Przejdź do komentarzyKażde moje zdanie
Tekst 18 z 37 ze zbioru: Z chwilą na chwilę
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2015-05-08
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2107

Każde moje zdanie,

słowo, to przełamywanie się

i prostowanie, prostowanie,

prostowanie i nie mogę,

nie potrafię wyprostować się,

jak każdy człowiek

(każdy jeden, nie każdy sam).

Ale jakoś, a może i lepiej

niż jakoś i niż wszystkie

gwiazdy na niebie i na ziemi

wróżą mi, ja sobie żyję i żyję,

nawet nie tylko dla siebie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Mi gwiazdy nie wróżą, mi mówią. Czasem bardzo dosadnie. :)
avatar
"zapewniam, że z ostatnich trzech tu przeze mnie zamieszczonych wierszy najlepszym literacko jest "Każde moje zdanie", a najsłabszym "Takie coś". ten (Trzeba wiedzieć) jest więc takim sobie wierszem :) a przynajmniej takie mam przeświadczenie :)"

Czy gwiazdy wróżą? Nie tyle wróżą, co determinują oraz od siebie - jak najgorszy bimber i cuchnąca machorka - uzależniają, gdy ja nie chcę być uzależniona, znaczy zdeterminowana.

Rzecz paradoksolna: nie wierzę "w"; wierzę "Komuś". Temu, Który nigdy mnie nie oszukał, nie okłamał, nie uderzył, nie krzyknął... :)

A Twój wiersz? Jeden z wielu cyklicznie-askawinowych, takie moje zdanie :)

Bardzo serdecznie :)))
avatar
Szanowne Panie, ten wiersz jest dla mnie cenny (że literacko, to bym przesadził, chociaż też cenię /bardziej od innych/ jego wartości literackie, bo mówi o pewnych moich ułomnościach, o mojej sytuacji życiowej /więcej wolałbym już nie wyjaśniać/), ale są kluczowe powody dlaczego taki jestem, a nie inny, a właściwie dlaczego tak się zachowuję, a nie inaczej (oczywiście w tym, co we mnie zależne jest ode mnie, bo charakteru nie przechytrzę, którym poniekąd jestem ograniczony; ale zaznaczam mój charakter nie jest clou mojej sprawy), i cześć pieśni :)
avatar
z tymi `Paniami` to chyba przesadziłem. Przepraszam Pana :)
avatar
Ha, ha, ha, ha, ha :-D :-D :-D

Tożeś mnie ubawił i jednocześnie podwartościował ;-)))
Fakt, głupią pimpą jestem w ocenie ludzi jako ludzi, za co bez przerwy obrywam, jednak pod względem rozszyfrowywania ich chrakterów?

Płeć tu o niczym nie przesądza ;-))) za to moja intuicja ma się doskonale! :-)))

Z wielką przyjaźnią :-)))
avatar
Z tym "Przepraszam Pana" to chyba do mnie.:) Nic nie szkodzi. Podobno Kopernik to też kobieta. :)
avatar
nie da się ukryć, niestety nie jestem, ani chcę być zbyt dociekliwym obserwatorem życia portalowego :) po prostu, nie jestem zbyt bystry :)
avatar
Trudno siebie /jako coraz lepszego człowieka/ prostować, kiedy życie nas garbaci, fakt ;(

Ważne, że sobie z tym wszystkim - lepiej czy gorzej, ale zawsze po ludzku - jakoś radzisz
avatar
Życie dla samego życia tylko dla siebie

(patrz końcówka)

to żadne życie - to śmierć
© 2010-2016 by Creative Media
×