Przejdź do komentarzyMgielne impresje
Tekst 37 z 140 ze zbioru: Co w przyrodzie piszczy
Autor
Gatunekprzygodowe
Formaproza
Data dodania2019-12-14
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1333

Mgielne impresje


Spacerując na łonie natury wczesnym, zamglonym porankiem, można doznać oczarowania. Skąpane we mgle widoki są bajecznie piękne. Pełne ekspresji. Wokół niesamowita atmosfera. Wspaniałe, rześkie powietrze. Rozkosz.

W czasie takich spacerów można podziwiać cudowne, otulone mgłą krajobrazy. W bezchmurny zaś poranek można zachwycać się także wschodzącym słońcem owiniętym tajemniczym woalem. Ale przede wszystkim, można się zdrowo dotlenić. Ba, wręcz płuca przeinhalować doskonale. I to za darmo. We mgle oddycha się przyjemnie i lekko. Płuca pracują spokojnie, miarowo, jak u niemowlaka.

W dniach, kiedy zapowiada się piękna, słoneczna pogoda, poranna mgła szybko opada. Jeśli się więc chce skorzystać z jej dobrodziejstw, trzeba się pośpieszyć z wyjściem z domu. Takie spacery polecam zwłaszcza alergikom. Wszak mgła, obok deszczu, jest najzdrowszym naturalnym filtrem powietrza.



 


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Niezręczny anioł wylał z konwi mleko".
Piękne zdjęcia.
avatar
Dziękuję Mikesz za miłe słówko. :)
Ładnie L.Mariańska opisuje mgłę, ale ja, jako fanka panteizmu, myślę, że o „niezręczności" tu mowy być nie może. ;) Mgła to piękne dzieło Matki Natury. Jedno z wielu. Ulotne, ale piękne.
avatar
Tsmat, dziękuję za miłe słówka i życzenia. Ja Tobie również życzę radosnych Świąt i powodzenia w Nowym Roku. Pozdrawiam. :)
© 2010-2016 by Creative Media
×