Przejdź do komentarzyTrzynastego grudnia
Tekst 78 z 83 ze zbioru: Populus dixit
Autor
Gatunekhorror / thriller
Formaartykuł / esej
Data dodania2024-01-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń213

„Trzynastego grudnia

roku pamiętnego

wykluła się wrona -

- - - - - - - - - - - - - - - - -

(tym razem)

z jaja tęczowego”


Nie, nigdy nie byłam admiratorką obecnej Konstytucji, co nie znaczy, że jej postanowień nie akceptowałam, ale żeby z nią [Konstytucją] tak oraz w ten sposób?


Hej, spuchły na facjacie mój dawny idolu, włóczęgo w brzmieniu własnego nazwiska! Czy nadal wbijasz na rozdęty kałdun T-shirt z widocznymi nań wersalikami OTUA? A gdzie dziadziuś sędzia Strzembosz A.? Pani M. Gersdorf o aparycji wodnego płaza, albo miła [niegdyś] blondyneczka RPO niejaka „orzecznik bezprawia menelskiego”, czyli omdusmanka Jewusia Ł.?


Czy artycha zębata Jandzia już otrząsnęła się po defekacji na jej pusty, głową nazywany wyszczerbiony garnek?


A na PubliXo radocha. Wiadomo. Pałkownictwo z autorem bestsellerów sprzedawanych w okolicy chińskiej srajtaśmy, plastikowych klapek i pseudo zepterowskich garnców kwiczą niczym zarzynane nierogate [ulubiona fauna portalowych quasi kuzyniaków] przy jednoczesnym piskliwym dziamganiu przyspawanej do laptopa i podającej się za literatkę oświeconej rusycystki o domniemanej ksywie „biełka”, „striełka”, „ptica” etc., natomiast tzw. Legion cały czas udaje demona, choć demony w takim jak on towarzystwie nie gustują. Zwłaszcza urodzeni Boruty czy inne Rokity Widackie.


I tu mimo woli przypomina mi się dawny, bo sprzed 1970 roku zapisany na bibliotecznym rewersie wierszyk o treści następującej:


Jedzie Józek, jedzie

na czerwonych kółkach:

siedzi na nim Breżniew

ciągnie go Gomułka.


Ciągnij Wiesiu, ciągnij

aż ci spuchną jaja.

I tak nie doczekasz

do 1 Maja.


Przepowiednia się wtedy spełniła, więc może i teraz po kosmetyce powyższej rymowanki:


Jedzie Donek, jedzie

na tęczowych kółkach:

siedzi na nim Weber

popycha Urszulka.


Ciągnij Dońciu, ciągnij

aż ci spuchną jaja 

może nie dotrwasz

do Trzeciego Maja...


stanie się podobnie?


  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Pierwszorzędny artykul. I trafiający w sedno zagadnienia! Chciałabym umieć TAK pisać.
avatar
No, powinienem chyba skomentować, skorom wywołany, heh. Literacko sprawne, nie powiem, nie powiem. Wyrazy uznania. Nie jestem pewien tylko, czy Ty, Befano zdajesz sobie sprawę, że Ciebie ten właściwy elektorat raczej nie zrozumie. Mówię Ci, dla nich to bełkot. Jakaś niepojęta gra słów. W tym kontekście Twój tekst ratują wierszyki na końcu. One są przystępne, ale przedmowa to już nie dla pisowskiego luda. Przykro mi.

"Legion cały czas udaje demona" - boski jest ten tekst. Bardzo mi się podoba. O, Jezu, jakież to pyszne zdanie.

Tak, cały czas udaje. W dodatku specjalnie w nocy tu siedzę, żeby się dodatkowo uwiarygodnić.

Ta przyspawana do laptopa oświecona rusycystka - też boskie. I autor bestslererów czy jakim im tam, koło chińskiej srajtaśmy, hahaha. Ja, pierdolę, jakie teksty.

Ależ towarzystwo na tym Publixo. Każdy siedzi z kupą na głowie zrobioną przez Befanę i z godnością wkleja, i wkleja. Ja, pierdolę.... Zajebiście.
avatar
Gratuluję manieryzmu. Legion też w skowronkach. Do maja daleko, jeszcze wiele się wydarzy.
avatar
▶️ Obejrzyj tę rolkę
https://www.facebook.com/share/r/RkgWChMgee1AAzEc/

- kto jeszcze się cieszy?
avatar
Jak tu nie chwalić? Tylko nie rozumiem dlaczego tego ..... wybrano? A może wiem, tylko nie rozumiem dlaczego?

Ponoć mamy takich duchownych na jakich zasługujemy, więc może z politykami jest tak samo?
Święty Paweł pisze, że władza pochodzi od Boga i należy się jej posłuszeństwo i szacunek.
Ciekawe czy brał wtedy po uwagę tylko właścicieli niewolników? Bo skoro ich to raczej wszystkich w przyszłości.
avatar
Powinno być: ,tylko skąd się bierze w ludziach ta ślepota?
© 2010-2016 by Creative Media
×