avatar
Data rejestracji2018-09-30
Ostatnia wizyta2018-09-30
Wystawionych komentarzy0
Postów na forum0
Dodanych tekstów4
Wydane książki
Beata Szydło - zerwana umowa?
Ridero, 2018
ISBN: 978-83-81267-03-8
Premier Beata Szydło to wzór oddanej polityk, która w życiu kieruje się wartościami i dobrem Ojczyzny. Autorki podjęły udaną próbę przedstawienia zarówno samej premier jak i działalności politycznej. W dzisiejszym świecie, w którym brakuje autorytetów - warto sięgnąć po publikację "Beata Szydło - zerwana umowa?".   - Marta Jacukiewicz, redaktor prasy katolickiej   ​   ​   Początek książki wydał mi się niemal reklamą PiS oraz byłej Premier. Ani PO ani PiS nie są moimi liderami politycznymi i zachowuję duży dystans do polityki, nie mniej nie mogłem zarzucić Pani Szydło złych intencji. To właśnie bezstronność polityczna pozwala mi docenić działania tej Pani jeszcze sprzed wejścia przez nią do świata polityki i w czasach, kiedy np. przywdziewała mundur strażaka-ochotnika albo działała charytatywnie dla dobra społeczeństwa. Nigdy się z tym nie afiszowała i zachowała tę swoją skromną postawę. Wracając do książki, w jej połowie pojawiły się jakieś analizy i wreszcie końcowa dyskusja – najważniejsza. Te ostatnie strony były dobrą dziennikarską analizą, stosunkowo bezstronną z zachowaniem lekkiej sympatii do Premier. To przede wszystkim  one  sprawiają, że pozycja ta jest warta polecenia.   - Krzysztof Rybczyński, redaktor naczelny Wiadomości Tychy
Nasze prywatne Bohaterki. Jesteś jedną z nich...
Ridero, 2018
ISBN: 978-83-81552-05-9
Książka „Nasze prywatne Bohaterki. Jesteś jedną z nich…” powstała z potrzeby serca. Doświadczając w życiu trudnych sytuacji, człowiek stara  się przywoływać obrazy osób, które też nie miały czy nie mają łatwo, ale sobie radzą. Dzięki temu można mieć siłę do walki. Pomysł rozmów z takimi prywatnymi bohaterkami powstał z inicjatywy Agnieszki Kuchnia-Wołosiewicz. Początkowo wywiadów miały udzielać osoby, o których można powiedzieć, że nie są szerzej znane  - jedynie w swoim lokalnym środowisku. Natomiast zaproszenie do projektu kobiet o zdecydowanie większej popularności wyszło od Małgosi Jurkowskiej. Wywiady są dłuższe i krótsze. Niektóre bohaterki odkrywają się bardziej lub mniej. Nie zawsze też publikowane są ich zdjęcia. Każdy z portretów jest inny. Swoją historię opowiadają m. in.: malarka, poetka, biegaczka paraolimpijska, założycielka fundacji, bizneswoman, nauczycielka, modelka, a także 13-letnia Daria (autorka pracy plastycznej, która znalazła się na okładce). Motto książki brzmi: „Życie jest straszniejsze i piękniejsze jeszcze jest…” Oznacza to, że pokazane zostały, nierzadko z całą dosadnością, te brutalne aspekty ziemskiej egzystencji, ale w ostatecznym rozrachunku nad wszystkimi bohaterkami świeci słońce, którym w każdym przypadku jest pogodna dusza, wiara w realizację życiowych celów i marzeń, a także w ludzi.
AGATa. Sekrety Pierwszej Damy
Bonum Verbum, 2017
ISBN: 978-83-94553-84-5
Nie oceniaj książki po okładce a ludzi po pozorach! Te dwie sentencje doskonale się uzupełniają w kontekście tekstu, który chcesz przeczytać, a przede wszystkim tajemniczej bohaterki o niezwykle zagadkowm sposobie bycia. ,,Agata Kornhauser- Dusa nie sprawia wrażenia osoby wylewnej. Jest ujmująco grzeczna, taktowna, zdecydowana. Zdaje się być utkana z delikatności i wrażliwości, ale też z solidnej cegieł, które decydują o sile jej charakteru"Jesteś gotowy poznać wszystkie sekrety Pierwszej Damy?
