Przejdź do komentarzyTylko tyle zdemenciały Bilewiczu?
Tekst 79 z 83 ze zbioru: Populus dixit
Autor
Gatunekbiografia / pamiętnik
Formaartykuł / esej
Data dodania2024-01-13
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń184

Tylko tyle zdemenciały `Bilewiczu`? No to ci przypomnę. A jakże, z PubliXo:


Afera taśmowa, która pokazała, że „państwo polskie istnieje tylko teoretycznie” a interes narodowy wyparty został interesem prywatnym biznesowo-politycznych elit.


Afera Amber Gold – usilnie zamiatana pod dywan.


Afera reprywatyzacyjna.


Afera stoczniowa – czyli doprowadzenie polskich stoczni do upadku. Afera hazardowa.


Próba doprowadzenia LOT do upadłości.


Afera autostradowa, która doprowadziła polskie firmy do upadłości.


Afera stadionowa.


Afera wyciągowa.


Skok na OFE i ograbienie Polaków z połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w funduszach (153 mld zł).


Afera z KGHM.


Afera z Elewarrem.


Afera stanowiskowa - Platforma wzięła 140 tysięcy stanowisk, PSL - 60 tysięcy!


Skandal z budową gazoportu w Świnoujściu i dostawami gazu z Kataru.


Afera atomowa – Sam wybór lokalizacji trwał kilka lat, projekt budowy elektrowni atomowych pochłaniał ogromne pieniądze, które przeznaczano na tajemnicze cele. Jednym z nich jest przekazania 11 mln zł dla klubu sportowego.


Podwyższenie podatku VAT do 23 proc. Na artykuły dziecięce wzrósł drastycznie z 8 do 23 proc.


Gigantyczne zadłużenie kraju - z 530 mld zł do blisko 1 bln zł.


Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców.


Podniesienie akcyzy na paliwo.


Wprowadzenie nowego podatku paliwowego - tzw. opłaty zapasowej.


Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa).


Zmniejszenie o 1/3 zasiłku pogrzebowego.


Nałożenie na Lasy Państwowe gigantycznego haraczu - podatek od przychodu, a nie dochodu, co miało wzbogacić budżet państwa o 800 mln zł.


Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego.


Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego.


Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego.


Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej.


Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń.


Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych.


Podpisanie z Rosją fatalnej umowy gazowej, na mocy której mieliśmy najdroższy gaz w Europie.


Zatajenie raportu obnażającego nieprawidłowości ZUS.


Wyprzedaż majątku narodowego za prawie 60 mld zł – pozbywanie się spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów.


Osłabianie bezpieczeństwa i ograniczenie potencjału militarnego.


Przyjęcie ustawy o „bratniej pomocy” - tzw. ustawa 1066, pozwalająca na obecność w Polsce zagranicznych służb i funkcjonariuszy.


Prowadzenie polityki zagranicznej, która uzależniała Polskę od silnych państw i osłabiała jej suwerenność.


Kilkuletni paraliż legislacyjny w sprawie wydobywania gazu łupkowego.


Zgoda na wprowadzenie do Polski GMO.


Masowa inwigilacja obywateli.


Potężne osłabienie publicznej służby zdrowia.


Wydłużenie obowiązku pracy o 7 lat u kobiet i 2 lata u mężczyzn, pomimo protestów i wniosku o referendum ws. wieku emerytalnego.


Wprowadzenie obowiązku szkolnego dla 6-latków, pomimo sprzeciwu społecznego.


Ponad 2 mln Polaków żyło w skrajnej biedzie, w tym aż 700 tys. dzieci.


  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Było osiem długich lat, żeby te wszystkie afery rozliczyć, szczególnie GMO - hahaha. Za krótko było czy to imposybilizm? No, o co chodzi?
avatar
No, bardzo dobre wypunktowanie!
Podpisuje się niniejszym okradziona z OFE.
avatar
Legionku, "lat" czy gwiazdek, znaczy się w skrócie "jebać PiS"?
Ne ściemniaj przebrany za demon(k)a specu od trollowania :p Hellsichtige umie bowiem czytać w myślach [nawet na odległość] nie mówiąc już o tym, co jest między wierszami.
Sam siebie policz, a najlepiej wszystkie detale z własnego kośćca ;-)
avatar
Dobra robota.
Jak moźna osądzić kogoś, kto napisał sobie prawo i przy pomocy zagranicy blokuje jego zmianę?
© 2010-2016 by Creative Media
×