Przejdź do komentarzyMrówki
Tekst 59 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-04-29
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1510

Mrówki


Ponieważ społeczność mrówek jest wysoce zorganizowana, każda z nich ma swoje miejsce. Zna swoje zadania, które wykonuje bez najmniejszego sprzeciwu. Na straży tej społeczności stoją mrówki - żołnierze, które wyróżniają się większą budową i siłą. Z łatwością mogłyby podporządkować sobie całą społeczność, ponieważ do swych dłoni mają na stale przymocowaną broń. Do swojej egzystencji potrzebują pomocy mrówek - pracownic, które karmią swych obrońców. W przypadku buntu mrówek – żołnierzy, inne mrówki nie dostarczą pokarmu i w ten sposób szybko przywołają do porządku buntowników.

W ludzkiej społeczności czasem się zdarza, że wojsko czyni pucz i przejmuje władzę. Żołnierze sami biorą to, co chcą. Prowadzą wojny, zmuszają do niewolniczej pracy, zabijają obywateli. Ci, którzy mieli bronić wolności i bezpieczeństwa obywateli, sprzeniewierzają się swemu powołaniu. Większą plagę stanowią inne grupy ludzi, którzy pragną zysku pragną zysku w sposób niemoralny, należą do nich: złodzieje, mafie, skorumpowani politycy, oszuści, wyzyskiwacze i inni... Społeczność ludzka nie umie zapanować nad buntownikami. Nie jest zorganizowana nawet na poziomie mrówek.


Motto:

Żyjesz we społeczności! Wszystko, co byś chciał, aby inni tobie czynili, ty im czyn.



  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Autor w ogóle nie uwzględnia faktu, że żołnierze są nie po to, by /biegały/ "panny sznurem za mundurem", a po to - by zabijać. Mają armaty nie dla parady, rakiety dalekiego zasięgu /nie bliskiego/ i na ćwiczeniach strzelają z automatu Z AUTOMATU do tarczy z sylwetką nie muchy, a człowieka.

W Kostaryce i w Szwajcarii nie ma żołnierzy.

Piękna pogadanka o mrówkach i wojsku na poziomie dziecka z 1. klasy
avatar
Społeczność ludzka NIE POTRZEBUJE armii, co widać, słychać i czuć. Potężne wojska p r z e g r a ł y z bosonogimi Wietnamczykami
© 2010-2016 by Creative Media
×