Jestem pod jego skrzydłami...
Bonum Verbum, 2017
ISBN: 978-83-94553-80-7
Jeśli szukasz sensu, bratniej duszy, nauczyciela, sięgnij po książkę Jestem pod Jego skrzydłami- biografia ks. Jana Kaczkowskiego.Książka ukazuje trudną drogę księdza Jana do kapłaństwa i w kapłaństwie, a także życie z chorobą w tle z tą, z którą zmagał się od lat, ale przede wszystkim diagnoza i leczeniem glejaka czwartego stopnia. Guz z dnia na dzień osłabiał młodego księdza z Pucka. Mimo choroby nie zostawił jednak swojej pracy w hospicjum. Sam stał się czytelnym znakiem, że można wszystko pokonać, kiedy się ma pewność „Pod jakimi skrzydłami się jest”. Pod treścią tej książki podpisać otwarcie może się każdy, ponieważ nie jest ona apoteozą, a rzetelnym przedstawieniem człowieka, z którego poglądami zgadzamy się lub nie, ale trudno odmówić logiki jego twierdzeniom - oczywiście w sprawach dotyczących bioetyki głównie, bo z założeniem hospicjum i postawą ks. Kaczkowskiego w śmiertelnej chorobie trudno dyskutować. Książka zawiera rozmowę z tatą Józefem Kaczkowskim, ojciec zmarłego księdza Jana Kaczkowskiego dzieli się wspomnieniami o synu, opowiada o różnych etapach jego życia, problemach i ważnych decyzjach. Dziwił się, że „ fajtłapa”, bo tak go nazywał może stworzyć tak piękne dzieło, jakim jest hospicjum w Pucku. Często jeździli razem na wakacje. I podczas tych wyjazdów bardzo się do siebie zbliżyli. Pan Józef Kaczkowski wspominał, że syn nauczył go wtedy „ mądrze milczeć”. Byli razem ,ale jakby z osobna, każdy z własnymi myślami. Nie wszyscy wiedzą, że ojciec kapłana jest ateistą. A jednocześnie wspaniałym, prawym człowiekiem. Ojciec i syn wspaniale się uzupełniali i szanowali.Większość Polaków poznała księdza Jana jako onkocelebrytę znanego z ciętej riposty, błyskotliwego. Niewiele jednak wiadomo o jego drodze życiowej i doświadczeniach, które sprawiły że stał się takim człowiekiem, jakim było dane nam go poznać. A był przecież synem, bratem nastolatkiem, seminarzystą , wikariuszem, nauczycielem, studentem, wykładowcą, dyrektorem. I przede wszystkim dla wielu był także wzorem do naśladowania, niekwestionowanym autorytetem.W książce nie zabraknie odniesień do sytuacji Kościoła. O polskim Kościele â ks. Jan Kaczkowski mówił z odwaga, szacunkiem i dystansem. Jan wskazywał, że społeczność kapłańska niczym nie różni się od innych grup społecznych. Cenił wielu kapłanów, kochał Boga i ludzi, kapłaństwo było jego powołaniem. Gdy zachorował na raka, do samego końca miał wsparcie bliskich i przyjaciół.O emocjach towarzyszącym uczestnikom pogrzebu śp. ks. Jana Kaczkowskiego opowiada Piotr Kropidłowski- dziennikarz z Pucka, któremu Jan i Jego narzeczonej udzielił sakramentu małżeństwa. Tak jak ks. Jan Kaczkowski każdy ma swój niebieski wagon. Pytanie tylko, czy do niego wsiądziesz...Poznaj życie księdza Jana, a odkryjesz siebie!
Teksty w Publixo.com
Zbiór: bez tytułu (tomik wierszy)
TytułGatunekData dodaniaOcena
Przewrotność poezja2018-09-30
- brak ocen -
Refleksja poezja2018-09-30
© 2010-2016 by Creative Media
×