Przejdź do komentarzyCzeluście parytetu
Tekst 11 z 14 ze zbioru: nowe bla bla
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2024-04-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń140

CZELUŚCIE PARYTETU

Nowa moda, ze wszystkimi wadami mód sezonowych: parytet. Jeden z komitetów wyborczych chwali się, że mają pół na pół kandydatów – kobiet i mężczyzn. Z wierzchu wygląda to ładnie i jest nośne medialnie, bo od szczebla samorządu poprzez parlament do rad nadzorczych i stanowisk prezesów te foteliki zajmowane są głównie przez mężczyzn, a wszyscy wiedzą, że kobiet w społecze[H1] ństwie jest delikatnie więcej, nieco ponad połowę. A jak wybierają ludzie? Ta krnąbrna masa głosuje jakoś w poprzek – nie, nie wbrew, ale właśnie w poprzek i nie kieruje się parytetami. Ale to tylko kwestia czasu i wprowadzenia odpowiednich regulacji, by było pół na pół. To da się zrobić. A indywidualne wybory wyborców? Tu sprawa jest trudniejsza.

No bo się zacznie. Już się zaczyna. Bo kobieta kobiecie nierówna. Mężczyzna mężczyźnie również. Na razie chodzi tylko o płeć.  [H2] Niby dlaczego panny i mężatki, lesbijki i hetero, posiadaczki psów i przeciwniczki ich obecności w przestrzeni publicznej, matki, babcie i córki nie mają odpowiednio proporcjonalnej reprezentacji na listach wyborczych?

A w poprzek płci sprawa jeszcze bardziej się komplikuje. Osoby karane – jest ich sporo, dlaczego nie mają prawa do odpowiednio proporcjonalnej reprezentacji w samorządzie i parlamencie? Osoby uzależnione od różnych przyjemności. Kierowcy i zdeklarowani piesi. Zwolennicy hucznego świętowania tego czy tamtego i wyciszeni domatorzy. No i religia wyznawana i praktykowana. Tych kategorii można doprecyzować wiele.

Dobra, mamy parytety i musimy wedle nich skonstruować listę wyborczą do czegokolwiek z 10 kandydatami. Weźmy 4 facetów, 5 kobiet i 1 transseksualnego, albo kogoś niejednoznacznego. Zgłaszają się kandydaci i układamy listę. Najpierw faceci. To nieco przypomina konstrukcję obsady seriali „Netflixa”. 3 kierowców, jeden cyklista, z tego jeden uzależniony, od narkotyków, alkoholu, hazardu, władzy, jeden młody, jeden stary, dwóch w średnim wieku, jeden bezrobotny, co najmniej jeden prawnik, jeden przedsiębiorca, pracownik niesprecyzowanej administracji. Dobra, jest ich 12 i trzeba to zredukować do 4.

Odpuszczę sobie tą  gimnastykę  z kobiecą częścią listy. Tak, musi tu nastąpić redukcja. Bo taka kandydatka będzie musiała być karaną prawniczką z uzależnieniem będąca zwolennikiem samochodów, posiadającą dziecko albo dwa, psa już nie. Dzięki temu będzie reprezentować te grupy wyborców. A oni zdecydują, czy na nią zagłosują czy nie. Bo do gry wkraczają jeszcze głoszone poglądy.

To niby „lewicowa” jest narracja, ale reprezentacja tych czy innych warstw społeczeństwa, zamiast wybieranych reprezentantów, tych czy innych płci, proporcjonalne to czy tamto, jakoś wyraźnie u mnie znajduje swe źródła inspiracji w faszyzmie. Niby demokracja, ale odnowiona to jest reprezentacja stanowa. I co, żeby jakaś ustawa została zatwierdzona przez parlament, musiałaby uzyskać co najmniej 25,3% głosów kobiet zasiadających w takim parlamencie? Przy założeniu, że 25,2% facetów zagłosuje tak samo jak one.

[H1]

[H2]


  Spis treści zbioru
Komentarze (13)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nie mylmy światów. Kierowcy, psiarze, git-ludzie, miłośnicy reggae, LGBT etc., etc. M A J Ą swoje prężne nisze, związki i fankluby.

Na szczeblach w ł a d z y de facto NIE REPREZENTOWANE do dzisiaj w Polsce kobiety

- A MAMY 3. TYSIĄCLECIE PO CHRYSTUSIE -

to ta /tragiczna w skutkach/ zaszłość nad zaszłościami,

z którą czas najwyższy skończyć.

Świat ludzi NIE JEST monolitem mężczyzn

tak na dole, jak i na górze
avatar
Czeluście parytetu

(patrz tekst i tytuły)

biorą się z przegłówkowania,

którego celem, źródłem, ujściem i przyczyną jest męski szowinizm, ignorujący oczywistości. Mężczyźni przecież NIE REPREZENTUJĄ wszystkich /dorosłych/.

