Przejdź do komentarzydbać o zdrowie
Tekst 34 z 24 ze zbioru: Mądre fraszki
Autor
Gatunekpoezja
Formafraszka / limeryk
Data dodania2018-04-19
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1434

Wypalił paczkę fajek i pomyślał sobie

skoczę do apteki kupić sobie leki na płuca



  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Śmierć palaczy wsparciem dla gospodarki?

„Przedstawiciele firmy Philip Morris w Czechach opublikowali wyniki analiz ekonomicznych, które wskazują, że (...) wczesna śmierć palaczy pomaga zmniejszyć wydatki na opiekę medyczną” — powiedziano w czasopiśmie The Wall Street Journal. „W raporcie przeprowadzonym na zlecenie producenta papierosów (...) wyliczono ‚pozytywne efekty’, jakie palenie ma wywierać na gospodarkę narodową, łącznie z dochodami z opodatkowania papierosów i ‚oszczędnościami w opiece zdrowotnej spowodowanymi wcześniejszą śmiercią palaczy’”. W artykule dodano: „Szacując koszty i korzyści, we wspomnianym raporcie oceniono, że w roku 1999 rząd zyskał na paleniu jakieś 5,82 miliarda koron (około 147 milionów dolarów)”. Raport błyskawicznie wywołał głosy protestu. „W przeszłości firmy tytoniowe zaprzeczały, jakoby papierosy zabijały ludzi. Teraz się tym szczycą” — napisała pewna dziennikarka. A ekonomista Kenneth Warner stwierdził: „Czy jakiekolwiek inne przedsiębiorstwo przechwalałoby się tym, że zabijając swych klientów, wzbogaca skarb państwa? Nie słyszałem o takim przypadku”. W następnym tygodniu firma Philip Morris wystosowała przeprosiny. „Zdajemy sobie sprawę, że nie był to jedynie fatalny błąd — było to z gruntu złe” — przyznał wiceprezes Steven C. Parish. „Nie postawilibyśmy sprawy jasno, gdybyśmy powiedzieli tylko, że jest to coś całkowicie niestosownego”.
© 2010-2016 by Creative Media
×