Przejdź do komentarzyZima w błękicie
Tekst 101 z 140 ze zbioru: Co w przyrodzie piszczy
Autor
Gatunekprzygodowe
Formaproza
Data dodania2020-12-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń907

Zima w błękicie


Zima opanowała naszą krainę. Lecz trzeba przyznać, że pięknie opanowała. Przynajmniej tu gdzie mieszkam. Jest mroźno, ale to i dobrze. Wtedy tym bardziej warto wyjść z domu. Zwłaszcza rano, kiedy powietrze najczystsze i najzdrowsze.

Osobiście najbardziej lubię poranne wędrówki po zaśnieżonym lesie. Dla mnie nie ma piękniejszego miejsca — jak zimowy las. A kiedy jeszcze tonie w błękicie nieba, czuję się w nim wręcz jak w bajce.

Ostatnie dni, choć mroźne, są bardzo urokliwe. Śniegu pełno, bielusieńko dookoła. Maszerując po śniegu słyszy się jego dźwięcznie skrzypienie pod stopami. Wspaniale się też oddycha. Zima biało-błękitna jest przepiękna. Do domu nie chce się wracać.



Do lasu powędrowałam piechotą już z domu. Po drodze, wspinając się uliczkami coraz wyżej i wyżej, podziwiałam nasze zaśnieżone miasto. Kiedy dotarłam do lasu, na polanie przywitał mnie ogromny stróż leśny — pan Bałwaniasty.



Przeszłam dobry kilometr i dotarłam do wysokiego wzniesienia, na którym dzieciaki urządzają sobie zjazdy na sankach. Po południu jest ich tu zawsze pełno... i gwarno, że ho, ho! Och, jaka ta zima jest cudowna! Dzieciaki wiedzą to najlepiej.

Po dwóch godzinach wędrówki po lesie wróciłam do domu jak nowo narodzona. Rumiana, rześka… i bardzo szczęśliwa.



  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Czar i majestat gór i górek w zimowej szacie zawsze oszałamia, z a w s z e.

U nas w G. szaro, buro, szaroburo - i ponuro :(
avatar
W zbiorowej naszej świadomości niebo jest błękitne, a Ziemia/ziemia najczęściej czarna. Tak widzimy tutaj, przykuci grawitacją do piachu, z którego powstaliśmy, i w który się obrócimy.

Jest dokładnie na odwrót: niebo /Kosmos/ jest "choć oko wykol" ciemnością, a Matka Ziemia - w tej czerni lśniącym jak szmaragd lazurem
avatar
A to dzięki naszej największej gwieździe, Słońcu, Planeta Ziemia na tle otchłani Wszechświata świeci bajecznym światłem.
Byleby zły człowiek tego cudu Wszechświata nie zniszczył.
© 2010-2016 by Creative Media
×