Przejdź do komentarzyKsiądz Stefan Niedzielak
Tekst 51 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2018-01-18
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1931


Niedaleko w Magdalence

Komuna miękko lądowała

A do niego na plebanię

Przyszło komando

I za te krzyże  katyńskie

Krzyż mu złamało


I nic się nie stało

Morderstwa nie było

Minutę ciszy wycięto

Tak właśnie oto

Nowe państwo

Trzecią RP zakładano



Wiersz dedykuję tym co tak łatwo krytyka kościoła przychodzi zaś słów potępienia wobec żyjących jeszcze oprawców, wydusić z siebie nie potrafią . Tu dodać trzeba że ówczesne sądy ,prokuratura, TV współuczestniczyły w zatajaniu szeregu morderstw o czym współcześni obrońcy tej kasty nie pamiętają .

Ta hipokryzja w kolorze szmaty zapewnie stanie się tematem nastepnego wiersza.



  Spis treści zbioru
Komentarze (18)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Kościół, swoje za uszami ma, tylko szkoda pereł, które leżą w mórz jego toni.
avatar
Parę tygodni temu, po 1 listopada, napisałam wiersz o tym samym księdzu, ale zupełnie inaczej. Jeśli interesuje cię jego osoba, możesz przeczytać moje wspomnienie "Ksiądz, którego wspaniałość".
Kościół robił i robi bardzo wiele błędów. Ale ma także wielu wspaniałych przedstawicieli. I ludzie są przeważnie tego świadomi, niezależnie od poglądów. Traktować ludzi o innych poglądach tak, jakby akceptowali mordowanie ludzi, to gruba przesada. O czym ty piszesz, Rozar?! Czyją hipokryzję w kolorze szmaty masz na myśli?! Z tak skrajnym myśleniem, obrażającym innych, rzadko się człowiek spotyka.
avatar
komuna komuną-ale miękkie lądowanie wytłumaczy "kościół"(to jednak są mury)który przez dziesiątki lat dziesiątkował ludność niewinną poprzez sw inkwizycje.rozar może ty wylądujesz twardo co?wolisz takie lądowania?
avatar
mikesz -to święte słowa,ale jak sie nie zna faktów-to do rozara-to się takie głupoty pisze,kosciół musi odpowiadac za swoje-chyba że podpalisz komus dom ,zgwałcisz żone i pomordujesz dzieci rozarku za św inkwizycje w c elach religijnych co?
no i będzie git-bóg cie poprze,ja niekoniecznie
avatar
aha dodam,iż bóg to SĘDZIA SPRAWIEDLIWY-jak chcesz być ostoją kosciola to zdaj sie TYLKO NA NIEGO,a nie na siebie-malutki czlowieczku.pozdrawiam.
avatar
aha to samo się tego zapyziałego arszenika tyczy-taktak-ten to dopiero ma za uszami.
avatar
z księżmi typu niedzielak,popiełuszko czy rapacz-sie nie rozmawia poprzez pryzmat polityki.bo odwrocona polityka to drugi hitler.rozar zacznij się uczyć pokory baranka,bo ci księża też jej nie mieli-niestety,siedzieli jak zwykle po drugiej stronie od baranka-JEZUSA.POZDRAWIAM SERDECZNIE.
avatar
JEDEN DRUGIEMU NIE NODPUSZCZA I DLATEGO JEST JAK JEST-po obydwu stronach to samo.(wbrew pozorom)ale takie PRAWO SERCA(BÓL)
avatar
Oglądałem dokument o działaniach SB w latach 80-tych. Wywozili opozycjonistów i księży do lasu, tłukli ich, a potem polewali sodą kaustyczną. Piszesz o zbrodniach reżimu, Rozarze, których nikt nie neguje. A że mordercy nie zostali schwytani? Że Humer dostał 7,5 roku odsiadki? Ja bym go palu posadził i wielu innych ubeckich zbrodniarzy. A co zrobił Kaczyński, Macierewicz, Morawiecki, Moczulski i inni, żeby komunistycznych zbrodniarzy pociągnąć do odpowiedzialności. To samo Kiszczak - jego miejsce było palu. Nie uchowa się jego pomnik. Będzie bezczeszczony. Nieważne, kto będzie rządził Polską, on jest na liście.
Nie wiem, Rozar, czy Tobie by się spodobał las pali, ale myślę, że chrześcijańskie przebaczenie jest konstruktywniejsze niż moja diabelska żądza pomsty na zbrodniarzach. Niestety, ja nie potrafię przebaczyć takim, których wymieniłem.
avatar
Rozar, taki sposób pisania to histeria polityczna.
avatar
Dobitnie widać, że ktoś tu sobie pozwolił wykastrować prawdę.
avatar
W żadnym razie nie utożsamiam KODu z SB. Dla mnie osoba, która kiedykolwiek posiadała legitymację SB jest politycznie niewiarygodna. Ludzie powinni gwizdać, jeśli się publicznie wypowiada na tematy związane z bieżącą sytuacją polityczną. Wszyscy powinni gwizdać: pisowcy i ich przeciwnicy też. Na Piotrowicza też powinni gwizdać. Co, nie ma innych prawników w PiS? Nawróconych trzeba na widok publiczny wystawiać?
avatar
widzisz -czy nie widzisz siebie w tym wszystkim,po którejkolwiek stronie siebie ustawisz-nawet ustami to będzie to samo.kogo ja atakuje?jaaa?jaja rgotujesz na wojenki z ubcja albo przecinikiem czy szynke?na wojne z zydami?imnieo to oskarżasz?a jak zgwałcisz prosytutke,to tez masz prawo?aqlbo matke?no JPII myślał jak indyk-niestety.ale to nie jest w mojej gestii aby was i jego occenic.
avatar
Fałszywie nawróconych. Zresztą widać potworne odium komuny na tym człowieku, kiedy jest otoczony przez dziennikarzy. Gdzieś w środku, to strzęp człowieka, którego dusza wyje, a ciało momentami obnaża ten ból. A jednak ten człowiek brnie, tłumaczy swojej świadomości, że tak musi być, bo takie jest życie. U schyłku swojej kariery zawodowej dostał to, o czym zawsze marzył. Dostał piedestał, ale wykoślawiony, jak on sam. Tylko wam się wydaje, jeśli myślicie, że chcielibyście dźwigać takie gówno.
avatar
Lilli - pisałem komentarz ale internet wysiadł .
avatar
Mogę chyba podsumować że służby mają na tyle władzy że potrafiły mordować a z drugiej strony wpływać medialnie by ofiary nie żałować lub nie dochodzić prawdy.

