Go to commentsCiach i koniec nadawania
Text 255 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2023-12-21
Linguistic correctness
Text quality
Views216

Coś pięknego! Zarazem bardzo prostego i pięknego. Obsługa techniczna TVP sama zakończyła nadawanie. Brawo! Ludzie! Przecież w tym TVP większość pracowników drwiła, kpiła i szydziła z przełożonych, z PiSu i z ich wyborców. Płacili im, to odwalali tę swoją robotę, ale pluli na to! Nie takie rzeczy robią ludzie za pieniądze. Wiele dziennikarskich miernot złapało tam Pana Boga za nogi to się starali, nie? W końcu ten wrzód pękł i ktoś to, kurwa, wyłączył.


Ludzie! Przecież to było żerowisko. Większość młodszego pokolenia w tzw. Zjednoczonej Prawicy to zawodowcy po szkoleniach z wizerunku, retoryki i pijaru. Szkolił ich Tymochowicz, Janda, Bralczyk i inne osoby z samego topu. Oni byli w PiSie tylko po to, żeby wyrzezać kasę dla siebie. Przecież większość z pisowskich polityków młodego pokolenia to są normalni ludzie: mają wyjebane na kapłanów i Kościół oraz śmieją się dupami ze swojego elektoratu. Rozumiem, że to dla niektórych jest trudne do ogarnięcia, ale tak jest. Wyjebane. Tylko kasa. Tak jest. Kasa.


Dlaczego oni do PiSu poszli zarabiać na chleb? Bo, tam, kurwa, było najprościej w pewnym momencie. Kto byl w stanie się przełamać  - w sensie kręgosłupa, ten szedł za karłem. I trzeba uczciwie przyznać, że to był czas żniw. Najlepszy czas dla miernot od 1989 roku. Najlepszy! Długo już się niepowtórzy taka bolszewia. Taki napływ plewy narodowej na urzędy, do spółek skarbu, do mediów, do wszelkich organizacji państwowych. Do kultury. DAS IST FERTIG.


Oni wszyscy podnieśli rękę na Rzeczpospolitą. Uderzyli w tych, którzy potrafią jej bronić naprawdę. Uderzyli w tych, którzy są jej światłem i stanowią o prawdziwej wielkości narodu. Wynieśli na piedestał zabobon, głupotę i mitologię. Oni poróżnili rodziny! Dużo czasu upłynie, nim polskie rodziny zasiądą do wigilijnych stołów bez żółci i złości na swoich bliskich. Z powodu... poglądów... To nie ja - zepsuty na wskroś szatan, lecz zwykli ludzie z sondy ulicznej Federa mówią zgodnie o pojednaniu, że ono nastąpi w... piekle.


Odebrali mi dumę z bycia Polakiem i ubrali mnie w gorset wstydu i upokorzenia. Potem odwiali mnie od narodu, nazwali zdrajcą, Żydem i obcym agentem. Bez dowodów i bez sądów. Kazali mi płacić abonament za plwociny i jad na mnie wylewany. Teraz bronią swojej szczujni skandując `Wolne media!`. Teraz skamlą u stóp przewodniczącej Komisji Europejskiej.


Zaprawdę powiadam wam: Lach powstał. Rozpędzi hultajstwo. Dla Rzeczpospolitej. Żeby wasze wnuki i dzieci rozsiane po świecie nie musiały żyć z piętnem wstydu z racji pochodzenia. Żeby wasze dzieci i wnuki żyły godnie i w zgodzie w tym kraju z wielką i tragiczną historią.



  Contents of volume
Comments (13)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Legionie, super! Trafiłeś, jak to niektórzy mówią, w sam środek sedna. Z obrzydzeniem patrzyłem na magister historii, która wiedzę o Katyniu czerpała z przedwojennych książek, jak skarżył się Jurowej, że Polska traci demokrację, że dokonał się niemal zamach stanu. Ci zepsuci i zdemoralizowani ludzie chyba stracili kontakt z rzeczywistością.
Jak zwykle barwny i bogaty język. Tym razem tylko dwa błędy interpunkcyjne, to jest brak przecinków przed: to się, skandując. Ale za to walnąłeś orta. Napisałeś niepowtórzy, a powinno być nie powtórzy. Przypuszczam jednak, że to tylko przypadkowe zgubienie spacji, dlatego ocenę za poprawność językową obniżam minimalnie.
avatar
W kulki lecą
Pani ładna
Z panem ładnym:
Ta wykręca
Lody kiecą,
Ten z uśmieszkiem zdradnym
Był w powiecie radnym.

