Przejdź do komentarzyWOŚP tryumf UB
Tekst 184 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2024-01-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń308

To nie tak łatwo wytłumaczyć, to nie tak łatwo pokazać sens podobnych cynicznych akcji ludzi z urzędów bezpieczeństwa na całym świcie.


Czy młody człowiek uwierzy, uwierzy tak od razu, w kilka pośpiesznie wypowiedzianych słów, gdy nasiąkał kłamstwem, fałszywymi autorytetami przez długie lata i to od najmłodszych swych lat?

Niemożliwe!


A jednak są przykłady, gdzie dobry argument zainteresuje jakąś ciekawą osobę.


Takim przykładem jest sprawa Wałęsy i totalne niedowierzanie, że ten człowiek obalał komunę będąc tworem UB. Tak było, jeszcze dwadzieścia lat temu. Ten, kto o tym mówił w oczach Polaków stawał się wariatem

A jednak historia już nie pierwszy raz przyznała rację wariatom.


A skąd wiem że Jerzy Owsiak ma konotacje z UB?


To proste i tak łatwe do zrozumienia że dziwi mnie ta powszechna ufność.

Widzimy obecnie, TERAZ jak wielka rolę odgrywa TV!

Nikt obcy a nawet z najmniejszym podejrzeniem o sprzyjanie którejkolwiek opozycji, nie ma prawa znaleźć się w telewizji, radiu itp. A po zmianie władzy trwają totalne czystki, – które obecnie obserwujemy.


W komunie póki ktoś dostał mikrofon, nie miał selekcji czy nadaje się czy nie - To nie tak ! Osoba z mikrofonem a szczególnie ta mówiąca do młodzieży była elementem systemu – mocno zakorzenioną komórką. Integralnym członem aparatu, który nie może zawieść nawet gdyby go przypalali żelazem. Gdyby zawiódł po prostu by mu coś się stało.

Osoba z mikrofonem w TV robiła to, co jej każą, czyli realizowała nałożony, dawno określony program INDOKTRYNACJI społeczeństwa. Nikt obcy nie miał prawa nawet na kilometr zbliżyć się do mediów. Wszak mieliśmy system totalitarny, a w telewizji siedzieli super specjaliści od prania łbów narodowi, dosłownie geniusze zła . 

Tak było i w tym to czasie zaczynał Owsiak.

Miał swoich oficerów prowadzących a za program ,, róbta co chceta ,,zapewne jakiś zacny generał bezpieczeństwa publicznego –(takie NKWD ) wręczył podziękowanie oficerom którzy to zmajstrowali( wszak to był sukces). Tak to wyglądało wówczas. 

Podobnie jest z WOŚP – nie stworzył tego jeden człowiek,- a musiał to być sztab specjalistów i to z potężnymi kontaktami ( TV , wszystkie większe miasta , reklama, koncerty – totalny był i jest wielki kombinat) Kto to robił ? –Bez wątpienia oficerowie prowadzący Owsiaka.


Owsiak jest tylko twarzą,----- tak jak w sprawie AMBER GOLD – gdzie wytrzasnęli z więzienia takiego jednego i na niego spadła odpowiedzialność – reszty bandziorów brak,.....- tak jak i kasy. Pozostało jezioro łez ludzi którzy stracili dorobek swego życia ---- taka jest dobroczynność ubecji!


A po co jest WÓŚP ? 

Może chodzi o chore dzieci …..:-) 

UB i chore dzieci ? Naprawdę ? 

Czy to nie śmieszne połączenie ? 

UB zabijało ! A nie ratowało. 

Czy zatem chodzi o kradzież, obracanie ogromna kasą ?

Moim zdaniem to akcja znacznie ważniejsza – to współczesna indoktrynacja i produkcja nowego obywatela z lewackimi poglądami oraz niechęcią do konserwatywnego fundamentu tego narodu – od kościoła, poprzez historię Polaków po ich patriotyzm.


