna pieszczota w porównaniu ze zdrajcami, folksdojczami, mordami zdradzieckimi, itd...
avatar
Kto nie zrozumiał

/choćby był samym profesorem zwyczajnym, prezydentem i prezesem!/

wyjaśniam mu po raz kolejny:


w nowoczesnym demokratycznym społeczeństwie w s z e l k i e wyzwiska pod adresem drugiego człowieka

- ojca, matki, dziadka, babki, brata, swata, sąsiada-gada,
słowem ko-go-kol-wiek -

są nie tylko karalne,

ale też p o n i ż e j twojego /i każdego innego/ pasa, bo

jak miecz obosieczny
zawsze biją
W OBIE STRONY

Hasło okupacyjne "Tylko świnie siedzą w kinie" ma swój ściśle określony kontekst historyczny, geograficzny, polityczny i moralny

i

NIE JEST wynalazkiem wczorajszym

Ty świnio!

możesz powiedzieć tylko do świni w jej chlewie. A i to mocno uważaj, żeby jej nie urazić!
avatar
Skoro "fszyscy" jesteśmy aż takimi pięknymi patriotami, wróćmy do słownika poprawnej polszczyzny.

Opozycja - JEST po to, by na bieżąco publicznie wskazywała /korygując/ błędy i wypaczenia popełniane przez władzę.

Władza - NIE JEST po to, by walczyć z opozycją.
avatar
Same świnie siedzą w kinie,
W Orlenie tankują!
Jak wygramy te wybory,
Pokażemy.................¹)

W przypisach:

¹)...................

wstaw odpowiednik kuchenną łaciną
avatar
Z całym szacunkiem, Emilio, ale ja, będę chrumkał do końca kadencji świniopasa.
avatar
Nie siedź w kinie,
Zdrajco jeden, świnio i bydlaku!
Masz internet przecież
Jak reszta Polaków!

A wy, świnie jedne,
Podłe, brzydkie, wredne,
W swej głupoty szale
Nie tankujcie wcale!
© 2010-2016 by Creative Media