Przejdź do komentarzyWstrząs
Tekst 84 z 94 ze zbioru: Satyriady
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2023-12-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń186

Wczorajszy wieczór w Sejmie był... no właśnie. Nawet po odśpiewaniu hymnu nie dane nam było spokojnie zakończyć oglądanie obrad w tivi. Ale jednak... ? 


…i nastąpiło wielkie tąpnięcie, 

spełniając ludzi marzenia, 

tak Nowogrodzkiej, choć czarna dziura, 

zabrano moc jej ciążenia. 

Choć bębnił stamtąd młot nienawiści 

o zdrajcach i gorszym sorcie, 

szala wyborów fałsz przeważyła 

a statek znalazł się w porcie. 

Chamstwo przestaje mieć rację bytu 

razem ze wstecznym dążeniem, 

bielmo na oczach cnotę straciło, 

wraca współczesne spojrzenie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Obie strony mają to samo za uszami - dla mnie jednak nieco bardziej cyniczni byli Tuskowi. Twierdzę też że nikt nie pójdzie siedzieć - to stałe hasło z jednej i z drugiej strony - zupełnie bez pokrycia .
avatar
- fajnie to ująłeś, lecz ową fajność zakłócił wtręt dziegciu ze strony @Rozar - podejrzewam, że wymuszony przez czyjś SMS ..
avatar
zapomniałem o ocenie - więc powróciłem, aby to wyprostować ..
avatar
Świetnie to opisałeś, ale, niestety, ta zaraza znalazła wsparcie brunatnej Konfederacji. Kto wie, czy to nie było świadome współdziałanie, by odwlec zaprzysiężenie rządu. Przecież podła Czarnkowa inicjatywa, wsparta przez błaszczakowitkowy duet, tego dowodzi.
avatar
Rozar, masz swoje prawicowe-populistyczne poglądy i masz do nich prawo. Ja mam inne, ale potrafię zauważyć nie tylko źdźbło w oku moich przeciwników politycznych, ale również belkę w oku mnie bardziej miłych. Ty masz, jak widzę, z tym problemy.
avatar
Dobromirze - nie blokuję innych (jak tu niektóre userki robią), więc Rozar się wygadał. Ma inny pogląd, inny niż mój czy Twój, więc skomentował krytycznie, ale bez inwektyw czy ad personam (jak potrafi tu na okrągło robić pewna userka). Rozar ma do tego prawo; na tym też polega pluralizm poglądów, wolność i demokracja - prawo krytyki i prezentowania swoich poglądów, byle w ramach zachowania kultury dyskusji.

Pozdrawiam, Dobromirze :)
avatar
Janko, po wczorajszym bandyckim występie brunatnego Grzegorza Brauna z Konfederacji chciałem napisać kolejny wiersz, ale zrezygnowałem. Ten faszysta, zwolennik Putina, ksenofob, rasista... - nie wart mego czasu. Teraz czekam, aż stanie przed sądem z artykułu kk.
PS. Rozzuchwaliło go, że poprzednie jego podobne przestępstwa (jak np. wiosną rozbicie konferencji naukowej w jednym z instytutów naukowych) uchodziły mu bezkarnie. Ale to było jeszcze za marszałkowania w Sejmie pani Witek z PiS i rządów Pana Prezesa Tysiąclecia. Dalszy komentarz zbędny.
PS 2. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale... zbyt zgodny chór w jednym tonie wybrzmiał ze strony posłów PiSu w stylu "a u was Murzynów biją!" - więc może to być prawdą. Lub, co najmniej - wykorzystaniem sytuacji, aby spróbować jeszcze opóźnić oddanie władzy, utraconej w wyborach. Nie udało im się :)
© 2010-2016 by Creative Media
×