Oczywiście towarzysze z UB obracający kasą na pewno ulegną pokusie i całkiem dobrze się przy okazji obłowią / ustawią,.......oraz swoje dzieci......i wnuki. Wskazywała to już pierwsza kontrola skarbowa. Owsiak nie składał zeznań podatkowych( znana sprawa) –a na taki tupet może pozwolić sobie ktoś naprawdę silny i stojący ponad wszystkimi. 

Okazało się jednak że nawet PIS nie podjął sprawy na poważnie (zapewne zakazali)…… a nawet nagiął przepisy ( co do terminów zeznań ) - i sprawa ucichła i nastała cisza jak by nigdy nic ....... 

Zapewne po to by cyrk Owsiaka mógł trwać. 

.

I będzie trwać do końca świata i jeden dzień dłużej – tak jak nasza wiara w dobro ………………….. którą niezwykle łatwo wykorzystać .


Dziś już nie wyjdę na miasto, by nie patrzeć na ten tryumf , na młodych komsomolców oblepionych serduszkami, na bezkrytyczną wiarę w dobro , na tą naiwność i na to cyniczne a tak naprawdę komiczne hasło - ,,dla chorych dzieci`. Dla chorych dzieci ........---- naprawdę zależy im na chorych dzieciach ?

Bo chore dzieci potrzebują . .... dla chorch dzieci - nie czujecie taniego szwindlu ?

  
  Spis treści zbioru
Komentarze (36)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Rozar
skąd wypełza takie robactwo, jak ty?
avatar
merytorycznie proszę a jak nie to precz
avatar
Rozar
merytorycznie do idioty nie da rady, więc idę precz.
avatar
Niestety ale pozywam cię za obrazę ....
Spotkamy się w sadzie
avatar
Rozar
wystaw sobie, że UB i Owsiak finansują ci transplantację i dzięki ich machinacjom ratują twoje podejrzliwe życie.
avatar
~~
Rozar - twój chory z nienawiści umysł, negujący pozytywy jakichkolwiek postaci czy inicjatyw - które nie są firmowane przez PiS lub Konfederację - wytwarza właśnie takie projekcje, jak powyższa.
Odpowiedz więc sobie szczerze na pytanie, kto z osób czy organizacji - powiązanych z wyżej wymienionymi sektami - uczynił więcej dobra dla Polski, nie łaszcząc się na dotacje budżetowe?

Opluwasz tutaj Lecha Wałęsę i Jurka Owsiaka ..

Z osobna do każdego z nich nie sposób równać się żadnej postaci powiązanej z PiS-em, czy Konfederacją w czynieniu dobra. Co najwyżej - dla równowagi - te partyjne organizacje spowodowały swoją działalnością o wiele więcej złego dla Polski, niż wspomniane powyżej osoby dobrego.

I to nie podlega już teraz dyskusji nawet dla coraz większej grupy "ciemnego luda", faszerowanego przez ostatnie lata obłudnymi przekazami z ośrodków partyjnych w/w, czy sprzyjającej im rozgłośni Radio-Maryjnej ..

Nie wiem, jak często przeglądasz się w lustrze swojej duszy, ale podejrzewam, że boisz się / wstydzisz tych obrazów ..
~~
avatar
Szanowny Autorze!
Musiałem za poziom literacki obniżyć ocenę, ponieważ zauważyłem w jednym miejscu brak połowy przecinka.
Twoja racja tym większa im większe szczekanie tych piesków na spacerze.
avatar
To może być trudne, ale moczem trzeba niewolników na smyczy głupoty.
avatar
Dobromir - na tym polega twe krzywe spojrzenie, zakładasz,- tak ci się wydaje - wszak telewizja podała.
np>
Caritas to wielka organizacja posiadająca rozbudowanĄ i mądrą politykę pomocy. Dysponująca ogromnymi i większymi od WO. środkami.

