Przejdź do komentarzyPrzydrożne znaki
Tekst 27 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-04-09
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1496

Przydrożne znaki


Znaki przy drodze wskazują kierowcy, jakie ma podjąć decyzje, aby bezpiecznie zmierzać do celu podróży – mówi wykładowca do swoich słuchaczy – przyszłych kierowców.

A zaraz po tym pouczeniu dodaje: „ Jednakże nad drogą pojawia się coraz więcej znaków – ostrzegawczych przed zbyt szybką jazdą. Piractwo się nie opłaca! Jest to przykład niezastosowania znaków we własnym postępowaniu.

Kościoły w mieście, figurki świętych przy drodze, krzyż w klasie czy w domu, medalik na szyi - to znaki na każdy dzień, które wciąż zadają nam pytanie: czy zasady życia religijnego wprowadzamy do własnego postępowania.

Również otoczenie, ludzie przez swoje postępowanie stają się znakami dla drugiego człowieka. Rodzice dla dzieci, nauczyciele dla uczniów, koledzy, koleżanki dla swoich rówieśników. Oddziaływanie jest bezustanne i ma ogromny wpływ na rozwój każdego człowieka.

Każde spotkanie jest pytaniem o drogę. Kiedy człowiek popełnia zło, innego człowieka wprowadza w błąd.  Droga staje się niebezpieczna. Czasem kończy się to wypadkiem. Nieszczęściem!


Twoim zadaniem jest być znakiem ułatwiającym podróż, a nie „ ciemną plamą” przed oczyma, aby przez ciebie nikt nie popełnił błędu na drodze.


  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×