Przejdź do komentarzyNaj
Tekst 8 z 18 ze zbioru: Czarne Perły
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-06-23
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2104

Naj


Najpiękniejszy jest wiersz o miłości,

darujcie:  zbiera mi się na mdłości.

Najlepsze długie melodramaty,

wolę dostawać szachowe maty.


Najcenniejsze są święte obrazy,

wybaczcie:  dla mnie to bohomazy.

Najukochańsza nasza ojczyzna,

odór  zgnilizny  i wieczna  blizna.


Najciekawszy jest cały różaniec,

niestety, dla mnie -  przy rurze taniec.

Najmądrzejsza jest Biblia i Koran,

mam wątpliwości, bo może Tora?


Najważniejsze jest przyjąć  sakrament,

gnoje szepczą, że spisać testament.

Najgorętsza jest miłość do Boga,

a ja twierdzę, że gorętsza trwoga!


  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Legionie, to klasyczny, stroficzny dziesięciozgłoskowiec z rymami aabb. Obrazowo, trafnie i dobitnie malujesz poezją polską rzeczywistość.
Jestem pełen podziwu, że ostatnio niemal bezbłędnie zapisujesz swoje utwory, a nawet czuję trochę satysfakcji z tego powodu.
avatar
Choćbym stanął na głowie i obwieszczał, że jestem nowym Mickiewiczem, Tuwimem, czy Micińskim, to i tak liczy się tylko to co mówią inni. Jeśli piszę lepiej, to stoi za tym, Twoja, Janko, konstruktywna krytyka. Bezdyskusyjnie. Oczywiście inni też dokładają swoje cegiełki, ale Twoja cegła waży najwięcej.

Abstrahując od mojej osoby, obiektywnie stwierdzam, że na tym portalu Janko wykonuje kawał nieprawdopodobnej roboty, która niektórym jest kością w gardle. Jednak nie ja jestem Neronem, jak kiedyś pisałem. Ale to dlatego, że zawsze podświadomie czułem, że najlepiej wypłucze, kiedy staniesz pod rynną.
avatar
Niestety, przyszło nam żyć w świecie, gdzie powyższe dylematy coraz bardziej nas ogarniają.Porównania zasługują na wyróżnienie.
avatar
Ach, te powtórzenia i wariacje, które lubię!
Rozbawiła mnie reakcja na wiersz o miłości. No i ta trwoga na koniec - super!
avatar
Wiersz bardzo dobry.
Co do janko, to też się zgadzam .Odwala tu kawał dobrej roboty, niestety mało osób go docenia.
avatar
Naprawdę jestem pod wrażeniem, Legionie. Świetny wiersz.
avatar
Nie będę hamletyzował, ale zachodzę w głowę: który tu idiota, a którzy mądrzy za nim powtarzają i się nurzają, zdaje się w tym co powtarzają?
© 2010-2016 by Creative Media
×