Czas zrozumieć pewien mechanizm.
Mafia posyła psychopatę by zabił - sami tego nie zrobią .
UB wyciąga z więzienia oszusta by założył amber Gold
UB - też tworzy agentów wpływu których potem wykorzystuje - Wałęsa , Owsiak, Hołownia , też i Kukiz - wszystkich łączy darowany i poświęcony im niezwykle drogi czas antenowy. Darowanie casu antenowego nie jest przypadkiem - NIGDY!!!
avatar
Autorze, przeciwników serduszek nie jest tak mało, i to raczej nie chodzi o sprawę w sądzie, a angażowanie publicznych pieniędzy w prywatną akcję charytatywną: ochrona, wojsko, policja. A sam pomysłodawca i organizator naraził się wielu ze względu na głoszone poglądy polityczne.Kontrowersje budzi licytacja przedmiotów należących do państwa, jak na przykład barierki.
Przeciwnicy akcji mówią, że pomagają cały rok, a nie tylko w niedzielę.To, co miało nas łączyć, dzieli nas. Zwolennicy serduszek natomiast tłumaczą, że akcja ma pozytywny wydźwięk i pytają,czy jak komuś przydarzy się konieczność skorzystania z urządzeń zakupionych przez tę fundację,to odmówi. A przecież wszystkie akcje charytatywne powinny być dobrowolne, bez presji.
Ja zaobserwowałam na moim podwórku takie zjawisko, że w sobotę przed akcją trwają intensywne zbiórki pieniędzy do puszek oklejonych serduszkami, mało tego nawet niektórzy próbują wchodzić na prywatne posesje.
avatar
PA ta ostatnia akcja to nie dla chorych dzieci, a na rzecz osób zmagających się z chorobą płuc.
avatar
Tak owszem - Owsiak to szeroki wachlarz - ja pokazuje jedynie genezę .

Jednak kiedyś też drwiłem( bardzo krótko) z ludzi którzy mówili prawdę o Wałęsie- tak samo jest obecnie ze sprawą Owsiaka. Nie potrafią wyjść z dołka propagandy.
avatar
Co do Wałęsy, to,on od lat brał udział w Orkiestrze, a w tym roku wystawił na licytację kołczan. O jaki dołek propagandy chodzi?
avatar
A, tam zaplusuję autorowi z poniedziałku. Tylko nie mówcie, że to ja :)
avatar
Dołek propagandy - to skrótowo ująłem tą świadomość telewizyjną -jako dołek z którego by wyjść trzeba trochę wysiłku. Często ludzie muszą przewartościować cały świat - i to nie jest łatwe .
avatar
Rozar - a czy Ty nie potrafisz przyjąć do wiadomości, że ów "dołek propagandy" TVPiS i Radio Maryjny zakorzenił się w Tobie do szpiku kości i już w żaden sposób nie masz szans się z niego uwolnić?!!
avatar
No, to ja nie znam takich dołków, bo nie oglądam żadnej TV.Ośmielę się przypuścić, że propaganda wylewa się z obu stron, ta proserduszkowa i antyserduszkowa. Jedni i drudzy wysuwają własne argumenty, tylko szkopuł w tym, że jedna strona nie wysłucha drugiej, i vice versa.
Autor nie jest odosobniony, bo przeciwnicy mają się całkiem dobrze. Nie każdy lubi ja mu się coś narzuca na siłę.
avatar
Tekst kiepsko napisany, ale sens... Owsiak, owszem, nie potrafi transparentnie prowadzić swojej fundacji. Ale nie pomaga tylko w niedzielę - zbiórka odbywa się w niedzielę, ale pomaganie trwa cały rok. Tak, było ciśnienie i mocne wsparcie ze strony różnych instytucji prylu, by go promować - Letnia Zadyma w Środku Zimy, Towarzystwo Przyjaciół Chińskich Ręczników - on te imprezy kręcił z poważnym przyzwoleniem władz, by angażować do tego młodych pozytywnych zapaleńców. Zagospodarować ich. Ale cały czas generuje pozytywną energię, łączy ludzi. I tak jest lepszy od Caritasu.
Spotkałem się z takim zarzutem pod jego adresem, że przekazał sporą sumę pieniędzy Ukraińcom, co kłóci się ze statusem jego fundacji, bo ta ma pomagać Polakom.
A Wałęsa? To cały czas kiepski kabaret. Śmieszny, ale nie zabawny. Promując różne osoby na pierwszy zjazd "Solidarności" usłyszał od jednej z uczestniczek, że to kontrowersyjne postacie i teraz jemu też się przyglądają z dużą dozą nieufności. Ale był konsekwentny.
avatar
Branimir - polecam wniknąć głębiej - ja klasyfikuję Owsiaka jako zło i to poważne .
Wyobraź sobie że naprawdę obawiam się tego bezkrytycznego trendu.
Tak jak boję się komuny tak widzę tych ludzi jako nowe zagrożenie - bezmyślne kroczące fałszywe dobro.
avatar
Dość zaskakujący problem. Bachory sobie polatają z puszkami 1 dzień w roku. I to jakiś ułamek ogólnej liczby bachorów. Znikomy ułamek. Może co trzeci obywatel coś wrzuci do puszki, a reszta to kasa z licytacji, które wygrywają bogaci obywatele i wpłaty od bogatych. Za zebraną kasę kupowany jest sprzęt, który działa w calym kraju.

