Go to commentsMajowa fraszka
Text 169 of 255 from volume: Zlepek klepek
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2012-05-03
Linguistic correctness
Text quality
Views3388

Cóż ja na to poradzę, że w okolicach maja 

Przychodzi mi na pamięć ta szczególna Maja 

Ja byłem natenczas, jeszcze całkiem młody 

Z drżeniem serca czekałem kolejnej przygody 

Do bzykania to ona, naprawdę talent miała 

Czym wszystkich dokoła po prostu zadziwiała 

Nie tylko dla mnie były, jej wdzięki niestety 

Bowiem ona publicznie, bez żadnej toalety 

Zaliczała kolejno pręcik po pręciku 

Czym wywoływała bardzo wiele krzyku 

W puencie nie będą, niestety hocki- klocki 

Bo ja piszę o Mai z dziecięcej dobranocki

  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Bardzo dobry pomysł na dobranockową bajeczkę, chociaż początek zapowiadał się inaczej. Szkoda, że autor zastosował znaki interpunkcyjne, a to mu wyjątkowo nie wyszło. Żeby interpunkcja była właściwa, należy postawić kropki na końcu wersów: 2,4,6,10,12; przecinki na końcu wersów: 3,5,7,9,11. Zbędne są przecinki po: natenczas (wers 3), ona (wers 5), były (wers 7), publicznie (wers 8). Natomiast brakuje przecinków po: wdzięki (wers 7), niestety (wers 11). I to, niestety, bardzo obniża ocenę za poprawność językową.
avatar
Bardzo zabawna fraszka. Wyczuwam w niej jednak lekki dysonans.
avatar
Następna wersja będzie z poprawkami janko.
avatar
Ooo, Optymisto, a to Cię spotkała - powiedzmy - niesprawiedliwość okrutna ;)))

Mnie Twoja fraszka ogromnie się podoba ;))) Może i dlatego, iż stale oraz wciąż jestem na etapie czytania dydaktycznych bajek z przedwojennego "Płomyka". N. b. redagowanego przez panie pokroju Janiny Broniewskiej oraz innych PRL-owskich pań "od Andersena", które aż takimi - jak pokazuje historia literatury dziecięcej - głupimi nie były.

Rzecz jasna w oczach dzieci - swoich czytelników, ponieważ w ich najbardziej prywatnym życiu :szok: Ale cóż tam? ;) Przecież nas plotki nie obchodzą? ;-)

Serdecznie :)))
avatar
O jak fajnie -bzyczki,majowe kolorowanki i prawdziwe skakanki,aby było ciepło i przyjemnie,wiosennie i sie wzystko mnożylo,troszkę adrenalinki przybyło,to Gucio I Maja mają po dwa jaja.A wielkanoc tuż tuż.
-Nie chce mi się poprawiać literówek.-sorrry am`sorry.
avatar
Wciąż zapyla Maja z Guciem,
W maju mają z tym sto uciech :)
© 2010-2016 by Creative Media