Przejdź do komentarzyNagiąć
Tekst 13 z 31 ze zbioru: Moje takie tam...
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-02-25
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1672

Nagiąć tak światło

by oświetliło niepamięć duszy,

miejsce gdzie serce zdolne do wzruszeń

porusza zmysły,pozwala kochać,walczyć i trwać.


Nagiąć tak światło,

dać iskrze siłę by choć przez chwilę

czuć zapach ciepła mojego domu,

usłyszeć słowa mądrego ojca

`idź z Bogiem dziecko, zdobywaj świat`.


Nagiąć tak światło

by oświetliło co w życiu ważne

a na złe rzeczy rzuciło cień,

by moim dzieciom wskazało drogę,

po której warto przez życie przejść.


Nagiąć tak światło...

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo wzruszający wiersz, duchowa, wysoka wrażliwość, wyciągnięta z serca, wyłożona na otwartą dłoń.
avatar
Świat-ło,to coś co stanowi o źródle prawdy o życiu,albo oświetla drogi w ciemności.
avatar
Tak! Nie bać się ciemności! Jak Amundsen i Skott, przeć w groźne nieznane, wspierając się na skrzydłach huraganu!
avatar
Alegoria światła, jako wiedza, stan umysłu... jako platforma do życia, do tego kim jesteśmy i kim moglibyśmy być.
Absrahując od wiersza, światło ma wymiar ponadczasowy... odkryte niedawno przez NASA siedem planet ze słońcem - Trappist-1, to tylko 40 lat od nas. Gdyby poruszać się wahadłowcem z prędkością 28000 km/godzinę, potrzebowalibyśmy półtora miliona lat, gorzej jest na piechotę... prawie 9 miliardów lat. Tylko 40 lat... świetlnych. Światło jako miara... miara odległości i miara naszej świadomości, naszego oświecenia.
Bardzo ładne zestawienie wartości koniecznych do świadomego życia. Wystarczy tylko nagiąć światło do swoich potrzeb...
Pozdrawiam.
avatar
To takie zjawisko refrakcji,nawet jeśli chodzi o politykę.
© 2010-2016 by Creative Media
×