Normalnie to chyba ciężko od bogatego kasę wyciągnąć, nie? No, chyba, że na rolexa, jacht albo prostytutki w Maroku.

W związku z tym uważam, że nawet jeśli to UB założyła WOSP 70 lat temu, to skutek jest wymierny i korzystnie wpływa na wyposażenie szpitali w Polsce. Chwała UB za organizację WOSP.

Poza tym, mam wrażenie, że masz Rozarze jakieś natręctwo z tym UB. Choć oglądałęm film niedawno ze stuletnim SSmanem i on do śmierci był w tym SS. 70 lat po wojnie. Z ubekami może być podobnie, choć nie sądzę, żeby ci, którzy jeszcze żyją, byli w stanie czymkolwiek rozporządzać.Jeśli żyją to rżną do kaczek, srają pod siebie, nie widzą i nie słyszą.

Można by ich dobijać, ale w tym stanie to byłaby nagroda, Rozarze.

Jest jeszcze taka możliwość, że UB przechodzi z ojca na syna i wnuka itd. Do siódmego pokolenia. Złoto z tacy, a z kurwy kurwa i z księdza ksiądz.

No, coś w tym jest, coś w tym jest... Jakieś ziarenko, ale dla Ciebie Rozarze to chyba reguła? Coś jak dziedziczenie doczesnych przymiotów przodka.
avatar
Patent na szczucie jednych /lepszych/ przeciwko /takim samym!/ drugim

MA BARDZO KRÓTKIE NÓŻKI

a l b o w i e m

istotą naszego człowieczeństwa jest


nie wieczna naparzanka, nie nieustanne rozróby, nie totalna destrukcja i demolka

a

A!

dzielenie się i wzajemne bezinteresowne wsparcie
avatar
Dzielenie się

/ta metafora biblijnego WDOWIEGO GROSZA/

i bezinteresowna pomocna dłoń

dotyczą

od zawsze na zawsze

WSZYSTKICH ludów Matki Ziemi


---------------------

WOŚP to, WOŚP tamto i owamto??

To zrób pan może sam to?!
avatar
Legionie - ten starzec był ofiarą rekrutacji - a ogólnie bardzo mądry gość.

Wybaczcie mi ale nie umiem powiedzieć sobie że Owsiak jest fajny - bo wiem że na 100% miał nadzór z UB i prowadzenie przez oficerów - wiem to doskonale .
Ale co tam !!!
Jest super
Chore dzieci !!
Puszczajmy światełko do nieba
Bamy się !!
Jej jej łoł łoł
Sieradz sebrał 12 tysięcy - brawo dla Sierasza
Nie słuchajcie tych pełnych nienawiśći krytyków
Niech sobie będą ich sprawa
A my się bawmy
Hej hej
łoł łoł jest super
avatar
Czy Owsiak to samo zło?Tak uważał Tygodnik Powszechny, kiedy Owsiak opowiedział się za Czarnym Protestem. Pewnie ci chodzi, autorze, o to, że nie wszystkie pieniądze idą na zbożny cel? Poza tym promują się na tej fali znani ludzie. Głośny był incydent z Dodą, której uniemożliwiono licytację jej sukienki. Ale czy Doda musi się promować?
A czy Owsiak pomaga? Nie, to Polacy pomagają dzięki zorganizowanej przez pana Owsiaka akcji - powtarzam za red. Witoldem Gadowskim.
Czy Owsiak pomaga tylko w niedzielę? Orkiestra tak, choć sprzęt, który zbierano, używany jest przez cały rok.
Co do związków z ubecją się nie wypowiem, bo uważam, że to ludzie za tym stoją i choć ubecji nie ma, to jakieś pozostałości przetrwały w ludzkiej świadomości.

