Przejdź do komentarzyTelefon
Tekst 7 z 8 ze zbioru: Dykteryjki i opowiadania
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2016-07-17
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1863

W męskiej szatni dzwoni telefon komórkowy. Spod prysznica wyskakuje młody mężczyzna z ręcznikiem ciekawość sprawiła, że wszyscy obecni nastawili uszu.



- Tak?...

- Witaj mój drogi, jesteś w siłowni?

- No…

- Posłuchaj, właśnie pobiegałam trochę po butikach... Tu, wiesz, w tych złocistych tarasach... Znalazłam piękną skórzaną kurtkę. Za jedyne 1500 Euro. Jak na coś takiego to po prostu śmieszna cena. Czy mogę ją sobie kupić?

- Cóż, jeśli ci się podoba, bierz kochanie, oczywiście.

- Dziękuję, kotku. Tak w drodze powrotnej zajrzałam jeszcze do salonu samochodowego. Wystawili właśnie nowy model sportowego Mercedesa. Świetnie będzie pasował do kurteczki. Może zamówić dla mnie taki jeden?

- Ile kosztuje?

- W sumie około 120 000 $ w zależności od wyposażenia.

- Och, dobrze, to śmiało. Ale sprawdź w nim wszystko – w końcu to już całkiem niemałe pieniądze.

Żona(?) po prostu w siódmym niebie. Głos - słodszy niż miód. Słychać gaworzenie:

- Kitty, ja jeszcze z pośrednikiem rozmawiałam. Pamiętasz ten piękny dom nad morzem, do którego zabrałeś mnie w zeszłym roku na wakacje? Jest znów wystawiony na sprzedaż. Teraz taniej – tylko półtora miliona Euro. Prawda, kochany, że złoty deal?

- Nie zgadzaj się na taką kwotę, słyszysz? Wynegocjuj za milion czterysta. Sto tysięcy będziesz miała wtedy na waciki…

- Dobrze, mój Babicki. Twoja Kasia kocha cię.

Facet odkłada słuchawkę. W szatni idealna cisza. Wszyscy stoją z otwartymi ustami, w końcu rozlega się głos chłopaka:

- O żesz ty… Do kogo i od kogo to był telefon… ktoś może w kursie?





  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo ciekawa i pouczająca miniaturka. Ale zwyczajowo wkradły się też drobne błędy. Jeśli mamy na uwadze samochód, to piszemy mercedes, czyli małą literą. Wielka liter potrzebna byłaby tylko wtedy, gdybyśmy pisali: samochód marki Mercedes. Małą literą piszemy też euro, podobnie jak złoty.
W drugim zdaniu przed "ciekawość sprawiła" niezbędny jest średnik lub nawet kropka. Przed "to po prostu" potrzebny jest przecinek, a przed znakiem zapytania w nawiasach spacja.
avatar
Przepraszam bardzo, ale za poprawność językową chciałem wstawić ocenę o jeden punkt niższą, ale przez pomyłkę wpisałem ocenę najwyższą. Proszę więc tę ocenę traktować jako bardzo dobrą.
avatar
Zabawne, podoba mi się :)

Janko wykazał błędy dlatego oceniam stopień niżej :)
avatar
Przyjemne takie te polskie zakupy na telefon :)
avatar
Na załączniku widzimy, że ta komórka na całego gada z jakimś małym
avatar
To taka naprędce pierwsza lepsza luźna odpowiedź na pytanie, do kogo i od kogo była ta zdumiewająca telefoniczna gadka (patrz finał dykteryjki)
© 2010-2016 by Creative Media
×