avatar
MiejscowośćJełowa
Data rejestracji2010-09-04
Ostatnia wizyta2013-08-24
Wystawionych komentarzy0
Postów na forum13
Dodanych tekstów3
O użytkowniku
Z zawodu - nauczycielka, z zamiłowania - malarka, z powołania - pisarka. Pracowałam 30 lat w jednym z warszawskich przedszkoli. Obecnie na emeryturze. Mieszkam w małej wsi na Śląsku Opolskim[powróciłam ze stolicy do korzeni]. Wydałam trzy powieści. Piszę o trudnych latach powojennych na Śląsku z punktu widzenia autochtonki - Helena B.
Wydane książki
Hanyska
mybook, 2006
ISBN: 83-89770-52-0
Jest rok 1945. Kończy się wojna i nastaje czas nowych granic. Niemcy muszą opuścić Śląsk. Nie wszyscy chcą wyruszać w nieznane i opuszczać swoją ziemię. Ci zweryfikowani jako Polacy, mogą tymczasowo zostać. Czy są Polakami? Czy kiedyś będą? Na Śląsku osiedlają się też wygnańcy z Kresów. Jak trudno jest żyś po sąsiedzku z niedawnym wrogiem! Ale próbują. Jednym się to udaje, inni wyjeżdżają i zawsze już będą tęsknić za swoim hajmatem.
Dzieci hanyski
mybook, 2008
ISBN: 978-83-7564-017-5
Dalsze dzieje bohaterów 'Hanyski', a właściwie dzieci Marii Brun, głównej postaci w pierwszej części. Młode, powojenne pokolenie Niemców, czy jak kto woli autochtonów, próbuje żyć, kształcić się, pracować. Czy ci młodzi ludzie są Polakami, czy czują się Polakami, często szykanowani za pochodzenie, za śląski język, za akcent nie taki... ? Czy przebaczenie i pojednanie dwóch niedawno wrogich narodów kiedyś nastąpi? To jest bardzo trudne, ale młodzi ludzie bardzo się starają i myślę, że im się to udaje. To się udało u nas na Śląsku Opolskim.
Dziewczyny z Koziej Górki
mybook, 2009
ISBN: 978-83-7564-204-9
Jest to opowieść o kobiecie brzydkiej, kalekiej, która szuka szczęścia w bardzo trudnych czasach powojennych. Mało tego, że jest brzydka, kulawa, to jeszcze ma brzydkie, bo niemieckie pochodzenie.     Wiele kobiet przez wojnę zostało pozbawionych ojców, mężów, braci. Są zmuszone do samodzielnego zmagania się z codziennością, wrogością nowych sąsiadów i władzy. Bardzo trudne jest wyrzeczenie się własnej narodowości i pielęgnowanie jej w ukryciu.
Teksty w Publixo.com
Zbiór: Hanyska (powieść)
TytułGatunekData dodaniaOcena
Opowiastki znad Brynicy przygodowe2011-08-03
Hanyska - fragment historyczne2011-08-05
Dzieci hanyski - fragment obyczajowe2011-08-06
© 2010-2016 by Creative Media
×