A tu latka lecą!
Przeleciały
Czas swój cały,
Jakby całkiem
Już zgłupiały!

W s z y s t k o minie,
Wszystko spłynie
W naszej miód-krainie!

A kto tego
J e s z c z e nie wie,
Pluje tobie
W twarz i w brodę,
Pluje w gniewie
I oskarża
Zawsze... ciebie!
avatar
Nie utożsamiamy się z głupcami,
którzy nie ko/jarzą własnej swej mizerii
i tego,
że wraz z nią
już jutro
obrzuceni zgniłymi jajami
w niesławie
p r z e m i n ą

I KRZYŻ IM NA DROGĘ!
avatar
czy z wąsikiem
bez wąsika
i kamiński
jutro z n i k a
znika pani
też Monika

to dla fszyskich
jes naóka
oras dobry pszykłat
avatar
Kto tego nie wie

UWAGA UWAGA UWAGA

TVP NIE JEST własnością żadnej partii

To telewizja

P U B L I C Z N A

Jej jedynym sponsorem są wszyscy Polacy
avatar
"większość z pisowskich polityków młodego pokolenia to są normalni ludzie" -> Nie zgadzam się, bo bycie łachudrą nie jest objawem normalności.

Poza tym tekst mi się podoba.
avatar
Przeczytałem z przyjemnością, dobre podsumowanie.
Jednak, podobnie jak Marian - bycie łachudrą nie jest oznaką normalności. Takie mam zasady. "Warto być przyzwoitym" - jak powiedział prof. Bartoszewski.
avatar
Skoro piękna medialna "twarz rządowej TVP", pani doktor nauk humanistycznych Magdalena Ogórek - osiem lat temu kandydatka SLD w wyścigu do fotela Prezydenta RP - sama się gubi w swo8ch preferencjach politycznych, to co tu jeszcze PiSać?!
avatar
~~
Внимание!! Uwaga!! Jarkacz znów nadaje!!
- tak się może zdarzyć, gdy PiS weźmie w najem
radiostację w Królewcu (tu - в Калининграде).
Nie sam oczywiście, lecz в друзьях składzie ..
~~
avatar
Czy mógłbym nieśmiało oczekiwać podania źródła potwierdzającego, że w zakresie wizerunku, retoryki i pijaru Bralczyk szkolił młode pokolenie Zjednoczonej Prawicy? - O ile wiem, a wiem, w wyborach do Sejmu aktywnie wspierał Dorotę Olko z partii Razem. Jeśli chodzi o Jandę czy Tymochowicza, nie ma sprawy.
avatar
Wszyscy ci, których wymieniłem prowadzili szkolenia z wizerunku i retoryki bez sprawdzania poglądów politycznych, ani przynależności partyjnej. Prowadzili szkolenia dla korporacji oraz dla chętnych. Każdy kto chciał mógł zapłacić i skorzystać.

Uczestniczyłem w szkoleniach profesora Bralczyka w Baden Baden w !998 roku. Profesor Bralczyk był... kolegą szkolnym mojego ojca był. Ojciec nie żyje.
avatar
Rzuciłem nazwiskami, bo chciałem pokazać jak to wszystko się pojebało, gdy mlaszczący karzeł urządził żerowisko na zwykłych prostych ludziach, którzy nie mają wiedzy, dystansu, krytycyzmu, hobby, ani zainteresowań. Którzy trwają pośród przyziemnych problemów od wypłaty do wypłaty, od emerytury do emerytury. Żal mi ich, ale to nie znaczy, że dla ich dobrego samopoczucia mam ulegać takiemu chłystkowi, takiemu antałkowi kwasu winnego.
avatar
No to żałosne było widowisko, gdy PO odzyskało TVN - BIS, a PiS zostało z palcem w buzi, bo Kaczyński przez 8 lat zaniechał - tu wu wei się nie sprawdziło - tworzenia swojego koncernu medialnego, niby niezależnego od państwa, ale mogącego ciągnąć od niego przez te 8 lat moniaczki. No i teraz płacze i prosi o litość.
A przecież gdyby tego nie zaniechał, to pani Cholecka miałaby dokąd uciec.
Teraz znów wracamy do sytuacji sprzed 8 lat, gdy mieliśmy do wyboru TVN i TVN - BIS, czyli TVP.
W Kielcach właśnie kończą budowę siedziby regionalnego TVP Info. I co będzie? Znów - jak przed 8 laty - wykonawcy nie dostaną kasy, bo pracowali dla nielubianej dziś władzy? Bo firmy podwiązane pod PO nie lubiły płacić wykonawcom zleceń...
© 2010-2016 by Creative Media