Go to commentsLegion zakażony hippeesem
Text 17 of 18 from volume: kolaż
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2023-12-25
Linguistic correctness
Text quality
Views174

Patrzta jakiej mordy dostałem na święta! JEstem fanem Republiki. Cały czas oglądam. Jak wychodzę to też zostawiam otwarte, żeby ściany oglądały.




Szczęść Boże!


Co tu je? Hanuki odprawiata zamiast ojczyznę ratować? Nie wieta, co się dzieje? Toć stan wojenny je! Jak za ślepaka, panie! To samo było. Wyłączyli i nie widziałem Tegoranka. Śniegu tyż nie było. Tak samo jak tera. Tłumy narodu pod telewizyjną stodołą się gromadzą i protestują, a wy tu siedzita? A, tamoj naród maltretują, posłami naszymi poniewierają, kopią, ręce łamią! Niemce!


Konfederacja Trzysnastego Grudnia się zawiązała przeciwko ojczyźnie i narodowi. Jak Koalicja Targowiecka za Kościuszki. Moniuszko wtenczas kazał powiesić wszystkich. Tylko biskupow zostawił, żeby naród przetrwał, a tera? Co się dzieje? Zdrada! Toć naród wygrał wybory! I co zrobili zdrajcy? Zawiązali Targowiecką przeciw narodowi!




Jeszcze raz na was patrzę, żebyśta wiedzieli co się robi z człowiekiem od oglądania prawdziwej telewizji. Będzieta się śmiać jak wam prąd zabierą. Nie upilnowali, a zdrajcy wyłączyli, ale nasza Republika została. Wiwat nasz Cezar! Pan Jarosław Kaczyński. On jeden pilnował, ale samemu nie upilnuje. Wszyscy musimy pilnować! Jego sprawdzali już wcześniej. Sam opowiadal jak w domu otworzył telewizor o trzeciej w nocy, a tam nic. Myślał, że już wyłączyli i zadzwonił do prezesa telewizji, ale on też nic nie wiedział. Widać takie próby robili, zdrajcy.


Polacy! Kobity niech siedzą w chałupach z dzieciami, ale Polacy powinni iść, Europę wyzwalać jak król nasz prawdziwy Sobiesław pod Wiedniem.Zobaczta ile brudu jest w całej Europie. I do Polski chcą pchać ten brud. Żeby nasze kobity nie mogły wychodzić z chałup na dwór. Biskupów naszych trzeba bronić jak król Bolesław Nieśmiały! Olaboga! Ludzie! Obudźta się, bo się z ręku w śmietniku obudzita! W niemieckim śmietniku!


Słuchajta prawdziwej telewizji Republika, inaczej Polska się wyludni i pozostanie bezludna jak przed milionami lat. Rudy diabeł przejął wszystko i chce do ruiny doprowadzić, jak już było. Sofe ukradł, co ludzie w niej pieniędze trzymali i poszedł! Do Andżeli i takim, go tamoj frajem zrobili, co nic nie może. Podobnież póltora biliona było w tej sofie. On nigdy nic nie mógł, podobnież misjonserwilizm mial. Całe życie. Po tym jak z komina spadł. Ludzie gadali, że dziadek go zrzucił. Taka rodzina. Niemce.



Jeszcze raz na was patrze, żebyśta przejrzeli na ślepia, jako i ja żem przejrzał. Otwórzta telewizory, czy co tam mata i oglądajta: prawdziwa telewizja polska Republika. Gadają, że to Ciechowski tak reklamował i taka oglądalność przez to. Ale to przeze mnie, bo ja jestem Legion. Wieta co to żnaczy.



  Contents of volume
Comments (11)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Napierdoliłem, ale już mi się nie chce poprawiać. Przepraszam, święta są.

Poprawie tylko jedno: zamiast "o trzeciej w nocy, a tam nic" powinno być: "o trzeciej w nocy, a tam pasków nie ma". Bo chodzi o paski. Reszta to chuj. Naprawdę. Pierdolą za szybko, a pasek człowiek zdąży przeczytać i zapamiętać. Nie ma lepszego wynalazku na inteligentnych ludzi jak paski.
avatar
Jakim językiem mówić do /ściśle określonej grupy/ Odbiorców, żeby zrozumieli przekaz?

NIE SWOIM,

LECZ I C H JĘZYKIEM!

Co zrozumieli Polacy z tego, co im "nie chciał, ale musiał" powiedzieć Wałęsa?

Fszysko, fszyściósieńko.

Przemówienia, odezwy, publiczne wystąpienia, orędzia, apele - to literatura m ó w i o n a. Chcesz z komunikatem dotrzeć do swojego elektoratu?

