Przejdź do komentarzySeks z dialektyką
Tekst 79 z 86 ze zbioru: ŻYCIE W NIEBYCIE
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2022-04-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń569

Przytoczę pewną bajkę: w książce „Przy szabasowych świecach”, zbiorku anegdot i dowcipów, w jednej z przypowiastek („O sile sugestii”), Horacy Safrin pisze, że był sobie pewien uczony staruszek pracujący nad jakimś skomplikowanym zagadnieniem. Siedział przy otwartym oknie i za diabła nie mógł się skupić, bo pod tymże oknem brykała jazgotliwa dziatwa. W pewnym momencie nie wytrzymał i zdenerwowany hałasem krzyknął do niej, że za górą ukazał się smok.


Przez moment panowała cisza, a po chwili rozległ się tupot wielu nóg. Zaciekawiony mędrzec wejrzał przez okno i zobaczył, że pół wsi wali gościńcem w kierunku góry. Wówczas przyoblekł się w kapotę, do ręki wziął kostur, a kiedy zamierzał dołączyć do pędzącego tłumu, obywatelka małżonka zapytała go, czemu tam idzie. Odpowiedział, że skoro tylu ludzi wierzy w te brednie, to może coś w nich jest.

*

Faktycznie, oszustwo powtarzane wielokrotnie, przeradza się w prawdę. Lecz, jak wiemy, jest to prawda niezupełna. Oparta na domniemaniach uważanych za pewniki. Jest raczej prawdą drugiej świeżości, jakby rzekł bufetowy z Mistrza i Małgorzaty Bułhakowa.


Zacietrzewienie, kłamstwa, rany zadawane na oślep, bez opamiętania i zastanowienia, są to charakterystyczne cechy dzisiejszych wypowiedzi. Przyznać trzeba, że objawy językowego zdziczenia występują nagminnie. Niezależnie, skąd te słowa pochodzą, od władz, czy opozycji, są pozbawione kultury, etycznych hamulców i budzą niesmak.


Emocjonalne, naszpikowane złą wolą, przeważnie stronnicze i złośliwe naświetlenia rzutują na polityczną sytuację kraju, a sufitowe poglądy mają wpływ na rozumienie świata. Także na życie rodzinne przesiąknięte wrogością.


Możemy więc zaobserwować intensywne szczucie jednej części narodu na drugą. A choć są to rozumienia sprzeczne z faktami, subiektywne, przez co irytujące, przyznać trzeba, że zamiast zniknąć z pola naszego zainteresowania, staną się wkrótce coraz powszechniejsze. I taka niewesoła perspektywa rysuje się coraz wyraźniej.


Już to bezustanne jątrzenie przynosi efekty. Już jest tak nagminne, że za niewiele lat przestaniemy toczyć boje o prawdę i damy sobie z nim spokój; uwierzymy, iż bez knucia nie potrafimy istnieć; damy radę uwierzyć w zżerającego nas demona obskurantyzmu (jak mamy skutecznie walczyć ze smokami, skoro błędnych rycerzy przybywa, a żaden z nich nie chce zrezygnować ze swojej paranoi?).


Duchy, zjawy i horrory pętają nam się po sfanatyzowanych oczętach. A że wątlutkie przypuszczenia mamy za żelazne pewniki, to jeszcze przed wdrożeniem śledztwa, znamy jego rezultat.


Nachalne wciskanie lipy, zatyka mózg, broni przed rozsądkiem, sprawia, że przewód łączący czaszkę z analitycznym pomyślunkiem zaczyna buksować na wybojach logiki i tak odgrodzeni od zdroworozsądkowych sądów, poddajemy się propagandowemu tsunami. Ulegamy, wiemy swoje, wierzymy w ciemno, awansem, bez zastrzeżeń, na wyrost, w byle co i nie mając żadnych obiekcji, idziemy na Łysą Górę, gdzie pojawił się smok, by już bez przeszkód uprawiać seks z dialektyką.

  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Być może wystarczyłoby wyeliminować źródło frazesów?
avatar
Też tak myślę - że idąc do źródła dowiemy się ,, kto szczuł i co było grane " Za Jackiem Kleiffem .
Według mnie dzielenie Polaków jest z zewnątrz - , któremu niestety ulegamy.
Określam to jako operację - akcję skoordynowaną i zarządzaną.
Przypuszczam że podział na pisy i platformy może okazać się też sztuczny.
Takie kontrolowane podziały robi się też na znacznie niższych szczeblach np. w miastach buduje się dwóch zwalczających prezydentów ,którzy to całkowicie wypełniają przestrzeń polityczną. Wszystko zależy od tego kto media posiada .
Dla mnie sytuacja tragiczna i jakby bez wyjścia .
avatar
Optymisto, masz rację, ale źródła tych kłamstw nie wyeliminujesz, bowiem jest rządowe i współfinansowane przecz cały naród.
Najlepiej stwierdzić, że to źródło z zewnątrz. Nawet gdyby, to trafia na podatny grunt propagandowy.
avatar
Seks z dialektyką

(vide nagłówek i przesłanie tekstu)

w sytuacji totalnego rozmycia znaczeń obu tych pojęć

- bo co to jest /dobry/ seks?? ogromna większość ludzi nic wcale nie wie (patrz statystyki rozwodowe), a już czym jest jakaś wygwizdana przez świat /marksistowska czy niemarksistowska/ dialektyka???! -

taki seks jest czystej wody biciem piany, gadką szmatką i gonieniem kotka przy pomocy młotka,

a tymczasem ludzie, jak głupi byli - tak do dzisiaj są.

To co robić??

(patrz tytuł książki oraz poglądy społeczne Mikołaja Czernyszewskiego 1828 - 1889)

Na pewno NIE BIADOLIĆ! Rzeczywistość kształtują konkretne ludzkie czyny, nie ich /ludzi/ na scenie pitolenie.

Trawestując słowa znanego powojennego na zliszczach Polski refrenu, zawołamy dzisiaj:

Do roboty!
Do roboty!
Cepy, kmioty
I roboty!
© 2010-2016 by Creative Media
×