Przejdź do komentarzyŚwięta, to szabat oraz Pascha
Tekst 16 z 28 ze zbioru: Opowiadania historyczno - obyczajowe
Autor
Gatunekhistoryczne
Formaproza
Data dodania2020-11-14
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń918

Świętami dla wszystkich jest tylko i wyłącznie szabat - sobota, dzień odpoczynku w trosce o zdrowie nasze (Rdz 2,2-3) Natomiast dla Izraela świętem jest szabat oraz Pesach - Pascha, na pamiątkę wyjścia z niewoli śmierci do życia, oraz śmierci Jezusa Zbawiciela w zastępstwie śmierci każdego z nas (Łuk 22,14-22)

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
O ile mnie pamięć nie myli, to żydzi nie uznają J. CH.
A ty przytoczyłeś ewangelistę łukasza. Dla mnie ten kilkuwiersz jest niezrozumiały.
avatar
@Pulsar
Izrael jest religijnie podzielony na wyznawców Tory i biblijnego chrześcijaństwa. Proszę napisać, co sprawia trudność zrozumienia . . .
avatar
Każda religia jest złem i przez takich jak ty dochodzi do wojen, brat brata zabija.
Rostrząsanie co to tora, pismo św. właśnie doprowadza do waśni, gdzie żadna strona nie chce ustąpić.

Każda religia jest złem

Wiara uczciwa tak
avatar
@Pulsar
Głęboka analiza Biblii zmierza do zmiany świadomości, że żyjemy w systemie duchowo-informacyjnym, w którym za czynienie destrukcyjnych falowych zakłóceń poniesie się konsekwencje. Zamiast wszelkich religii na słowo honoru, bez mocnej podbudowy odkryć nauki, które prowadzą do wszelkich dramatów.
avatar
Nie jest to literackie, ale - przepraszam - sekciarskie.
Wystarczy popatrzeć przecież na kalendarz Żydowskich Świąt.

befana - biblistka :)
avatar
@befana_di_campi
Sekciarstwem jest odstępstwo od ewangelicznej prawdy ostatecznej.
avatar
Już samo to, że w samym tylko katolicyzmie istnieją aż 64 R Ó Ż N E męskie zakony

od albertynów i augustianów,
przez benedyktynów i cystersów,
po paulinów, redemptorystów, salezjanów,
na zmartwychwstańcach kończąc

sam tylko jeden ten fakt świadczy o tym, na ile sposobów można interpretować *Pismo święte*

i czcić jednego i tego samego Boga
avatar
Autor NIE WIE, czym jest opowiadanie jako forma wypowiedzi literackiej /a już opowiadanie historyczno-obyczajowe zwłaszcza/.

To, co tutaj widzimy, to przykład tzw. filipa z konopi (w języku myśliwych filip - to zając szarak)
avatar
@emiliapienkowska
Wszystkie wymienione zakony, biblijne wersety interpretują według swoich doktryn i dogmatów. Bóg Wszechmogący nie żąda od człowieka aby mu oddawał cześć i chwałę, tylko świadomości, że Jezus Zbawiciel jest wzorem człowieka dla człowieka, aby w systemie nie czynić destrukcyjnych falowych zakłóceń, i nie ponieś wiecznej śmierci, ale być zbawionym, czyli żyć wiecznie w nowym systemie (Obj. 21)
© 2010-2016 by Creative Media
×