Przejdź do komentarzykacze mydło
Tekst 3 z 17 ze zbioru: uśmiechnij się
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-07-14
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4332

kacze mydło


jak wieść gminna niesie

i opowiadania

kacze mydło dawniej

służyło do prania


tak więc dziś w tej kwestii

proszku nie przeskoczy

lecz jak żadne inne

ludziom mydli oczy

  Spis treści zbioru
Komentarze (12)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Kacze mydło chyba najmniej mydli oczy. Ważne że NIE !... okrada , wysprzedaje , manipuluje , zdradza , i nie czyni z nas niewolników . Tak jak platforma - która cokolwiek nie robi to wychodzi źle i bardzo drogo- czytaj rżnie Polaków na kasie .
Propaganda -PR zrobiły swoje i wielu - bardzo wielu nie potrafi realnie ocenić wartości polskich polityków. Papką nienawiści do PiS-u ( bez realnych powodów ) zohydzono opozycję i dano mandat dla łajdackiej PO i do jej CAŁEGO SZEREGU SZWINDLI. Ważne byśmy sami potrafili ocenić - bez TV i radia kto ile wart i jakie ma zasługi i afery. Bilans wydaje się nie pozostawiać NAJMNIEJSZYCH WĄTPLIWOŚCI . Pozdrawiam.
avatar
Miły Rozarze, nie jest to fraszka skierowana li tylko w te stronę. W wolierze politycznej mamy ich więcej. I PO mogłoby się tu podpiąć ...wszak w nazwisku jest coś z drobiu. Nie bawię się w takie podjazdówki. Tak czy siak, wszyscy mydlą :) Pozdrawiam zupełnie bezstronnie :)
avatar
Ha! Tym razem nie oceniam wartości artystycznej utworu [użytkownik Janko ze świtą uczyni to doskonale beze mnie :P] chciałam jednak zwrócić uwagę na pewien - wyszperany z mojego dzieciństwa - aspekt.

Kiedy beskidzkie rzeki oraz rzeczułki były krystalicznie czyste, wówczas specjalny łupkowaty kamień / kamyk idealnie nadawał się do mycia oraz prania [zwłaszcza przeżółconych sikami pieluszek] dzięki czemu najbardziej utytłany [nawet w przydomowym szambie [!] osobnik po namydleniu się owym łupkiem i spłukaniu wodą z górskiej rwącej rzeki, stawał idealnie czystym.
Umyte "kaczym mydłedm" włosy lśniły i bez żadnych problemów rozczesywały ;)

Jeżeli wspomniany tekst ma być odniesieniem do nazwiska polityka, to nadprogramowo informuję:

kacze mydło nie zawiera sody, przez co PRZENIGDY nie podrażnia(ło) spojówek ;-) :P

Przyjaźnie ;-)))
avatar
Befano,to Rozar wywołał mnie do politycznej tablicy. I ja pamiętam owe czasy z kolonii, gdzie pamiętam, jak pokazywano nam ów cud przyrodniczy. I taki był zamysł:) Drażni, czy nie...swoje robi a ponoc i lekko wybiela :)
Natomiast dziękuję pięknie za wizytę oboje państwa:) Kto z kim lub czym skojarzy, tym lepiej ale czy weselej? Pozdrawiam :)
avatar
"Atram", mimo wszystko - wyłącznie dla Ciebie - moje oceny ;-)))
avatar
Befano dziekuję pięknie ale dla mnie wizyta wazniejsza , niz oceny:)
avatar
Wbrew sugestii nie mam żadnej świty, a więc wszelakich giermków i paziów, a fraszkę jednak ocenię. Jest po prostu doskonała i nie dostrzegam w niej żadnych podtekst ów politycznych.
Cóż, ludzie mają różne przypadłości, ale to ich problem.
avatar
Bardzo zgrabna fraszka. O kaczym mydle nigdy nie słyszałem. Dzięki za oświecenie mnie w tej kwestii :)
avatar
Świetne! A komentarz befany bardzo ciekawy.
avatar
No proszę, wystarczy użyć jakiegoś słowa pochodzącego od kaczki, a nożyce się zaraz odezwą.
A fraszka jest fajna tak czy tak.
avatar
Ubaw po pachy, o to chyba chodzi? Z upodobaniem
avatar
Baardzo rozweselająca (bez podtekstów politycznych) miniaturka. :)
Jak to dobrze sięgać czasem do starszych tekstów. :)
© 2010-2016 by Creative Media
×