Dziękuję autorowi za umożliwienie kulturalnej dyskusji bez wyzwisk i obelg.
avatar
https://wiadomosci.wp.pl/owsiak-nie-dzieli-polakow-jednoznaczny-wynik-6990033140972512a

Zdaniem większości Polaków "dyrygent" Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy łączy, a nie dzieli ludzi.

Ankietowani odpowiadali na pytanie: "Jak ocenia Pan/i założyciela i prezesa Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jerzego Owsiaka?".

"Zdecydowanie dobrze" na jego temat wypowiedziało się 47,3 proc. respondentów. "Raczej dobrze" oceniło Owsiaka 25,9 proc. ankietowanych. Łącznie to 73,2 proc. badanych, którzy wyrazili się na jego temat pozytywnie.

"Zdecydowanie źle" oceniło pomysłodawcę i szefa WOŚP 12,9 proc. pytanych, a 6,7 proc. - "raczej źle". To w sumie 19,6 proc. ankietowanych, którzy wyrazili się o nim negatywnie.

7,2 proc. respondentów nie ma na temat Owsiaka wyrobionego zdania.
~~~
Zatem należy zaliczyć Twoją postawę do niszowej części społeczeństwa, zdołowanej przez propagandę PiS-owsko / Konfederacko / Kościelnej szczujni .. Brawo Ty!!!
avatar
-Borbolenthina -nie nie były wyzwiska - trochę mi się oberwało ...... Ale i tak przeszło w miarę

Sędziowie oraz ubecy mają swoje współczesne organizacje i do tego pieniądze i nieograniczone wpływy - też w PiS-e .

To że są nie ulega wątpliwości - myślę że mają decydujący wpływ na to państwo jak i na przerwanie dochodzenia i kontroli skarbowej u Owsiaka .

Dobromir - oczywiście że jestem w mniejszości -a od kiedy to większość ma rację zazwyczaj to nieliczni rozumieją niuanse rzeczywistości.

Pozostanie mi w głowie pewna kobieta na sali obrad ,która wypomniała Wałęsie współpracę z UB . Wówczas nikt jeszcze tego nie brał pod uwagę - Wałęsa drwiąco zażartował a ludzie ryknęli śmiechem , wszyscy co stali koło niej się odsunęli. Stała sama a zarazem dumna i wyprostowana. Wówczas zrozumiałem że to jest naprawdę KTOŚ ! Że taka odwagą mogą poszczycić się tylko jednostki i do tego ludzie doskonale znający prawdę. Też tak stałem już raz i o dziwo zamiast czuć upokorzenie czułem dumę i wielkość - stałem wyprostowany i byłem ponad tych zmanipulowanych i słabych ludzi. Chyba zrozumiano efekt.... Teraz też stoję wyprostowany wobec was i ani myślę nagiąć swą wiedzę - ani lawirować - UB i Owsiak ma powiązanie i ono jest do zrozumienia i ogarnięcia i w tym wasze zadanie by to zrozumieć - moja rola by wam na to wskazać palcem.
avatar
Rozar skoro wiesz, to wysyp nam "zmanipulowanym i słabym ludziom" na stół fakty, daty, nazwiska, kwoty. Stań wyprostowany i poczuj "dumę i wielkość". "Nagnij swoją wiedzę i nie lawiruj" przecież "twoja rola by wam na to wskazać palcem".
Urząd Bezpieczeństwa (UB, od nazewnictwa organów terenowych, czyli urzędów bezpieczeństwa publicznego) zlikwidowano w 1956 roku. Słyszałeś?
avatar
Rozar - a czy Ty słyszałeś o tym, że ... w Ameryce biją Murzynów?!!!
avatar
Leo - UB - SB - wydział czwarty , milicja - co za różnica .

