Przejdź do komentarzyŻale patriotów koryta w Brukseli
Tekst 122 z 131 ze zbioru: Fobie filie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-12-09
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2133

Targowica jęczy już w Brukseli

o tenkraju zwrot do właścicieli.

Polacy źle wybrali,

koryto im zabrali

i zwierzchników od zysków odcięli.


2015.12.08


  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Ten kraj" odmienia się rozdzielnie, dlatego o "tymkraju".
Jeżeli dr Ewa wyrażała się w analogiczny do Ciebie sposób, w takim razie?

"Nie matura, lecz chęć szczera! Zrobią z ciebie oficera" (sztandarowe hasło KPP, następnie PPR, później PZPR).

I o czym my tu w ogóle mówimy? Tak, oczywiście, odrywają od koryta. Nie tylko od koryta, lecz i cztery litery od wygodnych siedlisk.

Brrr!

Serdecznie :-D :-D :-D
avatar
Sprawnie ujęte.
avatar
Befano, ja ten neologizm traktuję jako jeden nierozerwalny wyraz "tenkraj", więc odmieniam tylko końcówkę:)

Okazało się, że PE wolał gadać o innych sprawach, niż o wydumanym zagrożeniu demokracji, czy innym odsuwaniu od koryta:)
Czekam tylko, kiedy zagrożona będzie wolność słowa, bo podobno kurek z dotacjami już przykręcony;)
avatar
Nie tyle Trybunał, co wnuk żołnierza Z Wehrmachtu ;) - Eeeropy (dekandencyjny) król - a wiem od Znajomego z Brukseli.
Boi się on bowiem, że za wsparcie "koryciej Neotargowicy" mógłby niebawem utracić swój mandat :p A tak eurodeputowani z PiS-u mimo wszystko okażą się wobec Purtka solidarni... :-)))

Wesoło :-D :-D :-D
avatar
Zwierzchników od zysków odcięli,
Sami się do nich przypięli.
avatar
W takiej świetnej karuzeli
Wszyscy by tak chcieli :)
avatar
"Targowica" to bardzo modne słowo od wieków, nawet biskupi ochoczo go używają. Trochę bez związku z pierwotnym sensem, ale co tam.
© 2010-2016 by Creative Media
×