Go to commentsGolgota w umowie koalicyjnej
Text 255 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrehumor / grotesque
Formprose
Date added2023-11-15
Linguistic correctness
Text quality
Views202

Jarosławie!



Doszliście do prawdy!



Prawda was wyzwoli!



Stacja pierwsza. Poniżenie Jarosława przy urnie wyborczej.


Nie było czerwonego dywana. Nie było płatków róż, czy choćby konfetti. Nikt nie zadbał o godność Jarosława przy urnie wyborczej. Było poniżenie. Niewdzięczny suweren bewstydnie i wulgarnie pokazywał paluchami koniec kolejki do urny. W mateczniku Dobrej Zmiany! Na koniec kolejki! Co za wstyd i upokorzenie dla wielkiego męża o niskim wzroście, skurczonego, z obliczem pełnym niewysłowionego poniżenia! Ach! Wyprą się Pana swego, sługi, kiedy ujrzą jego imposybilizm i poniżenie! Odejdą niewierni Tomasze, gdy niemoc nadejdzie!



Stacja druga. Podważanie boskości Jarosława.


I ujrzeli nikczemni, Pana swego porażkę, która niespodziewaną spadła niczym tony łupieżu na jego barki, pogrążając w otchłani imposybilizmu. I szeptać zaczęli po kątach, i mówić głośno: czas na spoczynek! Ach! Kto sam siebie zdradza, ten zdradzi matkę, ojca i Pana swego! Spiskować będą i frakcje tworzyć, aż się rozpadnie nowotwór.


Stacja trzecia. Umowa na Trzech Katów.


W ten dzień upiorny wyszeptał szatan do jeszcze nie zarażonych obłudą :`Idźcie młodzi przeciwko rządom pychy i uwiądu`! A, kiedy niewinne duszyczki posłuchały szatana, wówczas moc ich nastała, która zwiastuje diabelski świt. Ujrzały go oczy Piłatówi i utworzywszy koalicję do preambuły wpisano Trzech Katów: Trybunał Stanu, Komisje Śledzcze i Prokuraturę. Ach! Włóczyć będą z izby do izby i wciąż zadawać pytania. I głusi usłyszą, i ślepi ujrzą imposybilizm swojego Pan. Zatem zbawcą był, czy kuglarzem jedynie?


Stacja czwarta. Upodlenie Jarosława w świątyni.


Kedy Pan się spóźnia, kapłani czekają! W ten dzień pogardy zmieniono zwyczaje. Nie czekano z inwokacją i stanął zbawiciel w przejściu pomiędzy ławami. Z nogi na nogę przestępował. Ach! Jakaż prezencja własnej fizjologii! Wytrwał do końca, w spodnie nie popuścił! Ponownie się upadlał stojąc przy prezydium. Zaklęcia wypowiadał do arcykapłana, a ten udawał, że nie widzi i nie słyszy. Przez czas dłuższy, niż wytrzymałość boska! Imposybilizm podnosi ciśnienie krwi i cholesterol! Jest źródłem udarów i raka odbytu! Powoduje alergię i ataki kaszlu!



Uwaga. Prawda to rozdział otwarty. Kolejne stacje napisze życie. Szatan znaczy. Bo, co to za życie, nie? Marność. Proch. Pył. I, po co ten czlowiek w ogóle żyje?

  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Z pełną uwagą i skupieniem wczytałem się w Ewangelię oświeconego Legiona - świadcząc jako uważny obserwator o jej rzetelności. Amen.
avatar
Legionie, trafne obserwacje i dobra diagnoza zapisana w niezwykle ciekawej formie.
Jeżeli chodzi o poprawność językową, to zasygnalizuję jedynie bez szczegółowego wskazywania kilka błędów interpunkcyjnych. Szczegółowo wskażę inne potknięcia: dywanu, a nie "dywana"; niezarażonych, a nie "nie zarażonych". No i zjadłeś literkę, pisząc Pan, a nie Pana.
avatar
Legion, żeś ograniczony w swoich koncepcjach, to zauważyłam od dawna; że słabujesz na swój głową nazywany baniak, takoż. Nie przypuszczałam jednego, iż w ślad za moimi przedmówcami, to standardowy z ciebie idiota.
Przyjaźnie :p.
avatar
No i przeszedłem przez stacje i posłuchałem a poczytałem...
POczekamy na następne ;)
PS. Co do zapisu - już Janko wskazał drobne niedociągnięcia.
Tak trzymać! (znaczy nie niedoróbki, tylko styl i treść).
avatar
Jeżeli NIE MASZ awaryjnego planu B, to co robisz /przez tyle dziesięcioleci!/ w polityce

??

J a k i powinien być ten awaryjny plan B

?!
avatar
W demokratycznej Polsce przyszłość należy do millenialsów i do pokolenia Z. To Polacy wychowani w szkołach, w których były same panie /bo ojcowie wyjechali na zmywaki/. To ta generacja wystawi nam-starym kwaśnogorzki rachunek
avatar
"Kto sieje wiatr, zbiera burzę!"

/biblijna sentencja/

Jeżeli NIE MA myślenia dalekowzrocznego, NIE MA przezorności, NIE MA żadnej profilaktyki i NIE MA prewencji, a karetki pogotowia, straż, policja, strażacy, CBŚ, ABW, CBA, NIK etc., etc., etc. jeżdżą wyłącznie

NA NASZ KOSZT

"do pożaru",

i już niebawem to wiecznie tlące się zarzewie płomieni spopieli wszystko
avatar
Napisałam

TO już niebawem...

...............................

BRAK SYSTEMOWYCH, SOLIDNYCH, GŁĘBOKO PRZEMYŚLANYCH INWESTYCJI W NASZE POLSKIE DZIECI, TO W EFEKCIE NIE TYLKO ZAPAŚĆ DEMOGRAFICZNA NARODU,

KTÓREJ ŚWIADKAMI J E S T E Ś M Y
avatar
Dziękuję wszystkim za komentarze!

Być może forma nie przypadła wszystkim do gustu, ale przecież prorok wspominał o fałszywych prorokach, więc to jest taka fałszywa Golgota. Wiadomo, że się skończy pośmiewiskiem i hańbą.

Imposybilizm powtórzony czterokrotnie, by oddać hołd człowiekowi za wdrożenie do powszechnego użytku trudnego słowa.
© 2010-2016 by Creative Media