Kościół ma wady ale i gigantyczne zasługi oraz miliony pomordowanych za wiarę . O dziwo jest przedmiotem antagonizmów - zaś zbrodniarze jakoś cieszą się spokojem. A uczciwie należałoby chwalić i wspierać .

UB założyło III RP. To to samo i tak samo bali się charyzmatycznych patriotów wkładając do głów fałszywe autorytety .

Czas na zmianę postrzegania.
Pozdrawiam wszystkich ciepło .





i
avatar
Rozarze, ten spokój zbrodniarzy nie jest spokojem niewinnych ludzi.
Poza tym kompletnie ignorujesz fakty, że istnieje w systemach prawnych na całym świecie zasada domniemania niewinności. Aby skazać w majestacie prawa, trzeba udowodnić winę. I jest to słuszne, bo lepiej jednego winnego zostawić przy życiu niż zabić niewinnego.
Niestety, jest to bardzo smutne i niesprawiedliwe, jeśli zabójcy tak dobrze zacierają ślady, że nie sposób udowodnić im winy. Ale po to, aby nie popełnić strasznej pomyłki, jest ta zasada.
W Piśmie Świętym rozważania nad tym problemem znajdziesz w rozdziale o Bogu, który jest w gościnie u Abrahama i wybiera się do Sodomy, aby ukarać jej mieszkańców, których "występki są bardzo ciężkie". Abraham pyta:
«Czy zamierzasz wygubić sprawiedliwych wespół z bezbożnymi? (...) O, nie dopuść do tego, aby zginęli sprawiedliwi z bezbożnymi, aby stało się sprawiedliwemu to samo, co bezbożnemu! O, nie dopuść do tego! Czyż Ten, który jest sędzią nad całą ziemią, mógłby postąpić niesprawiedliwie?» Pan odpowiedział: «Jeżeli znajdę w Sodomie pięćdziesięciu sprawiedliwych, przebaczę całemu miastu przez wzgląd na nich».
Abraham wielokrotnie zadaje podobne pytanie, zmniejszając liczbę sprawiedliwych. Wreszcie mówi:
«O, racz się nie gniewać, Panie, jeśli raz jeszcze zapytam: gdyby znalazło się tam dziesięciu?» Odpowiedział Pan: «Nie zniszczę przez wzgląd na tych dziesięciu».
I o to chodzi, jeśli rozmawia się o wymiarze sprawiedliwości. Kiedy zgrzytamy zębami z bezsilności, jeśli nie ma dowodów, pomyślmy, że brak kary wynika z wyższej, mądrej zasady.
avatar
Nie do końca o to chodzi.
Ja nie chcę osądzać - w tym znaczeniu. Wymagam potępienia i dostrzeżenia ciągłości władzy. Cały szereg nieszczęść i mordów które dotknęły nasz kraj wynika z tego że władzę sprawują służby. A czy z drugiego lub trzeciego biurka to już inna sprawa. Do niedawna miały jeszcze gigantyczną władzę .
Oskarżam jednak moich rodaków że dali się nabrać na propagandę -PR i opowiadali się ,,defakto" przeciwko własnemu państwu, co trwa niestety do dziś , choć oczywiście widać zmieniającą się świadomość.
© 2010-2016 by Creative Media
×