Przejdź do komentarzyZ listu apostoła Piotra do wrocławian
Tekst 9 z 35 ze zbioru: Za krawędzią
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2018-08-09
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2193

Bracia.

Dobro czai się wszędzie, a wy winniście zachować czujność. Postępować zgodnie z nauką naszego Pana, albowiem cień radosnej Sodomy i Gomory ciąży nad wami. I jeśli nie będzie jednego sprawiedliwego, zawładnie światem Bóg miłosierdzia.

Znajdziecie wtedy brudny raj, pełen spokoju i fałszywych proroków, a dzieci wasze będą  przeklinać po kres dni.

Domy muszą być pełne modlitwy.

Głupoty też.

Wyrzeknijcie się dobra, które jest przekleństwem. Wężem podstępnie wpełzającym w serca. Jabłonią, które rodzi złe owoce pokory i ciszy.

Krzyczcie więc i szalejcie w pysze i zemście, bo Pan jest z wami. Tnijcie dobro pleniące się jak chwast pośród dorodnych łanów cierpienia.

Są wśród was jednostki wybitne, to szanujcie je i pielę(gnój:)))cie, jak najpiękniejszą różę pustyni Judzkiej.

Dobro złem zwyciężaj.

Amen.


  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
To oczywiście ironia z sarkazmem.

Niestety prawda, dlatego smutna...
avatar
Oczywiście, że ironia.
I niestety smutna.
avatar
Ireonia smutna, ale prawdziwa.
avatar
No cóż Janko.
My, molestowicze spokojnych i miłych forumowiczów, doskonale czujemy tę ironię.
avatar
Coś mnie ominęło ???
Bosz...zostawić Was samych na dwa dni... :)
avatar
Zacząłeś jak don Altobello, heh. "Domy muszą być pełne modlitwy" - to jest piękne. No i "dorodne łany cierpienia" też pyszne. Dodam od siebie, że tylko cierpienie ma sens, prowadzi do pełni życia. Oczywiście w relacji sadomasochistycznej.
avatar
Ominęło, ominęło Assasynko :)
Zamach na Kutscherę, ale władza zbrodniarza uratowała, a rozstrzelała patriotów.
Daleko mi do tej relacji, Legion :)
Dzięki za wizytę.
avatar
@puszczyk: Dlaczego promujesz zło, które czyni destrukcyjne falowe zakłócenia w systemie, za które ponosi się konsekwencje, czyli wieczną śmierć w tunelu uczynków swoich, udowodniony naukowo.
avatar
Pewnie dlatego, żem diabeł wcielony.
A nie masz obrzydliwego wrażenia, że czasami diabły są lepsze od aniołów?
Poczytaj "Kołonotatnik".
Witam w klubie myślących.
Możesz się nie zgadzać z moim zdaniem, ale inteligentnie, uzasadnij.
avatar
@puszczyk: Szatan nigdy nie negował stworzenia świata przez Boga Wszechmogącego, nie bluźnił, a ludzi gorszych od niego, to nie chce znać,bo powiedział: Jezusa znam i wiem, kim jest Paweł, lecz wy gorsi od niego, coście za jedni (Dz. 19,15) W tym aspekcie jest zgodne, że ludzie są gorsi od szatana.
avatar
Oczywiście masz rację.
Głupi jestem.
avatar
Uwaga /dla tych, którzy nie znają kontekstu/

Apostoł Piotr, pomazaniec Chrystusa, pierwszy papież Rzymu swoje listy mógł pisać do 67 r. naszej ery (w tym roku został zamordowany). Wrocław /na łacińskich mapach zaznaczony jako Vratislavia/ został założony jako osada grubo później, w X wieku, czyli 900 lat po jego śmierci
avatar
Dobro złem zwyciężaj.

(patrz ostatni apel dawno wszak nieżyjącego św. Piotra - tego samego, który trzykrotnie zaparł się Chrystusa)
avatar
"Dobro złem zwyciężaj!"

to odwrócone

"Zło dobrem zwyciężaj."

(patrz "Listy /św. Pawła/ do Rzymian")

Jeżeli sam apostoł i papież w kwestii Chrystusa nie był niczego pewien, to czego oczekiwać po wrocławianach??
© 2010-2016 by Creative Media
×