Czy telewizja za czasów komuny była pod kontrolą organów bezpieczeństwa ? A może była jej organem , placówką, narzędziem ?
Czy aktorzy musieli podpisywać lojalki i współpracę ? - Tak - wszyscy co do jednego!
Czy dziennikarze , redaktorzy podpisywali lojalki i współpracę -No masz - byli nawet oficerami.
Itp, itp....
Zatem czy Owsiak był niezależny ?
Czy może tylko podpisał współpracę ?
A może był funkcjonariuszem aparatu ?
Zadając takie pytania sobie - zapewne sam dojdziesz do konkluzji.
Można nawet nie znając szczegółów określić w przybliżeniu zależność - oczywiście taka analiza nie do końca jest dowodem sądowym - ale my nie jesteśmy sądem i nie stosujemy zasady domniemania niewinności. Nasza analiza nikogo nie skazuje na odsiadkę dlatego mamy możliwość swobodnie szacować bez zbędnych obciążeń .
No to jak Leo - Owsiak był zależny od bezpieki - prędzej był jej elementem niż był niezależny.
Aktywność w mediach i w Jarocinie oraz jakimś radiu była przed rokiem 90 tym.
avatar
A Służba Więzienna? - Ty wiesz, co mam na myśli. I na tym kończę rozmowę, bo do niczego nie prowadzi.
avatar
Zasadę domniemania niewinności stosuje każdy, cywilizowany człowiek.
avatar
Zasada domniemania niewinności - stosują tylko sądy....

My tylko oceniamy czy człowiek któremu dajemy kasę na charytatywne cele jest wiarygodny.....

Albo np. takie decyzje .....

Czy on lub ona może być wspólnikiem ?
Czy dany bank może obracać- posiadać nasze pieniądze ?
Czy dzielnica z murzynami jest bezpieczna ?
Czy ta szkoła do której poprowadzę dzieci zasługuje na nasze zaufanie ?
Czy koledzy, biuro , praca , itp.

Jak widzisz wszystkie nasze decyzje łamią zasadę domniemania niewinności.
Wystarczy jedna opinia negatywna ,-i nie musisz łapać za rękę złodzieja , udowadniać , szukać papierów ------a odwrócisz się plecami bo tylko głupi nie posłucha przestrogi - a to tylko np. stronnicza opinia .
Owsiak ma dar mowy i prowadzony jest przez specjalistów - dlatego nie bierzecie pod uwagę krytyki - i to mocnej krytyki. Z mojej perspektywy jesteście jak bezmyślne tępe stado - posłuchaj sam : na chore dzieci , bo dzieci sa w potrzebie i potrzebują twojej pomocy- przecież to tępa narracja - propaganda dla frajerów .

Domniemanie niewinności to-totalnie głupia zasada - i ma jedynie sens w sądzie i to też warunkowo.

Leo - daj se luz i choc raz przyznaj rację albo chociaż daj sobie czas na przetrawienie tego info.
avatar
Służba więzienna - nie łapię ...
avatar
Ojciec ci nie mówił?
avatar
"Czy dzielnica z murzynami jest bezpieczna ?"
Bez komentarza.
avatar
Masz dobra pamięć bo piałem o tym - w służbie więziennej należało być jedynie członkiem partii - widać nie oczekiwali zbyt wiele .
Mój ojciec został suma summarum wyrzucony właśnie za solidarność - a moja rodzina to ucierpiała wyraźnie .

Temat szerszy ale tylko dla tych co chca zrozumieć .

A kim był twój ojciec ? Bił czy okradał ? Bo ja ze swego jestem, dumny . A ty ?
© 2010-2016 by Creative Media
×