Przejdź do komentarzyO panience spod Piły
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2018-02-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2446

O panience spod Piły


Młoda panienka spod miasta Piła

ostatnio bardzo wiele grzeszyła,

poszła więc się wyspowiadać,

ksiądz pokuty nie chciał zadać,

to na plebanii się rozgrzeszyła.

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
To wielka sztuka na wesoło pisać o sprawach wielkiej wagi. Gdyby kościół pozbył się sakramentu pokuty i pojednania, to w zasadzie, jako instytucja staje się zbędny. Jakkolwiek tego nie interpretować bilet do nieba sporo kosztuje.
avatar
Kłania się Ignacy Krasicki :)

Dewotce służebnica w czymsiś przewiniła
Właśnie natenczas, kiedy pacierze kończyła.
Obróciwszy się przeto z gniewem do dziewczyny,
Mówiąc właśnie te słowa: "... i odpuść nam winy,
Jako my odpuszczamy" - biła bez litości.
Uchowaj, Panie Boże, takiej pobożności.

Arcybiskup Krasicki był na owe czasy takim księdzem Bonieckim, Lemańskim i Sową w jednym!
avatar
Bardzo fajny limeryk.
Spokojny, tę fraszkę Krasickiego sama już chyba ze dwa razy zacytowałam. :)
avatar
lilly, szkoda, ze o tym nie wiedziałem. Ale z drugiej strony cieszę się, ze sięgamy po tą samą fraszkę. Coś musi być na rzeczy. Poświęciłem trochę czasu na lekturę twórczości janko. Jeżeli chodzi o limeryki jest niedościgniony!
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze i za ciepłe słowa.
Tadeuszu, sfrustrowanym i zakompleksionym czepnisiem nie ma co zawracać sobie głowy. Nie jesteśmy przecież Drewnicą, Tworkami oraz Kochanówkiem.
avatar
Według badań 40% księży w USA to homoseksualiści. W Polsce nie było, nie ma i nie będzie takich badań, ale przecież to oczywiste, że homoseksualizm predestynuje do kapłaństwa. Ten słodki styl przemawiania z ambon, jakby z dildo w odbycie, jest na tyle charakterystyczny, że można z wielką dozą prawdopodobieństwa wskazać orientację seksualną.

Jak się czuje heteroseksualny Polak patriota, kiedy homoseksualny ksiądz wkłada mu w usta hostię? Tymi samymi paluszkami, którymi zabawiał się odbytem kochanka? To trudniej przełknąć niż dowcipne zabawy księży na plebani, nieprawdaż?

Bakterie e coli na hostii? Kto by pomyślał, prawda? Niemożliwe? buuhahahah
avatar
Panienka chyba z rodu swieta
avatar
Auroro, nie wiesz, jak się rozgrzeszyła? Przecież niedawno pisałem, że księża mają grzechomierze.
avatar
Jest to narząd służący do rozgrzeszania.
© 2010-2016 by Creative Media
×