Przejdź do komentarzyMonowładztwo i Judenalia
Tekst 167 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-05-30
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1701

Monowładztwo i Judenalia


Oficjalnie – jedna z największych gwiazd polskiego dziennikarstwa, czyli redaktor Lichocka, reklamowana od lat przez profesora Niesiołowskiego niemal w każdym programie telewizyjnym i radiowym lansuje monowładztwo jako najlepszą formułę sprawowania władzy w Polsce i dla Polaków. Naturalnym kandydatem na monowładcę w umyśle i w ustach pani Lichockiej jest pan Kaczyński (choć na mój gust on bardziej przypomina syna Jaremy Wiśniowieckiego, niż jego samego). Oficjalnie, to najwybitniejszy z żyjących Polaków, a być może ze wszystkich, skoro jego zasługi są wybitniejsze, niż marszałka Piłsudskiego – o czym przekonuje ewentualny kandydat na prezydenta Polski – pan Marek Suski. Ewentualny, jeśliby PAD zawiódł. I się kręci. Niestety świat nie docenia naszych oficjalnych wybitnych postaci. W żadnej dziedzinie. Za to na dobre trwają Judenalia.


Niedawno Pawlikowski – reżyser, ten od „Idy”, wyklęty, dostał nagrodę najlepszego reżysera festiwalu w Cannes. Piszą, że to syn znanego żydowskiego lekarza pognanego w sześćdziesiątym ósmym. Wyklęta Holland klepie, że Pawlikowski dołączył do panteonu, gdzie Polański i Wajda. Wszyscy nie teges... Potem ta nieznana z pisarstwa, lecz z obszczekiwania dobrej zmiany – Tokarczuk, dostała Bookera. Klepią, że to jak Nobel prawie. Wreszcie ten kardiochirurg, którego rodzina pana ministra Ziobry od dwunastu lat ściga w związku ze śmiercią taty pana Zbyszka, zostaje wybrany przez kilku tysięcy europejskich kardiologów interwencyjnych na prezydenta Europejskiego Towarzystwa Interwencji Sercowo-Naczyniowych. Prestiżową funkcję zacznie pełnić w 2020 roku. Wygląda na to, że nawet kardiochirurdzy z całej Europy, którzy powinni leczyć ludzi zajmują się teraz polityką i robieniem na złość naszemu rządowi. W każdym razie zostało jeszcze dwa lata, żeby pana profesora Dudka oskarżyć i skazać na wieloletni wyrok, aby uniemożliwić mu sprawowanie prezydentury. O leczeniu nie wspomnę, bo to jest przecież najmniej istotne. Wsadzić wszystkich kardiologów i będzie spokój. Ludzie będą umierać naturalną śmiercią, a nie w wyniku spisków, czy zaniedbań lekarzy.

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dwa dni temu na Jasnej Górze, Minister Zdrowia zawierzył polską służbę zdrowia opiece Matki Boskiej, więc z tą kardiologią, o której wspominasz, jest coś na rzeczy. Ciekawe, co w tym kontekście z seksuologią, ginekologią i położnictwem. Jeśli chodzi o "Zimną Wojnę", zachodzę w głowę gdzie to pokątnie już wyświetlają, bo co i rusz ktoś mówi, jakie to antypolskie. Znaczy, musiał widzieć. Miło Cię znowu czytać. Ktoś z pewnością oceni bardziej fachowo ode mnie. Pozdrawiam,
avatar
Jak zwykle ciekawy tekst. Pierwsza część o monowładztwie jest aktualizacją znanego tematu prezesa. Dalej o "Zimnej wojnie", kulturze i polskich kardiologach - człowiek ciągle zachodzi w głowę, jak to możliwe. Jak mówi przysłowie: "Nikt nie jest prorokiem we własnym kraju", ale u nas to już sobie to bierzemy za bardzo do serca. Czy musimy Polaków uznanych na świecie w Polsce prześladować?
avatar
Chyba musimy, bowiem ci inni też są znani w świecie, ale nieco inaczej. Bardzo ciekawy i zgrabny felieton. Cieszę się, że wróciłeś po dłuższej nieobecności.
Drobne uwagi. Wiśniowiecki to był Jeremi, a nie Jarema. Zbędne przecinki przed: to najwybitniejsi, czy zaniedba; brakuje przecinków przed: lansuje, zajmują się.
avatar
Politycy piszą historię
Świadomość media
My prawdę na tajnych kompletach.

Bądźmy Polakami!
avatar
I znowu moja wypowiedź została wykasowana, a napisałem jedynie, kierując tę wypowiedź do lotty, że wpis Arsene nie jest żadnym komentarzem, a jedynie zwykłą zaczepką. W podobnym tonie była wypowiedź musbrona (była przed moją). Ponadto wnioskowałem do admina o wykasowanie tej wypowiedzi, jako niezwiązanej z tekstem (około 3.30). Wykasowano, ale wypowiedź musbrona i moją. Dziwne to obyczaje!
avatar
Legion, komentarz niepotrzebny. Jak w ocenach!


:)
avatar
Że kliki wspierają swoich to jest znana sprawa. Ale pani Tokarczuk, niezależnie od jej sympatii i poglądów, pisać potrafi. I da się to czytać, choć mnie akurat powieści męczą, a jej opowiadania są zbyt dla mnie długie, ale może o wierszówkę chodzi.
Wajda jest nudny i fałszywy, ale Polański, choć wątpliwy moralnie, etycznie, to też potrafi zrobić dobry film. Niejednoznaczny.
avatar
Co potrafi mały kundelek?
Do trzech zliczyć?
Szczekać i ujadać?
Jaaaaki słodziak!
© 2010-2016 by Creative Media
×