Przejdź do komentarzyParasole i ludzie
Tekst 35 z 120 ze zbioru: To może się wszystkim nie podobać
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2013-12-08
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2705

czyściutkie niebo jak szyby okien w Trzcinicy przed Bożym

Ciałem z oślepiającą lampą wysoko...


i jedna malutka pierzasta jak marzenie wiatru ukołysane snem biała chmurka...


... znam takich ludzi pochylonych zgarbionych

mądrością którzy zwykli wtedy mówić

- o...! zaczyna się już chmurzyć jak dobrze że kupiliśmy

wcześniej parasol.



Perth12.07. 2009

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Oj muzyczny Medicus, Medicus! Zaszkodziłaś mi.
Rzeźbiłem sobie na papierze literki, wycinałem ostrym nożykiem i myślałem jakież one pokraczne i szorstkie.I dalej się starałem.
Aż tu nagle taki wpis, taki pech bo nie muszę się już starać.
(...)
no tak te wielokropki. Bardzo je lubię i dlatego o nich pamiętam.
avatar
Jestem tego samego zdania co medicus. Wielokropki też mi nieco przeszkadzają. I zastanawia mnie przerzutnia w pierwszym wersie, rozdzielająca dodatkowo jedno pojęcie (Boże Ciało).
Wiersz bardzo dobry, malowniczy i zaskakujący ostatnim spostrzeżeniem.
avatar
Rozumiem, że to tak z powodu niedzieli. Szanowne Panie! Nie dziękuję więc. Zrobię to innym razem.
avatar
Bartymeuszu, nie kokietuj. :)
avatar
Gdybym mierzyła Bartymeuszową miarką, wówczas za "poprawność językową" obniżyłabym Mu o półtora stopnia ocenę [trzykrotnie powtarza się "jak"]. Ale nie będę aż tak brzydka ;) W ogóle nie postawię cenzurki ;)
avatar
oj nie dobrze mi, nie dobrze... ale befana_di_campi, powiedz mi proszę
czyż można wspinać się po górach nie mogąc się czegoś uczepić?
Dziękuję za komentarz i zainteresowanie.
avatar
"Niedobrze" chyba pisze się razem? Befana natomiast nie zna wspinaczki po skalistych górach, ponieważ cierpi na lęk przestrzeni ;)
No i widzisz, Autorze, jak to miło, kiedy bez określonego powodu obniża się innym ocenę za ich "językową poprawność"?
avatar
To proza miejscami wierszowana, więc to, co na oko jest tutaj przerzutnią, tą przerzutnią dlatego nie może być.

A przekaz tekstu niezwykle prosty: są ludzie tak wystraszeni (przez rodziców) życiem, że - w zgodzie ze znaną już od kołyski przestrogą - noszą parasol nawet przy pogodzie
© 2010-2016 by Creative Media
×