Oni reprezentują s i e b i e
avatar
"Punkt widzenia zależy od rodzaju siedzenia", i nie ja to wymyśliłem. Nie da się widzieć cudzym okiem!
avatar
W przywołanym faszyzmie to z kobietami trochę nie tak było. Stanowił militarny, męski świat z ukrywaną, często okopową lub tylko salonową prawdziwą, męską miłością, bo natury nie oszukasz patrz: Ernst Röhm. Nieliczne kobiety, które potrafiły wypłynąć ponad systemowy szowinizm i przypisane im miejsce patrz: Leni Riefenstahl albo Hanna Reitsch urastały do pomnikowych, dostępnych najwyżej w mokrych snach postaci. Wracając do dzisiejszych czasów. Nie wiem, co musi mieć w głowie kobieta, głosująca na Konfederację.
avatar
Erich Fromm - "Ucieczka od wolności". - Czytały, nie czytały?
Raczej nie czytały.
avatar
Jako czterdziestolatek od 10 lat mieszkający w /bezpiecznym dla żydowskich uchodźców z III Rzeszy/ USA

urodzony w 1900 r. we Frankfurcie n/Menem E. Fromm napisał:

Strach przed wykluczeniem

oraz

słabość zasad moralnych

/biblijnych w Europie zasad moralnych, zdefiniowanych przecież przez mężczyzn, bo kobiety jako niepiśmienne niczego ni w "Starym...", ni w "Nowym Testamencie" nie napisały/

pomagają każdej w y g r a n e j partii w uzyskaniu lojalnego poparcia szerokich mas ludności.

Powtórzmy za Profesorem:

Strach przed wykluczeniem

ORAZ

słabość wyznawanych zasad

determinują nasze obywatelskie wybory
avatar
Gdyby ktoś nie zrozumiał, w tłumaczeniu na nasze

jako istoty społeczne /stadne/ wszystko robimy dokładnie tylko tak i tylko to, jak i co robi przywódca stada.

W kopieniaczym systemie społecznym, w tzw. matriarchacie wszyscy słuchali się królowej Matki plemienia,

w do dzisiaj obowiązującym patriarchacie na każdym poziomie zarządzania

słuchamy Ojca i Pana naszego. Amen!

Dyskryminując tę lub tamtą płeć,

oba te systemy nie dawały wolności wszystkim.

Czas to zmienić
avatar
Nie po to na widocznej na nocnym niebie międzynarodowej stacji orbitalnej ISS

d z i s i a j

pracuje 3 mężczyzn

/Japończyk, Duńczyk i Rosjanin/

i 1 kobieta,

żebyśmy o tym NIE WIEDZIELI
avatar
I taki dodatek. Zniżenie do jednego poziomu, choćby tylko w jednym akapicie, faszyzmu i lewicowości obraża nie tylko lewicowców ( przywykli), ale inteligencję.
avatar
Wciąż "dziewczynka" z przyszłości¹) na salonach nie gości, bo lud wciąż wybiera chłopa, kawalera, faceta w orderach...

¹) "Dziewczynka z przyszłości" - powieść z gatunku science-fiction/fantasy Kira Bułyczowa
avatar
Kobiety co widać dość wyraźnie szczególnie po lewej stronie - nie nadają się do polityki - totalna żenada i hańba dla rodzaju ludzkiego.
Kobiety powinne być objęte egzaminem z podstaw wiedzy o społeczeństwie - dającym im prawo do głosowania.
Tak naprawdę powinien owy egzamin dotyczyć wszystkich - jednak kobiet szczególnie.
Mamy sporo przypadków kobiecej naiwności. - Sprawa z Korwinem i jakimś spotkaniu podczas którego mówiono o patriarchacie. Sprawa była oczywistą prowokacją ale głupie pindy to łyknęły. No i zyskała lewica a Konfederacja mocno straciła. Oczywiście są i kobiety kumate -- ale uczciwie przyznajmy - to skrajna mniejszość.
avatar
Jak DZISIAJ naprawić /wciąż nienaprawioną/ Rzeczpospolitą?

Wystarczy tę naprawę zacząć nie od całkiem nieźle już wykształconych dołów, a od Jej tzw. "góry".

Każdy kandydat na posła/senatora powinien być sprawdzany wariografem
avatar
Miałem szefową i bardzo miło ten czas wspominam - komunikacja z kierownictwem.
A kobiety i faszyzm? Tak, takie też mam doświadczenia, tyle, że one deklarowały się jako lewicowe feministki, ale technologie prowadzące do celu....
Ale - w którąkolwiek ze stron miałoby się to przeważyć - to narzucanie pół na pół jest narzucaniem.
Faszystowskie technologie są stosowane, bo są skuteczne, ale często są obudowane lewicową promocją.
© 2010-2016 by Creative Media
×