Go to commentsPięć miliardów za Obajtka
Text 255 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2023-10-21
Linguistic correctness
Text quality
Views336

Na pięć miliardów akcjonariusze wycenili nadzieję na odwolanie prezesa Obajtka z Orlenu. Pięć miliardów nie za usunięcie Obajtka, lecz za nadzieję jego usunięcia.

Dzień po wyborach poszybowaly w górę indeksy większości spólek, przede wszystkim państwowych, zarządzanych przez najlepszych specjalistów mianowanych przez PiS.


Ja, niewiem czy to dobrze, czy źle, że wartość Orlenu wzrosła o pięć miliardów, bo nie posiadam jego akcji. To wiedzą ludzie. Natomiast, ja, wiem, że pięć miliardów to zaliczka na poczet usunięcia Obajtka ze stanowiska. Nie obchodzi mnie pierdolenie o rodowych srebrach, bo widać wyraźnie do czego służą rodowe srebra, gdy do władzy dojdzie coś takiego jak PiS. Dobrze czy źle, że Orlen podrożał o pięć miliardów? Pytam, bo sam nie wiem.


Za pięć miliardów może dałoby się odkupić Lotos, płacąc pięć razy tyle, za ile się go sprzedało i byłoby na zero. Tylko dlatego, że PiS przegrał wybory.


Suma wzrostów indeksów giełdowych jest tylko wstępną informacją o kosztach, które Polska poniosła w związku z rządami PiSu i jego wpływem na zarządzenie spółkami skarbu państwa.




Pani poseł Beta Kempa ogłosiła, że kontrole na granicy z Niemcami są pierwszym sukcesem Tuska. Pani Beata jest posłanką, ja - nie, ale jeśli mamy rozmawiac na takim poziomie, to:


Największym sukcesem PiSu jest drastyczny spadek demograficzny. Osobistym sukcesem prezesa Kaczyńskiego jest cieżko wypracowany brak zdolności koalicyjnych. Ale taką naj, naj, naj... jest sekularyzacja Polski na niespotykaną skalę. To są największe sukcesy PiSu, pani Kempy również.


  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Owa sekularyzacja to społeczny efekt trzeciej zasady dynamiki ("każdej akcjii towarzyszy reakcja"), czyli odpowiedź na próby wprowadzenia w Polsce katoszariatu - rozbudowanej współpracy rządu PiS z Kościołem. Mówiąc wprost - szczególnego uzależnienia się PiS od poparcia Kościoła, opłacane olbrzymimi dotacjami z budżetu państwa, na rzecz chociażby instytucji zarządzanej przez Tadeusza Rydzyka.
avatar
To tzw. efekt miecza obosiecznego /w Australii wśród Aborygenów znanego pod nazwą bumerang/.

Skoro już "dzicy" tysiące lat temu wiedzieli, do czego co służy...

Trzeba być wyjątkowo... hmmm... jak to ująć?..

krótkowzrocznym,

żeby nie wiązać żadnej przyczyny z jej skutkami

;(
avatar
ZA CO wkrótce słono
Wszyscy zapłacimy:
Ona, on, ja, wy, my?!

Cudze bździny, wypociny,
Cudze śluby, chrzciny?
avatar
Sekularyzacja społeczeństwa jest /odsuniętym w czasie/

skutkiem jego /społeczeństwa/ otwarcia

na Zachód.

Za Żelazną Kurtyną /na wschód od Odry/ biegaliśmy do kościółka jak te żwawe pszczółki,

I TO NIE JEST ŚCIEMA
avatar
Nie tylko indeksy Orlenu poszły w górę, ale również ceny benzyny. Wczoraj tego doświadczyłem. Ale w zamian rzekomo spadła cena Kempy. Legionie, "niewiem" to dwa słowa. Kilka błędów interpunkcyjnych i diakrytycznych.
avatar
dziękuję wszystkim za komentarze. Nie popisałem się poprawnościowo, ale proszę zwrócić uwagę na liczbę wyświetleń. Statystycznie jest czterokrotnie wyższa od średniej z dnia publikacji.

Znaczy tak: trzeba uważać co i jak się pisze, bo ludzie jednak czytają. Czasem czytają.
avatar
Pani Kempa - znów Beata! - do Brukseli już trzy lata¹) w te i wewte lata. Jej "posłanie" oraz diety najważniejsze parytety są, nie ucząc jej niestety.

¹) trzy lata - od 2019 r.
© 2010-2016 by Creative Media