UŻYWAJ J E G O SŁOWNIKA I JEGO POJĘĆ!
avatar
Mam ja tfaży wiele
Drodzy przyjaciele
Do nug wam się ścielę
W śfiontek w piontek
I w niedziele
avatar
Do KOGO adresowany jest ten tekst? Do fszyskich? NIE!

Szczęść Boże!

(patrz powitanie, które z a w ę ż a krąg Czytelników)

Do słuchaczy Radia "Maryja", do widzów TV "Trwam", do prostych spracowanych ludzi, na co dzień mówiących gwarą.

A

K T O konkretnie do nich ich językiem mówi?

Jak rajski ptak kolorowy /nie z ich świata!/ hippies

(patrz całość)
avatar
Legionie, kolejny świetny felieton. Barwny i bogaty język z doskonałą mazowiecką gwarą. Znam ją, a niektórzy moi krewni jeszcze się nią posługują. Tylko że nie mówią tamoj, a tamuj.

Widać, że się trochę śpieszyłeś do świątecznego stołu, bowiem wkradło się kilka literówek i technicznych potknięć. No i nie zdążyłeś wstawić przecinków przed: jakiej, co się, jak wam, jak w domu, ile brudu, co to. A niepotrzebnie wstawiłeś przecinek przed: Europę.
avatar
Legion, co ci się stało?
avatar
- no, nie mogę .. jak dostrzegam komentarze Janko ze swoimi pierdołami na temat przecinków, to u mnie powstaje obraz peerelowskiego politruka, który to za nic ma przekaz "prosto z mostu", a jedynie dba o linię poprawności wymowy. Czyli - osobowością Wałęsy z Jego "kwiecistością" języka pogardza. Nawet się nie dziwię, znając życiorys @Janko ..
avatar
A jak ja czytam stetryczałego, zakompleksionego zaczepnisia i prowokatora, to już nie myślę, bo po prostu nie warto.
avatar
Uwaga!

Swoją subiektywną ocenę wyrażam:

Wydaje mi się, że jesteśmy na portalu literackim, a literatura to nie tylko treść, ale i poprawny jej zapis. Dla mnie to bezdyskusyjne. Nie oceniam innych użytkowników w tej kwestii, nie czepiam się, bo NIE POSIADAM KOMPETENCJI w tej kwestii.

Janko posiada kompetencje, co wykazał wielokrotnie. Mógłbym go zablokować i udawać, że jestem mistrzem literatury polskiej. Przy okazji jebać wszystkich dookoła za ich ułomności językowe, brak polotu, lekkości i miałkość. To ja jestem wielki. Reszta ma mnie czytać i podziwiać, a jak nie to won! Ja, tu, kurwa, rządzę! Nikt nie pisze tak dobrze jak ja, więc nakazuje pisać do Sztokholmu wniosek o Nobla dla mnie!

Z językiem jest tak samo jak z medycyną, z prawem, z architekturą, itd... Ktoś, tam, decyduje o tym jak to powinno wyglądać. Nikt przypadkowy, a jeśli zdarzy się inaczej... robi się kloaka. Mamy zgony, węzły gordyjskie i Dom Ludowy w Bukareszcie.

Wielokrotnie czytałem już o tym, że Janko był politrukiem peerelowskim. Wielokrotnie też dałem świadectwo jak bardzo nie cierpię komuny i jej wszelkich przejawów, ale...

Cimoszewicz, Borowski, Miller, Kwaśniewski, Belka, Wiatr, Senyszyn, Pastusiak itd... byli członkami PZPR. Choć nigdy nie głosowałem na lewicę to chylę czoła przed tymi nazwiskami. Ba! Cofnę się dalej: chylę czoła przed Mieczysławem Rakowskim, a raczej jego mogiłą.

Pójdę jeszcze dalej! Doceniam nawet niektóre wywody Zybertowicza w kwestii AI. Doceniam intelekt Urbana. Bardzo doceniam. Powiem jeszcze więcej: dla mnie Jerzy Urban był największym intelektualistą minionej epoki w Polsce.

Oczywiście to wszystko są moje subiektywne opinie, które wykuwały się latami. Nie cierpiałem Millera, Kwaśniewskiemu chętnie podałbym nogę jak Wałęsa. Urbana zdzieliłbym w łeb kijem golfo
avatar
wym, itd... Ale to tylko emocje. Wystarczy powstrzymać emocje, a umysł staje się czysty i jasny. Jak po zwaleniu konia.

Polecam wszystkim: najpierw zwalić sobie, a potem dopiero przelewać myśli na papier.

Z całym szacunkiem dla wszystkich. Legion.
avatar
Fajnie, grubo.
© 2010-2016 by Creative Media